جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۹
کد مطلب: 25090
۱۰
۱۷۶
وقتي پول خرج کردن سخت ترين کار دنيا مي شود

با شوهر خسيس چگونه بايد رفتار کنيم؟

با شوهر خسيس چگونه بايد رفتار کنيم؟
همين که قرار مي شود براي خريد کردن از خانه بيرون برود، اعصاب خردي هايش شروع مي شود. انگار علاقه اي براي خريد وسايل مورد نياز خانه ندارد. بيشتر از همه خودش را اذيت مي کند و مدام با خودش غر مي زند. وقتي دستش را در جيبش مي کند تا پولي را به همسر يا فرزندانش براي خرج هاي شان بدهد، صد بار به آن ها مي گويد که چه قدر خرج هاي تان زياد شده است. دائم تذکر مي دهد که مراقب باشيد به هر چيزي پول الکي ندهيد. دست آخر هم بعد از خريدن وسيله اي براي خانه يا دادن پول به يکي از اعضاي خانواده، چند ساعتي با هيچ فردي صحبت نمي کند تا به قول خودش، اعصابش آرام شود.
 
***
 
براي رفتار با شوهراني که بار اقتصادي خانواده بر دوش آن هاست ولي اصلاً خرج کردن به مذاق شان خوش نمي آيد، توصيه مي شود اين مطلب را بخوانيد.

 
حفظ افراطي پول براي آرامش رواني
حالت اول: اگر بين شما و همسرتان رابطه عاطفي و محبت قلبي برقرار است و در ديگر امور زندگي با هم تفاهم داريد و فقط خساست او شما را آزار مي دهد بايد توجه داشته باشيد که خساست يک مشکل روان شناختي است و ريشه در ناامني دروني افراد دارد. هر فردي در زندگي به هويتي براي خود نياز دارد. براي بعضي از افراد پول و دارايي تکيه گاه هويتي به حساب مي آيد و چنانچه آن را از دست بدهند، دچار احساس ناامني و اضطراب خواهند شد. به همين دليل خرج کردن پول براي آن ها به معناي از دست دادن هويت و ابتلا به نيستي است. اين اشخاص با جمع کردن و حفظ افراطي و بيمار گونه پول در اصل سعي دارند امنيت و آرامش رواني خود را حفظ کنند.
 
از دست دادن احترام
براي اين عده پول و دارايي ملاک شأن و منزلت است. به خصوص در جامعه اي که ثروت يکي از مهم ترين ملاک هاي ارزش گذاري اجتماعي افراد محسوب شود. اين سخن به اين معناست که پول بيشتر براي فرد مساوي با منزلت و احترام بيشتر است؛ بنابراين کسي که دچار اين مشکل روان شناختي است پول خرج کردن برايش به معناي از دست رفتن احترام و ارزشمندي است.

نکته مهمي که در اين جا بايد به آن توجه کرد اين است که همسرتان به احتمال زياد نسبت به شما بي توجه نيست بلکه از يک ضعف شخصيتي رنج مي برد و اشتباه است که انتظار داشته باشيد به اين راحتي امنيت، هويت و احترام خواهي خود را کنار بگذارد و ملاک ارزشمندي خود يعني پولش را دائم خرج کند. در اين باره هر قدر تلاش کنيد به نتيجه دلخواه نخواهيد رسيد و تنها عايدي شما دعوا، ناکامي، فاصله و خستگي خواهد بود.

 
راهکارهايي براي رفتار با همسر خسيس
در رفتار با همسر خسيس، اول از همه نبايد فراموش کنيم که حل مشکل خساست همسر کار ساده اي نيست بنابراين فقط بايد تلاش کنيم تا رفتار او را تعديل کنيم. اميدواريم با اين راهکارها بتوانيد بيشتر با همسر خسيس تان مدارا کنيد:

* طبيعت افراد خسيس را باور کنيد و بپذيريد که به بيماري خساست دچار هستند. اين باور باعث مي شود تا رفتارهاي آن ها برايتان قابل تحمل باشد.

* بعضي افراد مبتلا به خساست، تلاش مي کنند تا اين صفت نامناسب را اصلاح کنند. در اين صورت با درک مشکل شان بايد به آن ها کمک کنيم. نبايد اين افراد را مسخره کنيم يا دائم از آن ها ايراد بگيريم. بلکه بايد کنارشان باشيم تا با کمک هم به تدريج بر مشکل غلبه کنيم.

* پيش از خريد هر وسيله اي براي منزل با همسرتان مشورت کنيد. با وجود اختلاف نظر، مشورت کردن ضروري است تا پس از خريد با لجبازي او روبه رو نشويم. به اين ترتيب، مانع از بروز جنجال مي شويم.

* زماني که از رفتار همسرتان غمگين و عصباني مي شويد، ناراحتي تان را ابراز کنيد، البته نه با دعوا و جنجال بلکه به او توضيح دهيد که از رفتارهاي او ناراحت مي شويد و خجالت مي کشيد. اين توضيح و ابراز ناراحتي ما به شکل منطقي، تلنگري براي تجديدنظر در رفتارهاي نامناسب اوست.

* افراد خسيس با وجودي که ممکن است سليقه خوبي داشته باشند اما براي خريد هر چيزي، ابتدا به مبلغ آن توجه مي کنند؛ بنابراين به جاي دلخور شدن يا مسخره کردن همسرتان، از او تشکر کنيد.

همين که او هزينه اي را بابت خريد چيزي پرداخت کرده، کافي است. تشکر شما نوعي تشويق براي تکرار اين رفتارهاي مثبت و از بين رفتن برخي مشکلات رفتاري همسرتان است.

 
نرسيدن به بلوغ عاطفي مانع موفقيت در زندگي
حالت دوم: اگر ارتباط شما و همسرتان در ديگر زمينه هاي زندگي نيز نامناسب و تيره است، اين مي تواند نشانه اي از وجود مشکلات وسيع تر در رابطه شما با همسرتان باشد و اختلاف شما عميق تر از چيزي است که در سوال تان مطرح کرده ايد. در چنين مواردي همه اعضاي خانواده به بررسي همه جانبه و تغيير در روابط خود نياز دارند تا با تعيين مجدد جايگاه و مسئوليت هاي هر فرد مرزهاي جديدي در خانواده شکل گيرد. چرا که اگر يکي از زوجين رشد عاطفي لازم را کسب نکرده و به بلوغ و پختگي لازم دست نيافته باشد، در زندگي مشترک موفق نخواهد بود.

اگر همسرتان از قبول مسئوليت هاي خود در زندگي مشترک طفره مي رود و خشم حاصل از اختلافات در ديگر موارد زندگي تان را به اين صورت بروز مي دهد بهتر است به ريشه يابي مشکل او بپردازيد. اگر صاحب فرزند هستيد مي توانيد به همراه آن ها با طلب کردن خواسته ها البته با محبت و تشويق، او را وادار کنيد جايگاه و مسئوليت خود را در خانواده پيدا کند و با ايجاد فضاي مناسب براي گفت وگو همراه با ابراز صحيح عواطف به يکديگر کمک کنيد و اجازه ندهيد که هيجانات سرکوب شده، زندگي تان را تخريب کند.

 
خرج کردن پول؛ معيار علاقه مندي به همسر!
اجازه دهيد يک فرض ديگر را نيز بررسي کنيم. چنانچه همسرتان در حد توان و عرف نيازهاي مالي شما را تأمين مي کند ولي شما باز هم ناراضي هستيد، آنگاه مشکل به شما برمي گردد. شايد ملاک شما براي علاقه مندي و توجه همسرتان نسبت به شما، ميزان پول خرج کردن اوست. در اين صورت شما نيز گرفتار سيستمي هستيد که ارزش آدم ها را با پول تعريف مي کند و مي خواهيد با طلب بيشتر پول در واقع توجه و احترام بيشتري طلب کنيد.

به هر حال تمام آن چه درباره شما و همسرتان گفته شد فرض هايي است که بايد با دريافت اطلاعات بيشتر مورد بررسي دقيق تري قرار بگيرد و من پيشنهاد مي کنم به همراه همسرتان به يک مشاور مجرب خانواده مراجعه کنيد. در نهايت يادآور مي شوم که در هر رابطه اي، هر ۲ نفر سهيم هستند و با رفتارهاي شان خواسته يا ناخواسته به تداوم يا فروپاشي آن کمک مي کنند.


 
 
منيژه مسگري، کارشناس ارشد مشاوره خانواده
مرجع : روزنامه خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

زهرا احمدی
به نظر من راهکارهای ارایه شده بیشتر متمرکز بر سایر افراد خانواده بود تا شوهر خسیس!!!! کاش راجع به چگونگی تغییر رفتار این افراد مطالبی بیان میکردید.......
Iran, Islamic Republic of
وای من یه خواستگار دارم درامدش هم خیلی خوبه اما حس میکنم خسیسه یعنی جوابش کنم؟
Denmark
اره چون الان بگوي نه بهتره تا بعد بچه ات اسيب ببينه إز خسيسي پدر خانواده
l
Iran, Islamic Republic of
صد در صد تا اخر عمر زجر میکشی
Romania
بله عزیزم شک نکن بدبخت میشی
درسا
Iran, Islamic Republic of
شوهر خسیس یعنی وقتی رفتین خیابون دلت تو هوای گرم تابستون یه آب هویج میخواد بهت بگه اگه یه کیلو هویج بگیریم خودمون توخونه درستش کنیم بصرفه تره .میتونید درکش کنید؟ یا شماهم باهاش موافقین؟
Iran, Islamic Republic of
شوهر خسیس منم همیشه همینو میگه
Iran, Islamic Republic of
زری ت خال😅
Iran, Islamic Republic of
این خسیس حتی حاضر نشد لباسشویی خونه رو بده نسبش کننن ،هرچی میخواستم میگفت ندارم ،ندارم ،ندارم ،حتی دلش نمیاومد واسه خودش هم لباس بخرد،،کارهم میکرد ولی حآضر نمیشد خرج زندگی کند ، من براش انگشتری خریده بودم برد فروخت باهاش دعوا کردم چرا فروختیش ؟ میگفت این واسه منه دیگه !!!منهم فکر میکردم فروخته تا برام چهارشنبه ی اخر سالی یا عیدی ای ،چیزی بخره ،دیدم رفته کرج خونه خواهرهاش، من اصلا یادش ،نبودم
Iran, Islamic Republic of
دقیق مشکل منم همینه
م.ب
Iran, Islamic Republic of
نکن واقعا نکن عذابه خیلی
Iran, Islamic Republic of
اصلا باهاش ازدواج نکن بدبخت میشی
Iran, Islamic Republic of
من بایه خسیس ازدواج کردم سه ماه طول نکشید پایم به دادگاهها باز شد اونقدر خسته کننده است که نگو دوران نامزدی چیزی یا پولی میخواستم میگفت ندارم ،یاماهها بامن قهرمیکرد زبان تلخش هم ازطرف دیگر خیلی عذاب کشیده ام میگفت دوست ندارم برات محبت ندارم رفتم مهریهام واجرا گذاشتم جالب اینکه اقا نمیدونستن که نفقه چیه ؟ خانم قاضی بزور برعهده اش گذاشت که نفقه بده ،نفقه که داد برام پیامک میکرد ،حرامت باشه نمیدونم.مال حضرت عباس باشه نوبت مهریه که شد پدرش وفرستادخونمون بازهم عوض نشد دومین بار وبهش رضایت دادم بازهم ادم نشد موقع اومدن ازداداگاه حتی کرایه ماشینم وهم نداد بااینحال اومدن عروسی کردیم بقران تازه عروس بودم دریخچالم هیچی پیدا نمیشد مدام از بی میوه بودن گلو خشک بود ازطرفی اون زبان تلخش زندگی رو برام تلختر میکرد حتی دلش نمی اومد یه هندونه وسط تابستان بخرد روزه هم که میگرفتم سحری که بلند میشدم ،اونهم میگفت زودی لامپ وخاموش کن ،دلش،نمی اومد دوتا لامپ واسه خونه اش بخره فقط یه لامپ رشته ای کوچک 100ولتی داشتیم ،مدام درتاریکی بودیم ،پول برقمون صفر میاومد دلش نمی اومد تووسط زمستون بخاری روشن باشه ،توخونه کاپشن میپوشید ،قبضها روهم پرداخت نمیکرد ،برای پخت وپز چیزی پیدا نمیکردم ،اخه توزندگی مشترک که بودم نفقه ای هم درکار نبود ، براش گفتم که اگه برای خونه خرید نکنه قران و قسم خودم اگه مهریه ام بزارم اجرا تا اخرش ادامه خواهم داد ادامه دادم منتهی دادگاه نیامد از 400سکه به 110تاش راضی شدم ،حکم جلب سیارش ،وطلاقم هم گرفته ام منتهی اقا فراریه !!!!!خواهش میکنم با چنین ادمهایی ازدواج نکنید
Iran, Islamic Republic of
حتما جواب کنید، باعث میشه هیچ هدفی نداشته باشید و اعتماد بنفستون بیاد پایین و از حتی رفت و آمد هم منع میشید
Iran, Islamic Republic of
حتما
حتما بهش نه بگو
Iran, Islamic Republic of
خيلي خوب بود.متشكريم.
بی کس
Iran, Islamic Republic of
این کارو نکن شوهرم خسیسه با بچه ام در عذابیم
Iran, Islamic Republic of
😢😢😢
شاد
Iran, Islamic Republic of
بنظرم شما شوهروخيلى موجود خودخواهى ميدونين ولى اين جورى نيست فقط يکم احترام وباهاش مهربون باش خسيسى چيه !دنيارو ب پات ميريزه !
سارا
Iran, Islamic Republic of
عزیزم من به همسرم خیلی احترام میذارم و محبت میکنم ولی ایشون از نظر خرج کردن پول برا زندگیش و من خساست بخرج میده ‌حق بده که همه عین هم نیسن شاید همسر شما برخی نکات رو که یک مرد واقعی بایدانجام بده رو انجام میده
در مانده از خسیسی شوهر و خانواده اش
Iran, Islamic Republic of
واقعا نظرت احساساتی بود یا شوهرت بسیار مرد خوبیه یا شوهر نداری وهمنوز در خیالات سیر می کنی یا خودت یه مردی از نوع غیر خسیس
سپیده
Germany
شما شاید همسرخودتونو با دیگران مقایسه میکنید ولی همه ی مردا مث هم نیستن.دیدم که میگم.من تاخونه ی پدرم بودم دنیارو میریختن به پام ولی بعد اینکه ازدواج کردم با اینکه شوهرم از طبقه ی مرفه هستش هیچ پولی خرج نمیکنه حتی پدرومادرم وسایل خونه ی منو تامیین میکنن
کاربر
Iran, Islamic Republic of
سلام من فکر میکنم شما هنوز واقعا یه آدم خسیس ندیدید فقط وقتی تجربش کنی این ناراحتی میفهمی این یه مشکل روان شناختیه که درمانش میتونم بگم در بیشتر مواقع غیر ممکنه الهی هیچکس گرفتار این آدما نشه خساست محبت خوبی عشق همه رو از یاد آدم میبره!
مرجان
Iran, Islamic Republic of
احتمالا شما یه دختری هستید که هنوز وارد زندگی مشترک نشدید باید وارد بشی که بدونی همه چیز با عشق و محبت حل نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
هیچکس به اندازه من احترام شوهرشو نداره ولی خساستش هر روز بیشتر میشه واقعا دارم عذاب میکشم
Iraq
احترام که نیست همه‌ زنها با این جور مردها سرو کله میزنن یکی خودم😭😭😭😭😭
Iraq
نه عزیزم شوهر خسیس اگر روسرت هم بزاری همین
Iran, Islamic Republic of
زارت
شاد
Germany
خوب نبود
Iran, Islamic Republic of
شوهر من خيلی خسيس از دستش خسته شدم چيکار کنم پنج سال دارم باهاش ميجنگم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
می دونم خیلی سخته . هم واسه شما هم همه کسایی که شرایط مشابه شما رو دارم . پیشنهاد من اینه که سعی کنید برای خودتون درآمی مستقل پیدا کنید و هر چه می خوتهید و جز مواجب خانه نیست خودتون فراهم کنید .با این کار هم مشکلاتتون کمتر میشه هم عزت نفستون بیشتر میشه
Iran, Islamic Republic of
اصلا موافق نیستم شوهر من فوق العاده خسیس اومدم کارکنم که زندگیم ارامش بگیره بدتر شد حتی یه هزاری هم نمیده میگه تو خودت کار میکنی فک کنید خرج بچه رم دیگه انداخته گردن من و اینکه فقط خرج‌خونه بچه و زندگی رو بسنده کرده به واجبات مثل برنج ماکارانی روغن تخم مرغ
Iran, Islamic Republic of
ای گفتی عریزم بخدا شوهره منم ده ساله عوض نشده ماهی بیستمن میخوای بخواه وگرنه خونه بابات خدا ازشون نگزره
Iran, Islamic Republic of
منم این مشکلو دارم میگه ندارم من همینم نمیتونم تغییر کنم میتونی زندگی کن نمی تونی برو خونه بابات
خانم
Iran, Islamic Republic of
کمکککک شوهر من خیلیییییییییی خسیسه برایم حتی یک گوشیه زپرتی هم نمیخرد چگونه مجبورش کنم برایم گوشی بخرد لطفا هرنظری که داشتید بیان کنید متشکرم یه خانم هستم خسته ازشوهرخسیس
Iran, Islamic Republic of
بگو مهریه ام رااجرا میزارم یا بچه راپیشش بزار
Iran, Islamic Republic of
اصلا موافق نیستم با اینکه بچه تو مشکل پدرو مادر وارد بشه
ناراحت
Iran, Islamic Republic of
گوشی چیه خانوم؟من مریض شدم تعطیلات بودشوهرم گف بزارتموم شه بعدش برو درمانگاه تامین اجتماعی!!میگم میشه منوفلان جابرسونی میگه ماشینونمیشه دراوردبنزین گرونه بااتوبوس برو!!!!
پرند2197
United States
وااااااااااااااااااااااااااااااای از دست شوهر من کلافه م کرده
Iran, Islamic Republic of
سلام
خیلی ممنون به نظرم مطلبتون بسیار خوب بود امیدوارم با صبوری بتونم نتیجه بگیرم شوهر من هم متاسفانه بسیار خسیس است اما با دیدن مطالب دوستان دلگرم شدم خوشحال نشدم اما دلگرم شدم همش فکر می کردم نمونه همسر من دیگه نیست
Iran, Islamic Republic of
با سلام من مرد نرمال ندیدم هر کدومشون یک مشکلی دارن خدا بشر را این طور خلق کرده یک بار به یک نفر پول سر راهی دادم بهش گفتم قدر پولاتو بدون خیلی خرج نکن گفت اگر خرج نکنم خدا بهم نمیده میگه این خرج نداره پس من هم بهش نمیدم واقعا راست میگه من تجربه دارم من خودم خیلی بخشنده هستم خدا خیلی میرسونه ولی شوهرم خیلی خسیسه این ارثی وژنتیکی هست
تینا
Iran, Islamic Republic of
وااای نگو درد دلمو تازه کردی همسر منم خیلی خسیس من یکی دیگه بریدم
Iran, Islamic Republic of
عزیرم من تو خونه قالی بافی میکنم دیگه به اینجام رسیده نمیتونم باهاش دعوا کنم جونم به لبم رسیده تو هم یه کاری کن واسه خودت
پریا
Iran, Islamic Republic of
سلام منم تازه نامزدم مشکل من تنها خسیس بودنش نیس که قلبش هم سیاه بخدا دیگه خسته شدم
Qatar
فرار کن خانم خودت و نجات بده
Iran, Islamic Republic of
با سلام اصلا ازدواج نکنی که ضرر را از هرجا بگیری منفعته بعد پشیمان میشی
سارا
United States
شوهر من برای من همچی میخره ولی تو نامزادی خسیس بازی در آورد
Iran, Islamic Republic of
عجب.خریدموبایل هم جزونفقه شده جدیدا؟
Iran, Islamic Republic of
درست نمیشن عزیزم من فکر میکردم فقط شوهره من خسیسه ولی مثله اینکه جمحمون جمحه
Iran, Islamic Republic of
با سلام قرار بزارید تمام اونایی که می خواهند به شما کادو بدهند پولش را یک نفر جمع کنه وبرای شما گوشی بخرن همه پول بزارن هرچی کم بود شوهرتون بزاره وشما صاحب یک گوشی نو می شوید
م
Iran, Islamic Republic of
خوبه پس منم تنها نیستم
فرشته حسين پور
Iran, Islamic Republic of
با سلام
شوهرم من شغلش آزاده و كلي در آمد داره
ولي خيلي خسيسه خسته شدم نميدونم چكار كنم
زبانزد فاميل شده
سودابه
Iran, Islamic Republic of
شوهر منم خیلی خسیس فقط برای مادرش خرج میکنه فکر میکنه من تیغش میزنم
Spideh
Iran, Islamic Republic of
مث من ,تا یه چیزی میخوام میگه خب خب باشه دیگه میگیرم انگار من رندم ودارم تیغش میزنم ولی برا خواهرش با کله همه چی میخره دلم شکسته سه سال همش قناعت کردم هیچی برام نخریده حتی ماه عسلم نرفتیم,نه یه مانتو نه یه لباس نه کادو تولد سالگرد هیچی هیچی
ازاد
Iran, Islamic Republic of
واقعا من هم همین درد رادارم
Iran, Islamic Republic of
با سلام بگو ماهانه یک پولی به کارتت بریزه وگر نه همین طور ادامه پیدا می کنه
م
United States
من فکر میکردم شوهرم چون اونجوری که من میخوام خرج نمیکنه خسیسه با خوندن نظرات و مطالبتون متوجه شدم خداروشکر اشتباه میکنم.
Iran, Islamic Republic of
شوهر منم
Iran, Islamic Republic of
من با نظر شما وافقم اما همسر من بسيار پولداره اما برامن اصلا خرج نمىکنه
مریم
Iran, Islamic Republic of
سلام شوهر من آنقد ر خسیسه وقتی مریض هستیم هم ناراحت میشه که نکنه خرج کنه شما می دونید نمیشه درمان نکرد
اعظم
Iran, Islamic Republic of
شوهر.من.مخالف.رخت.شستن.میگه.کهنه.میشه.بذار.کثیف.باشه
غمگین
Iran, Islamic Republic of
جندتا همدرد بیدا کردم شوهر من برای خودش میخره قر میذنه تا یک هفته جنگ اعصاب داره جه برسه برای من جهار ساله خونه دارم دریغ اذ یک مانتو مادر بجه اشم
زری
Iran, Islamic Republic of
آخ شوهر منم خیلی خسیسه البته واسه مادر و خواهرش خرج میکنه ولی برا من نه حتی یه لباس مناسب هم برا پوشیدن ندارم تنها کلمه ای که ازش میشنوم ندارمه در حالی که درآمد خوبی داره
شبا سرم داد میزنه که زود باش دندون اتو مسواک بزن خراب نشه پول ندارم دندون پزشک ببرم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
وای زری جان حرف دل منو زدی شوهر من فوق العاده خسیسه مثل خانواده اش به نظر من آدم باید از زندگیش لذت ببره هی جمع کنی آخر سر که مردی ارث خور ها جمع میشن.همه چیز در حد اعتدال خوبه
ماری
Iran, Islamic Republic of
نگید ک شوهر منم خیلی درامدش خوبه . همیشه هم با کامیونش این شهر واون شهره . جز طلا ک میدونه خرج نمیشه و لباس ک اونم سالی یکی دوبار دیگه برای بقیه چیزا دلش نمیاد پول خرج کنه . پول تو جیبی خیلی کم میده . همیشه هم میپرسه چیکار کردی اون پولو . برای اینکه پولاش خرج نشه دوست نداره بیرون برم . شوهر ه پولداره خسیس نوبرشه والا
رها
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان من بابام خیلی خسیسه هرچی بهش میگم برام به چیزی بخرفقط میگه ندارم ازکجابیارم درصورتی که درآمدش بیش ازماه2میلیونه توروخداراهنمایی کنیدمنوچیکارکنم بااین بابای خسیسم
Iran, Islamic Republic of
اخه عزیزم ماهی دوتومن چیه. راست میگه اگه ماهیانه دوتومن میگیره واقعا نداره
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان,همدرد.من از خسیسی همسرم زجر میبرم
فکرنکنم درمان داشته باشه از خدا براتون صبر میخوام.خداوند شفاشونو بده.الهی آمین.
مینا
Iran, Islamic Republic of
شوهر منم خسیسه. واسه اینکه دندونامو درست کنم تصمیم گرفتم برم سر کار ،میگفت نمیدم زیاده.به نظر من یا باید طلاق بگیرید یا یه منبع درآمد پیدا کنید.الان که سر کارم دیگه پول ازش نمی گیرم ،ولی به همه هم گفتم که این به من پول نمیده ،من مجبور شدم برم سر کار ،آبرو داری واسشون نکنید ،چون دارن ولی خرج نمی کنن ،باز یکی نداره ،اون عیب نداره
Iran, Islamic Republic of
سلام متاسفانه من هم اسیر مرد خسیس و تنگ نظری شدم که وقتی خودمو بچم حتی سرما میخوریم استرس میگیرم چون نمیزاره دکتر بریم وخودش از داروخاته سرخود دارو میخره یا حتی برای خریدن لباس و کفش بچمون همیشه بحث داریم واقعا خسته ام و اعتماد به نفسم پایین اومده به خاطر بچم مجبورم تحمل کنم
Iran, Islamic Republic of
منم دقیق همین مشکل دارم
زهرا
Russian Federation
شوهر شما خسیسه ولی بد دل نیست که گذاشته بری سر کار شوهر من بد دل هم هست
فرزان
United States
سلام منم این مشکل و دارم همسرم پزشکه و درآمد عالی چندین خونه و ماشین و...ولی همیشه واسه خرید لباس و آرایشگاه و خرید واسه تنها بچه ام مشکل دارم .واسه خودشم با زور من لباس میخره منم خونه دارم و هیچ درآمدی ندارم بع نظر من ذاتی و اینها اصلاح نمیشن همیشه کلی با هم بحث داریم.
Iran, Islamic Republic of
سلام من هم دلگرم شدم نظر دوستان رو شنیدم من استاد دانشگاه هستم و شوهرم سردفتر خیلی هم درامدش زیاده ولی انصافه نداره و حتی برای بچه مون هم خرج نمیکنه چه برسه به من. 6 ساله ازدواج کردیم همیشه سرپول دعوا داریم واقعا خدا خودش چاره ای بسازه انشاالله
شادمان
Iran, Islamic Republic of
من 15 ساله ازدواج کردم و دو تا بچه دارم شوهرم خیلی خسیسه حتی حاضر نیست وقتی که بچه هاش مریض میشه ببرشون دکتر و موقعی که ما برای خرید می خواهیم بیرون برویم از لحظه ای که بیرون می رویم تا لحظه ای که برگردیم خونه همش دعوا می کنه که نکنه ازش چیزی بخواهیم برامون بگیره من خودم شاغلم هستم و خرجی خودم و بچه هامو خودم می دهم و شوهرم فقط پولاشو پس انداز می کنه
Iran, Islamic Republic of
ای الهی پولاش خیرات خودش مامانش بشه .وهمچنین شوهرخسیس خودم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من ۴۴ ساله ازدواج کردم کارمند بودم خرجم هم تو این ۴۴ سال با خودمه شوهرم هیچ پولی بابت دارو دکتر دندان پزشکی مسافرت کادو به فامیل رخت ولباس وسایل خونه نمیده فقط خورد وخوراک در حد نیاز میلیاردره همیشه میگه کارتم خالیه تمام لبا ساش وکفش وسایل مورد نیازش را هم من وبچه ها می خریم هر کاری که بگید کردیم نتونستیم روش تاثیر بزاریم حالم خیلی بده تمام هزینه دامادی دوتا پسرم راخودم مهیا کردم تمام جهاز دخترم را خودم وخودش تهیه کردیم پول دادن مساوی با جون دادن هست همیشه جلو فامیل ودوستان ابرو داری میکنم همه فکر می کنن که شوهرم هزینه می کنه من توی فامیل به خوشبخترین ادم مشهورم هیچ کس نمیداند که من دیابت دارم فشار خون دارم میگرن دارم بارها می خواستم در سن ۶۵ سالگی تقاضای طلاق کنم دخترم می گوید ولش کن خدا را شکر کن که خودت حقوق می گیری خودش هم بمیره دکتر نمیره میگه من دکتر را قبول ندارم ادم باید بی خیال باشه ۷۰ سال داره نه فشار نه دیابت نه نارحتی قلبی هیچ مشکلی هم نداره این ادما همه را تو گور می کنن وخودشون زندگی راحتی دارن به غیر از غذا به هیچ چیز فکر نمیکنه خدا انشالله حق ما را بگیره هیچ کس نمی تونه حق مارا بده دادگاه ها هم اصلا از خانمها حمایت نمی کنن نفقه هم دادگاه تعیین کنه دو ماه میدن دیگه خودشونو گم وگور میکنن که پیداشون نمی کنی نظر من اینه که اول ازدواج به جای مهریه باید یک پول کلونی ازشون بگیرن سپرده کنن که اگر خرجی نداد از اون پول هزینه کنید اینا هیچ وقت درست بشو نیستن انها را بدست خدا بسپارید
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
به نظر من میزان پول خرج کردن برای برخی افراد میزان علاقه رو نشون میده و این ریشه در بیماری (چشم و همچشمی) داره...
یاسی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان.من بیچاره هم اسیر یک شوهر خسیییسسسم.شوهرمن بسیارپولدار و پردرآمد است.اندازه 3نسل بعدشم سرمایه داره ولی خیلی خسیسه اما برای خودش و بچه هامون خیلی خریدمیکنه.به خوراکمونم میرسه ولی به من که میرسه همیشه دعوامیشه چون هیچوقت حاضربه خرید نیست
ناهید
Russian Federation
Vشوهر منم همینه. قبلا برا خونه میخرید حالا برا خونه ام نمیخره
هیچوقت یادم نمیره تو خرید حلقه اون ک من پسندیدمو نگرفت گفت گرونه یه انگشتر ۳۵۰تومنی برام خرید که کلی مسخره خاص و عام شدم . اگه چیزی بخوام بخرم کلی سرش جنگ دارم تو تولدم حتا خانواده خودش مسخرش کردن که حتا یه کیکم نخریده با اینکه اولین تولد کنار هممون بود همه بهم خندیدن انقد ناراحت شدم
الانم باهاش قهرم دیگه دارم ازش متنفر میشم هر بار باهم رفتیم بازار منو با چشم گریون برگردونده
Iran, Islamic Republic of
منم. همینطور. تازه. خیلی روانشناسی میخونم. اینا هیچوقت. خوب نمیشن
Iran, Islamic Republic of
اینا ژنشون مشکل داره یکی از فامیلها هست که خودش دکترای روانشناسی داره ولی خودش با شوهرش مشکل داره یک بچه دارن که باهاش مشکل دارن تاز درامدش را شوهرش میگیره روانشناس هم نمی تونه برای کسی کاری کنه اگر می توانستند برای خودشون کاری میکردن خدا بهت صبر بده من که دارم از دست شوهرم دارو مصرف می کنم
Iran, Islamic Republic of
درد منو داری خانم شوهر منم به خونه و بچه هاش تا حدی میرسه ولی زن که میرسه حیفش میاد فک میکنه خرج بیهوده است
تنها
Romania
سلام عزیزان واقعا درکتون میکنم خیلی حس بدیه که ببینی شوهرت پول داره اما برات خرج نمیکنه. من واقعا نمیدونم شوهرم خسیسه یا نه. یک هفته بعد از عقد سر اینکه مقدار حقوقش رو پرسیدم کتکم زد و یا حلقه خریدنی یک هفته باهام قهر بود اما وقتی میریم خرید راحت برام همه چیز اون هم بهترینشو میخره ولی کافیه بهش بگم پول لازم دارم سریع بهم توهین میکنه و تحقیرم میکنه که من وظیفه ای ندارم. و لج میکنه و چند ماه بهم هیچ پولی نمیده. من نمیدونم باید چه کاری کنم . خودم خیلی آدم دست و دلبازی هستم و اصلا راضی نیستم حتی کسی هزار تومن برای من خرج کنه. شخصیتمم جوری هست که الان یک ساله ازش پول نمیخوام چون حرفاش خیلی ناراحتم کرده اما اصلا به روی خودش نمیاره که من پول دارم یا نه. البته بگم که ما نامزد هستیم و عقد کردیم.
Iran, Islamic Republic of
خانومی تورو خدا اگه مقدور هست حتما طلاق بگیرین بخدا من هفده ساله که از دستش بیمار شده ام خودتو تو آتش نیانداز از ما گفتن
United States
کاش با طلاق میشد همشون یک رنگ اند راه نجات وجود نداره بسازین
Iran, Islamic Republic of
ازش جدا شو اینا روانین.بیخود دست روت بلند کرده
زهرا
Russian Federation
خسبسی حالا هیچی دست بزن اون هم تو عقد کردکی؟؟!!!!!!! حتما طلاق بگیر
Iran, Islamic Republic of
خودتو بدبخت نکن من تونامزدی اهمیت ندادم روزی صد بار مثل سگ پشیمون میشم و گریه می‌کنم
Iran, Islamic Republic of
من شرایط شمارو دارم با این تفاوت ک فقط پول نقد بهم نمیده ولی خودش اگه باشه خرید میکنه برام نمیدونم واقعا دارم خیلی اذیت میشم. فک میکنه من الکی میگم پول لازم دارم و میخام تیغ ش بزنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام قبل از ازدواج یک منبع درامدی برای خودت فراهم کن وگرنه روزگارت سیاه هست با ادم خسیس نمیشه زندگی کرد
Iran, Islamic Republic of
طلاق بگیر همین اول خودت و خلاص کن وگرنه بدبخت روزگاری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شوهرم خیلی خسیسه حتی هنوز یه هزار تومنی بهم نداده میگه دست زن حتی یک قرون هم نباید باشه
مریم
Germany
من اول فکر نیکردم شوهرم خسیس نیست چون نداشت ولی وقتی هم کع وضعش خوب شد واقعا چیزی به من نمیرسه واسه بچمون خرج میکنه.ولی به من که میرسه ادا اصولش دیونم میکنه.پیش همه هم میگه من خودم مشکل خرید کردن دارم.بابا خب این پول لعنتی رو بده اگه من نخریدم اونوقت بگو.اعصابم واقعا خرابه
فرشته
Iran, Islamic Republic of
من هر چی که بخوام شوهرم واسم میخره با اینکه درامدش زیاد نیست فقط یه ایرادی داره که راضی نیست من حتی هزار تومن از پولشو بدم به کسی .دو ساله ازدواج کردم روز مادر و پدر تا بحال چیزی نگرفتم .کادوی تولد تا به حال واسه کسی نخریدم.میگه چرا باید پولمو واسه کس دیگه ای خرج کنم
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب میزنه.
Iran, Islamic Republic of
فقط یه سوال ازخانمهایی که ازشوهرخسیس میگن.گذشت شماتوزندگی مشترکتون واسه شوهرتون غیرازوظایف چی بوده که انتظاردارین شوهرتون بیشترازوظایفش واسه شماعمل کنه.
مهبد
Iran, Islamic Republic of
خساست ی خصوصیت خیلی بده ک همه مشاوره ها ردش میکنن
نگین
Iran, Islamic Republic of
با سلام من هم 13 ساله ازدواج کردم خودم هم شاغلم اما شوهر خسیسم خودش که خرج نمی کنه که هیچ نمی ذاره من با پول خودم هم کارهایی که دوست دارم انجام بدم یا باید پنهونی انجام بدم یا باید قیمت ها را خیلی کمتر بگم تا دعوا نکنه افراد خسیس تو اظهار محبت هم خسیسن هم به من محبت نمی کنه هم به بچه‌ها دیگه خسته شدم ازش حق طلاق گرفتم می خوام برم اقدام کنم
دلشکسته
Iran, Islamic Republic of
به قرآن خیلی خسته ام هفده
ساله که باشوهر خسیس سرو کله میزنم هرروز کارم جنگ و گریه وزاریه حتی موقع آشپزی کنارم وای می ایسته و وقتی روغن میریزم یه هیییییییییی طولانی میکشه که چرا اینقدر روغن ریختی بخدا دارم میمیرم بیماری اعصاب گرفتم از دستش کمکم کنین لطفا
کاربر
Iran, Islamic Republic of
سلام به نظر من نه تنها خساست بلکه خیلی از خصوصیات ناراحت کننده دیگه هم به سختی قابل درمانه پس به خودتون زحمت ندید چون درست بشو نیست شما فقط میتونی کاری کنی که آرامش خودتون بهم نریزه خیلی سخته خیلی چیزا یه طرفه میشه ولی کاریش نمیشه کرد دنیا همینه
Iran, Islamic Republic of
به نظر من باید با خنده و سیاست و قص بندازیشون تو خرج هر چی هم قر زدن محلشون.ندید بازم کار خودتونو بکتید من.مطمعنم زنی که صرفه جویی برای جیب شوهرش میکنه اون مرد روز به روز خسیس تر میشه و توقع داره همیشه زتش صرفه جو باشه بابا خانمای گل یخورده سیاست داشته باشد و با سیاست مرداتونو بندازید توی خرج ..
زهره
Iran, Islamic Republic of
شوهرمداشت .برای من خسیس بود وبددل .برای خانوادش جونشم میداد.چنان کرد که بچمو دادم به خودش واز دست اذیتهایخودشوخانوادش به همراه خساستش طلاق گرفتم .حتی سیب زمینی تو خونه نداشتم.ولی باوجود اینکه چیزی تو خونه نداشتم،ولی به خاطر بد رفتاریهاش باید یه غذایی درست میکردم که جلوش بذارم تا کتکم نزنه...
Iran, Islamic Republic of
باسلام حالا زن دوم چنان ادبش بکنه که دیگه کارهای اشتباهش را تکرار نکنه کم کم ادب می شه
همدرد
Russian Federation
شوهر من برا خورد و خوراک خوب خرج میکنه، ولی تا اسم لباس یا لوازم خونه میاد میگه ندارم. سر لباس خریدن همیشه باهاش جنگ دارم. راست میگین این
جور ادما حتی تو ابراز محبت هم خسیسن
Iran, Islamic Republic of
24ساله ازدواج کردم شوهرم خییییلی خسیسه....خیلی پولدار ه...تا7نسلش پول داره تابستان. از گرمامیمیرم میگه پول برف زیاد کولر اجازه نداری روشن کنم زمستان هم بخاری هر چی می خرم دعواست دست بزند هم داره روانی هست به خاطرم همیشه کتک خوردم بخاطر بچه ام باهش زندگی کردم اما حالا بیماری اعصاب گرفتم ...دیگه تحمل ندارمی. ...کمکم کنید تو رو خدا حالا 1سال مدرس فوت کرده و مادروی خسیس که مرتب لامپ خاموش میکنه پیش من زندگی میکنم کمکم کنید خواهش میکنم ....طلاق آخرین کاره
فوزیه
Iran, Islamic Republic of
مثل شوهر من میگه فقط باید ضروریات رو خرید. تازه من شاغلم هستم وقتی میخام منو جایی ببره چیز بخرم باید التماسش کنم و کلی قسم بدم تا ببره
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام اکثر خانمها به درد شما دچار هستن یا باید تحمل کنید یا طلاق بگیرید اگر خودتون درامد دارید تحمل کنید به خاطر بچه ها اینا هیچ چیز روشون تاثیر نمی زاره ژنشون مشکل داره
بی نام
Iran, Islamic Republic of
وای خدا
چقدر احساس بهتری پیدا کردم دیدم تنها نیستم و چقدر دیدن اینکه بعضی از خواهرام شرایط سخت تری دادرن تحمل رو برام راحت تر کرد منم ده ساله ازدواج کردم شوهرم فقط واسه خوراک خیلی خوب خرج میکنه همیشه لباس مارک میپوشه تا دومیلیون واسه خودش خرید نکنه برا من صد تومنم خرج نمیکنه همش میگه داری میخوای چیکار همش مامانم به بهانه های مختلف برام لباس و مانتو میخره
باورتون نمیشه النگوهای شب عروسی رو بزور از دستم دراورد به بهانه ای که صدا میده
تو هیچ کدوم از عروسی های فامیلم حتی خاله ام بهم پول نداد کادو بدم ولی واسه فامیل خودش راحت کادو سنگین میده
تا حالا نشده یبار بهش بگم برام یکم بهم پول بده و نگه ندارم
واسه ی کفش باید بیشتر از یه سال التماس کنم
خدا هم دل منو دید پسرعموی خودش همه پولاشو کشید بالا
الان سه ساله اومدم خونه پدر شوهرم خواهرخودش دوبار بهم مانتو داد خودش گفت به مامانم گفتم مانتو تو تن این دختر پاره شد واقعا هم راست میگف
چی بگم از وقتی هم بچه اومد خدا رو شکر واسه پسرمونم حسابی خرج میکنه فقط مشکلش زنشه که اونم از بابای خسیسش یاد گرفته کلا اعتقاد دارن برا زن نباید خرج کرد اینقدر عذاب کشیدم و تحقیر شدم که خدا میدونه چون تو خونه پدرم برا پول بی ارزشترین چیزه اما متاسفانه تو خانه شوهرم واسه هر هزارتومن باید جواب پس بدم
مامان و باباش رو میبره از سرتا پا میگه خرید کنید جالبه منم باید برم با سلیقه من باشه
گاهی وقتا ارزو میکنم بمیره تا لااقل حقوقش گیرم بیاد راحت شم
مجبور شدم کار کنم اما همش میگه پولتو چیکار میکنی چه اشکالی داره واسه خونت خرج کردی یا ازم پول میگیره دیگه بهم پس نمیده
دلم خیلی گرفته خیلی
Iran, Islamic Republic of
سلام.عزیزان هر کی ی درد دارهمن معلم هستم ولی کارت حقوقم دست شوهرمه.مونده تو دلم یبار پولی بده بگه زحمت میکشی هر چی دوس داری بخر.نه واس خونه .نه خودم .دندونام خراب شدن.پول بم نمیده برم درستشون کنم .لباس واحتیاجات دیگه ک هیچ.اگه میگم پول میگه ضعف پول داری.یا ندید بدیدی.چکار کنم از دستش.
United States
من ہم میگفتم شوہرم خسئس است مگر خسیس تر ها هم وجود داشتہ اند خیلیه هساب میگیرہ
زیبا
Iran, Islamic Republic of
بنظرم خیلی آدم ساده لوحی هستی
کارتتو ازش بگیر. ...
سهیلا
Iran, Islamic Republic of
شوهر منم برای خوراک تا حد معمول خرج میکنه،خودش هم مارک میپوشه،واسه مامان و باباش و خواهر برادرش هم دور از چشم من حسابی خرج میکنه اما من میفهمم،اما خذانکنه من ازش بخوام واسم یه لباس یا کفش با هر نوع پوشاکی بخوام،اونقدر بهونه میاره و همش میگه پول ندارم،در آخر هم پدرو مادرم به بهونه های مختلف واسم لباسهایی که احتیاج دارم رو میخرن
من روحیه م اینه که دوس ندارم التماسش کنم و خواهش کنم،وقتی چند بار گفتم و نخرید ،با پولهایی که بابام گاهی وقتی بهم میده میرم واسه خودم خرید میکنم
الان دو ساله عروسی کردیم و بعضی وقتا واسه یه خرید کوچولو تا چندروز دعوا و دارم و باهم قهریم،دیگه تصمیم گرفتم برای هیچ چیزی ازش پول نگیرم،حتی اگه خودش هم بخواد برام چیزی بخره نمیذارم،شاید اینحوری یکم ادب بشه
خانومایی که تجربتون از من بیشتره بنظرتون با این کار ممکنه به غرورش بر بخوره و بعتر بشه؟؟؟؟؟
ا
الهه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا نبايد واسه خودت خرج كني.چون مطمعنه تو يا پدرت واست خرج ميكنين از خدا خواسته ديگه واست چيزي نميخره
Iran, Islamic Republic of
نه خانم ادب نمیشه که هیچ بلکه عادت میکنه که خودت نیازتو تهیه کنی
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام شوهر من هم همین طور هست پسر عموم هم میشه خرجی نمیده من باید خودم خرج کنم شوهر خواهرم ۲۰ ساله فوت کرده خواهرم داره حقوق شوهرش وحقوق خودش را می گیره وپادشاهی میکنه یک روز جلو همه گفت باید مردها ۲۰ سال زودتر بمیرن تا خانمها یک نفس راحتی بکشن
ال
Iran, Islamic Republic of
سلام ، نظر من اینست که مردا مول رو به عنوان پشتوانه و احترام در جامعه برا خود می دانند
Iran, Islamic Republic of
من پنج ساله نامزدم.نامزدم اصلا برام خرج نمیکنه.اصلا.حتی روز زن و تولدم یه شاخه گل هم نگرفت برام.توو این پنج سال پنج هزارتومن هم خرج نکرد.دیگه علاقم داره نسبت بهش کم میشه.من عاشق نامزدم بودم .الان دیگه هیچ حسی بهش ندارم.دوس ندارم حتی نگاش کنم.خیلی دلمو شکونده.پشیمونم
Iran, Islamic Republic of
سلام.منهم دوره نامزدی هستم،دو ماهه نامزد هستیم.برام طلا خرید کرده اما میگه لباس.وسایل آرایشی بعد از عقد میخرم.پول تو بانک داره اما میگه اون برا سپرده گذاریم هست.دیروز تو داش برد ماشینش ۳۵۰هزار بود برداشتمش گفتم میخوام .کفش مانتو بخرم.خیلی التماس کرد گفت قرضه نبرش اما من اوردمش بنظرتون کار خوبی کردم یا نه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام به نظر من جدا بش بهتره اصلا عوض نمیشه بدتر میشه که بهتر نمیشه بهش بگو ملکی به نامت کنه که بعدا به مشکل بر نخوری دختر یکی از فامیل بعد از ۴ سال درعقد جدا شد ولی یک اپارتمان به نامش بود مهریه اش را هم ندادن
زهرا
Iran, Islamic Republic of
سلام این راه حل کمی اثر دارد که وخامت خساست شوهر پایین باشد من دوازده سال هست که ازدواج کردم وفهمیدم خساست ارثی است وشوهر تحت تربیت مادرش خسیس بار امده وشده جز صفتش اصلا بیماری روانی نیست پول دوست هستن وشوهر من می گوید فقط خوراک پوشاک کافی بقیه وسایل زندگی خرج زیادی او حتی ما را مسا فرت ویا رستوران نمی بره دلم می خواد بمیره من پولهاش خرج کنم
سهیلا
Iran, Islamic Republic of
من 9ماهه که نامزد کردم چون خانواده ثروتمندی نبودم نه شیربها نه مهریه زیاد و نه عروسی خواستم چون میگفتم از دسش ندم راه اومدیم کار کردم بهترین جهاز خریدم اما شوهرم خیلی خسیسه خونشون حتی تعمیر نمیکنه بهش گفتم شیرآلاتش عوض کن خیلی کهنه شده رنگ برداشته دوش کهنه رو رنگ کنه حتی جاظرفیشم میخواد رنگ کنه شوهرم حتی یکبارم رستوران نبرده منو خیلی خسیسه ازش سرد شدم
نرگیس
Pakistan
وای وای
Iran, Islamic Republic of
با سلام نامزدی برای همین هست که طرف را بشناسی حالا که شناختی دیگه یا باید خودشو عوض کنه یا شما عوضش کنید
ندا
Iran, Islamic Republic of
به نظرم طلاق بگیر من شوهرم خسیسه همیشه با بچه هام تو حسرتیم با اینکه درآمدش خوبه فقط میگه ندارم خودتو بدبخت نکن جداشو
Iran, Islamic Republic of
اخ گفتی الهی بمیرن راحت شیم خرج کنیم بمییییرن اول شوهره من دیونم کرده همش میگه زیاد میخوری
nn
Iran, Islamic Republic of
شوهر منم خیلی خسیس است بیست سال باهاش زندگی کردم درست نشد حالا منم شدم مثل خودش از موقعی که منم خسیس شدم اون بهتر شده ولی هنوز به من پول نمیده ولی من راه های رو پیدا کردم که اون مجبور بشه به کارهاش فکر کنه و متعادلتر بشه
بي نام
Iran, Islamic Republic of
سلام ،
در خانواده ما برادرم دچار اين مشكل شده .
البته اوايل اينطوري نبود .
بعد از اينكه يكي پولش رو بالا كشيد متاسفانه ضربه روحي شديدي خورد و سعي ميكنه يه جوري اون پول رو جبران كنه .
واسه همين عزمش رو جزم كرده كه حسابي پس انداز كنه .
ولي واقعا پدر ما رو در آورده.
مونديم چيكار كنيم.
ميگه چند سال با سختي زندگي كنيم .
وقتي وضعمون خوب شد لارج زندگي ميكنيم.
ولي من براي آينده ش خيلي نگرانم.
از مشاوره و اين جور چيزها هم كاملا نااميدم.
آيا اين راه حلي كه خانم nn داده ميتونه جواب بده ؟
يعني اگه خودمون انقدر خساست بخرج بديم ،‌ ميتونه اين جور افراد رو به خودشون بياره ،
هيچكس راه حلي نداره؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام بهش بگید اگر خواستی ازدواج کنی میگیم خسیسه دیگه زنت نمیشن واقعا هم اگر رفتید بگید دختر من یک خواستگاری داشت خسیس وبد دل بهد از چند ماه گفتگو قرار بود که عقد کنیم خواهرش لوش داد به دختر من گفته بود حیفه یک دختر نابغه مثل تو اسیر دست برادر من بشه
بی نام
Iran, Islamic Republic of
اوووووف با خوندن نظراتتون یکم به زندگیم امیدوار شدم البته فقط یکم ها.خدا به هممون صبر بده و ایشالا که شوهرامونو درمان کنه...
نرگیس
Pakistan
اخوب دیگه چی کنم
ستاره
Iran, Islamic Republic of
آی گفتین شوهر من دوس داشتنشو خیلی برام ثابت کرده اما خیلی خسیسه گاهی وقتا خسته میشم از دستش حتی تو مناسبتهام هیچی نمیگیره برام
سارا
Iran, Islamic Republic of
ای خدا! منم یه شوهر خسیس دارم. تو ی خونه کوچیک زندگی میکنیم، میخایم عوضش کنیم حاضر نیست از پس انداز صدمیلیونیش برداشت کنه!گاهی احساس میکنم از هیچ چیز زندگی لذت نمی بریم. برای همه چیز اول باید قیمتش رو بپرسیم! حدیثی از امام رضا داریم که میگه افراد خانواده ی آدم خسیس آرزوی مرگشو میکنن. من هیچوقت آرزوی مرگشو نمی کنم ولی گاهی به ذهنم میاد که بعد مرگش این کارو میکنم، اون کارو میکنم. واقعا خیلی زندگی باهاشون سخته. خون آدم رو تو شیشه میکنن. به خاطر همین ویژگیش میرم سرکار، تا برای خودم و بچه ام لباسی، چیزی بخرم. اما تا یه چیزی بخرم سرکوفتم میزنه که تو اسرافکاری!
نيلوفر
Iran, Islamic Republic of
منم بابام خسيسه خونه منو مامانمو تو شيشه كرده واسه خواهرش كه خسيس نيست ....اينقد خسيس بازي دراورده حس ميكنم مريض شدم ديگه همش ميخوام بخرم حس ميكنم هيچي ندارم هيچوقت از خريدم راضي نميشم
حالا من باز بهترم واسه مامانم كه اصن خرج نميكنه مامانه بيچارمم پاسوزه ما شده بعده اين همه سال زندگي شايد يه لباس درستو حسابي واسش نخريده باشه
واقعا اينقد اعصابم بهم ريخته كه نميدونم چيكار كنم دلم ميخواد يه كاره درست پيدا كنم ولي درسم هنوز تموم نشده مونده تا ليسانسمو بگيرم...خدا واقعا صبر بده
Iran, Islamic Republic of
با سلام خواهر من شوهرش باغ پسته داره ولی خرجش با خودشه شوهرش خرج کم میکنه یک روز پسرش جلو فامیل سر پول با پدرش دعواش میشه میگه خدا کنه زودتر بمیری تا ما بتوانیم پول خرج کنیم خوشون هم میدونن که کسی دوستشون نداره اینا زالو صفت هستن خون ما را می مکند
حوا
Iran, Islamic Republic of
به نظر من باید با خنده و قصد باز کردن بندازیشون تو.خرج.هرچی هم.ک گفتن محلشون نزارید خانمایی که زیاد صرفه جویی میکنن باعث میشه مردا خسیس بشن و همیشه انتظار صرفه جو بودن شمارو داشته باشن با سیاست بندازینشون تو خرج تا عادت کنن که وظیفه دارن خرج زنو بچشون کنن
رها
Iran, Islamic Republic of
من بیست ساله که ازدواج کردم از اوایل ازدواجمون خساست داشت اما من فکر می کردم اهل قناعت و می خواهد زندگی درست کنه یادم رفت بگم من خودم از اول ازدواج معلم بودم خلاصه از خرید عقد گرفته تا نامزدی و خرید عروسی همه اش رو سرهم بندی می کرد و من فکر می کردم همه ی اینها از روی قانع بودن است و من هم تحمل می کردم به امید اینکه روزی وضع زندگی مون بهتر میشه تقریبا ۱۰ سال از زندگی مشترکمان رو من حقوقم رو به اون می دادم و خوش و خرم روزگار می گذشت تا اینکه متوجه شدم می خواد مغازه ای بخره منم ازش پرسیدم آیا اشتراکیه و او گفت نه من پول پس انداز دارم اگه توهم داری بیاد بده تا مشترک بخریم و من اونجا متوجه شدم که چه کلاهی بسرم رفته من حقوقم رو در اختیار او می ذاشتم و او اون پولهارو خرج خونه می کرد و حقوق خودش رو پس انداز می کرد و اِلان از من پول می خواست تا منو هم شریک کنه خلاصه از اون ماه به بعد من دیگه حقوقم به اون نمی دادم و اوهم تمام مخارج منو غیر از خوراک از گردنش انداخت و الان که یه دختر ۱۲ ساله دارم و بیست سال از ازدواج ما گذشته به طوریکه نه برای من و نه برای دخترم پولی خرج نمی کنه حتی دخترش و به دکتر نمی بره و برای خودش هم پول خرج نمی کنه اگه یه سال یکبار بخواد برای خودش شلوار بخره میره دست دوم و کهنه می خره که ارزون باشه پس دوستان میبینید که خساستش نه تنها خوب نشده بلکه بدتر شده از خونه و لوازم خونه و کادو دادن و تفریح کردن و رفت و آمد با فامیل و ... هرچی که پول لازم داشته باشه دیگه سالهاست در خونه ما خبری نیست و غیر از خوراک آنهم در حد نان و.. بخور نمیر آنهم با حساب لقمه ها دیگه خبری نیست .
Iran, Islamic Republic of
چرا چرا من الان باید این کامنتها را بخونم انگار از یک خواب ده ساله بیدار شدم
انگار نوشته های شما خاطره ده سال گذشته منه و متاسفانه آینده من هم
Iran, Islamic Republic of
با سلام حکایت شوهر من حقوق من را میگرفت خرج میکرد وپس انداز میکرد طلاهای من را فروخت یک زمین هم پدرم داد اون را هم فروخت یک خونه ساخت گفتم سه دانگ به نام من بزن گفت به نام زن چیزی نباید باشه من هم دیگه حقوقم را بهش ندادم بعداز ۳۰ سال که گذشت پولهامو جمع کردم دو تا اپارتمان شریک خریدم گفت بفروش شریکی ۲ هزار مت زمین بخریم ویلا بسازیم زمین خرید به نام من نزد گفت اگر بخوام بسازم تو پول نداری گفتم از حقوقم میدم رفت زد سندشو به نام خودش ۴ ساله اعصابم خرد شده این مردها کلا سر همه کلاه میذارن حتی همسرشون خدا به داد همه برسه
اذاد
Iran, Islamic Republic of
دلم براتنون میگه.وقتی شوهرم امد خواستگاری به قیافش نگاه کردم بله گفتم اهی تو بسات نداشت من از روی اقتصادی به بابام گفتم بجای جهیزیه خونه بده اونم داد من چون خودم شغلم خیاط بود جهیزیمو اماده کرده بودم ۱۱ سال با خساستی شوهرم کنار میام الان مادر شوهرم میگه پسرم تو رو بخاطره درامدت و خونه ات گرفته گرفتاره دوتا بچه شدم لطفا منو در این زمینه راهنمای بکنین متشکرم.
Iran, Islamic Republic of
خب شایدمادرشوهرن راست میگه.
Iran, Islamic Republic of
با سلتم باید بسوزید وبسازید با دوتا بچه طلاق سخته به مشکلات بدتری بر خورد می کنید
F
Germany
سلام واقعا خدا به همه ما صبر زیاد بده
محمد
Iran, Islamic Republic of
من یه جارفتم خواستگاری دختره کارمندبودبادرآمدخوب.بهم گفت من ریالی توزندگی خرج نمیکنم حتی واسه خودم چون وظیفه مرده.دراین حدخسیس بود.
سولماز
Iran, Islamic Republic of
خوب گفته. وظیفه مرده
Iran, Islamic Republic of
قانونا درست گفته
Iran, Islamic Republic of
با ساام خرج با اقا هست اصلا به فکر درامد خانمها نباشید اگر دوست داشتن هزینه میکنند بیشتر اقایون دنبال پول خانمها هستن
بی کس
Iran, Islamic Republic of
شوهرم خیلی خسیسه وقتی مریض بشیم میریم درمانگاه تامین اجتماعی هر وقت پول خواستم دعوامون شده تا میگم پول میگه ندارم در حالی که درآمد خوبی داره چقد زمین خریده به ما میرسه نداره مجبوریم لباس کهنیه دیگران رو بپوشیم خیلی خسته شدم ازش نمیدونم چیکار کنم تا بهش میگم برم آرایشگاه برا اثلاح میگه نمیخواد حتی نمیزاره موهامو رنگ کنم
Zohreh
Germany
😭😭شوهرم اینقد خسیسه که تو خرید مایحتاج روزانه دچار مشکل شدم و الان برای خرید مدرسه دخترم دچار مشکلم وخودم هم دچار افسردگی شدم کمکم کنید دیگه تحمل ندارم بگید چه کار کنم هیچ جور هم کوتاه نمیاد وحرف خودش رو میزنه
Iran, Islamic Republic of
با سلام دوست من درسن ۷۰ سالگی می خواست طلاق بگیره شوهرش بی انداز خسیس بود رفته بودن خواستگاریماشین تو حیاطشون بوده با اژانس رفتن پدرش ماشین نداده بوده که برن گفتم طلاق نگیر داماد داری زشته شوهرت میمیره همه چیز میرسه به شمابعد از دوسال بعدش شوهرش مرد دوتا خونه ویلایی پنج هزار متر زمین سه طبقه خونه ماشین کلی پول نقد بهشون رسید الان داره میخوره فاتحه هم نمی خونه مردها فکر میکنن اینا رو با خودشون میبرن تا حالی کسی نتونسته چیزی با خودش ببره
ههه
Iran, Islamic Republic of
بی شک اگه خیلی روت زوره طلاق بگیر کار کن بچتم خودت بزرگ کن والا
ناشناس
Italy
من هم سی وهشت ساله تمام مشکلات شماها رو دارم باور کنید به هر در بی درمان کوبیدم وروزی صد بار در ارزوی مرگ بودم که از دستش رهایی یابم ولی هنوز زنده ام وچاره ایی غیره اینکه تاشقایق هست زندگی باید کرد رو ندارم
Romania
سلام منم همین مشکلو دارم واسه خرج خورد و خوراکم از مادرم که شاغل هست کمک میگیرم شوهرم انقدر پر ادعا هست که میگه من خرج شما رو میدم نیازی هم به کسی ندارم.گربه صفت خسیس
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
والا من دیگه دیونه شدم زنم شاغله همه ی خرج خونه و خرج زنم از جمله پول آرایشگاه هر ماهش،هر سه ماه تا حالا یه مانتویی شلواری یا یه لباس بیرون ، لباس زیر ، پول دکتر همش رو من میدم ... باباش براش یه قرون پول جهیزیه نداده و نزدیک عروسی برای خودشون ماشین صفر خریده ... الان که دوسال از زندگیمون میگذره همش باید پول قسط جهیزیه شو بده و هر چیزیم که بمونه برا خودش و خونوادش خرج میکنه و آخرش هم که خیلی منو میسوزونه اینه که میگه تو برای من تا حالا هیچ چی نخریدی !! باید برای هر خریدی که براش میکنم ازش رسید بگیرم آیا ؟!!
Iran, Islamic Republic of
با سلام اولین مردی را دیدم که اینقدر خراج هست اشکال نداره بزار خرج کنه چون پول مال خرج کردن هست وخدا به اندازهای که خرج داری وخرج می کنی بهت میده اگر خرج نداشته باشی خدا میگه لازم نداره بسشه دیگه بیشتر نمیده همسر شما هم نباید از اخلاق شما سو استفاده کنه ومقداری هم باید به فکر پس انداز باشه باهاش صحبت کنید تا خرجش را کم کنه یا بهش مبلغی ماهانه بدهید تا همان اندازه خرج کند
نون نون
Iran, Islamic Republic of
سلام ، من نامزد دارم الان 9 ماهه... برا كادو تولد و كادو فارغ التحصيليم كادوهاي نسبتاً گروني خريد ، گل واسم ميگيره ، موقعي هم كه ميريم شام و نهار بيرون هميشه خودش حساب ميكنه چه با دوستام باشيم چه نه.نميذاره من حساب كنم. همشم راجع به مسافرتايي كه ميخواد منو ببره بعد عروسي و خونه كه خريديم ميخواد به اسمم كنه واسم حرف ميزنه..
اما به نظر من خسيسه يكم چون كه ميخواد يه چيزي بخره ميره اونكه به صرفه هستو انتخاب ميكنه.. يا مثلاً چيزي كه اصلا از نظر من گرون نيستو ميگه گرونه و اصلا نميصرفه هزينه اضافه هست.. ميگه پولاتو بكن سكه چيزي كه خرابش نكني.يا مثلا ميخواد بره شهرستان با اتوبوس ميره بعضي وقتا كه پول تو كارتش يه تومن بيشتر نيس.. اما به نظر من همون يه تومن خب كافيه واسه اينكه با هواپيما بره خسته نشه.
البته من واسه خودم كه ميخوام خرج كنم از پول خودم هيچي نميگه كه نخر يا ارايشگاه نرو و... اما حس ميكنم اگه از پول خودش باشه يكم ممكنه غر بزنه مطمئن نيستم. گاهي اوقات ميگم كارتشو بگيرم امتحاني يه خرج سنگين كنم ببينم چكار ميكنه؟ اما چون داره پولاشو واسه ازدواج جمع ميكنه اصلا دلم نمياد كارتشو بگيرم.خودش ميگه بايد يه جوري باشم كه دخلم به خرجم بخوره تا اخر ماه.
من تو يه هاله اي از شكم كه شوهرم خسيس هست يا نه من نوع خرج كردنم تو خونه پدري با اون فقط فرق داره ؟يا پول خوبي به دستش بياد اون شكلي نيست. اما ميترسم اين بشه عادت واسه بعدش هم.راهي هست واسه تست كردنش؟
ميشه لطفاً راهنمايي كنين منو كه شوهرم خسيس هست يا نه؟
سولماز
Iran, Islamic Republic of
فکر نمیکنم با این توصیفات شوهرتون خسیس باشه. بلکه نحوه پول خرج کردن شما با اون متفاوت بوده.
شوهرتون نرماله. گرچه خودمم مثل شما اعتقاد دارم ک پول برای آسایشه اما رفتار شوهر شما طبیعیه ب نظرم
روزگاااااار
Iran, Islamic Republic of
بنظرم شوهرت خسیس نیس
شوهرم خسیسه پنج ساله ازدواج کردم دو ماهی ده هزارتومن میده بهم اونم باید بهش بگم.وقتی مهمون میخواد بیاد خونمون میشه جهنم ،بارها سر مهمون اومدن و مهمونی رفتن کتکم زده ولی اگه فامیل خودش باشن چیزی نمی گه..واسه یه بلوز باید شیش ماه بگردبم همه سوراخ سنبه های شهر رو شاید ارزونترگیر بیاد،همیشه هم ارزونترین رو میخره واسه دخترم با مکافات لباس میخرم .بخدا مجبور شدم لباسای قبل خودم رو میکنم لباس برا دخترم.سر بارداری دکترمیرفتم همش بادعوا.بیرون تشنمون بشه باید بگردیم اب سرد کن پیداکنیم که آقا نخواد اب بخره
ازش متنفرم متنفر،همش توخونه دعوا و فحش وتوهین .بد خوانوادم رو مبگه
نیم ساعت بعد هم قربون صدقه می ره و بوی میکنه،دیگه ازش بدم میاد ،فقط بخاطر خانواده پدرم و دخترم طلاق نمی گیرم،ارزون اینه بمیره
Iran, Islamic Republic of
با ساام شوهر شما حسابگره چون باید خرج عروسی راجمع کنه به نظر من بهش بگید چقدر می خواهی برای عروسی وخرید هزینه کنی میگه مثلا ۵۰ میلیون اون پولو ازش بگیر مراسم هم نگیر برو سک بخر بزار صندوق امانات یک از دوستای من همین کار را کرد چند سال پیش ۳۵ تا سکه خرید گذاشت بانک چون خرج عروسی از جیب ادم میره کسی هم کادو ان چنانی نمیده موفق باشید
فریبا
United States
سلام،شوهرم وابسته مادرشه،ازطرفی هم بهم خرجی نمیده وقتی مبگم پول میدی برم خرید میگه قبلی رو چیکار کردی!!!!خستم خیلی ....بخاطر همین مسائل نمازمو ترک کردم وبه خدا میگم چرا من!چرا باید ادم ازدواج کنه واسیر چنین ادمی بشه!!!ازدواج بده بد بد ازدواج نکنید..با قبل از ازدواج ملکی ماشینی چیزی که ارزش مالی داشته باشه رو به نام بزنید.اینجور میشه ادم به غریبه ها بیشتر نزدیک میشه وهمدردری میکنه.
عاطفه
United Arab Emirates
شوهرمنم دچار همین مشکله نمیتونه پول خرج کنه اگه هم خرج کنه عصابش خورد میشه
عاطفه
United Arab Emirates
شوهر من یازده سال جیگرمو خون کرده خانوادم میان خونمون دعوا راه مینداز خودش میره خیلی خوشحال چیکار کنم دیگه کم اوردم
زیبا
Iran, Islamic Republic of
منم شوهرم خسیسه و من و بچه هام رو داره زجر کش میکنه
زیبا
Iran, Islamic Republic of
مردا همشون پر از عیب و ایرادن .آدم ازدواج نکنه خیلی بهتر
Iran, Islamic Republic of
بانظرتون موافقم کاش هرگزازدواج نمیکردم
سیما
Iran, Islamic Republic of
قربون بابای خودم برم. همیشه به خودش سخت میگرفت اما هیچوقت نگذاشت آرزوی خوردنی و پوشیدنی ب دلمون بمونه. کفشای خودش پاره میشد اما توی قرض میفتاد تا ما چیزایی ک میخوایم رو داشته باشیم.
حالا من از همچین پدری به شوهری رسیدم که کلا یجور دیگه س. پدرم توقع منو از مردها خیلی بالا برده بود. چون خودش یه مرد واقعیه....اما شوهرم...
سر خریدن وسیله های عروسی باید باهاش بحث کنم....زیاد چونه میزنه با فروشنده ها. اونم جوری ک قشنگ نیست. هروقت اسم خرید میاد غر میزنه. چندبار منو پیاده اینور اونور برده ک کرایه نده....من احمق توی دوران نامزدی متوجه این چیزا نشدم...
خساست باعث میشه حتی محبت از بین بره. اگر توی نامزدی متوجه شدید, ادامه ندید. عیب نداره فوقش دوسال افسردگی میگیری بهتر از یه عمر سرشکستگیه.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا پدر منم جوری بود که هر چی میخواستیم برا مون فراهم می‌کرد اما الان تو یک ماه نامزدیم با یه همچین چیزی مباجه شدم
موندم چیکار کنم بخاطر این خسیس بودنش هیچ مهری به دلم نداره
نفیسه
Iran, Islamic Republic of
از شوهر خسیس فقط باید جدا بشی وگرنه زندگی برات زهرمار میشه. من که پول جورابم رو هم خودم میدم. یه خرده حقوقی دارم که خودمو نجات بدم. در کل به خانموهای مجرد شدید توصیه میکنم با مرد خسیس ازدواج نکنین و گول نخورین. اگه گفت پول ندارم زود باور نکنین چون امکان دروغگویی زیاده. من سادگی کردم باور کردم بعدا فهمیدم کلی پول و انواع کارت و سپرده بانکی خونه اضافه داره ولی دروغ میگه. شک کردم خیانت میکنه و دیگه میخوام جدا بشم.
Iran, Islamic Republic of
منم یه شوهرخسیس دارم خداجوابشون بده,دخترمردم میگیرن بعداذیت اش میکنن خرج نمیکنن من که واگذارش کردم به خدا
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا برهی چی مرد خسیس که با اعصاب وروان زنشان بازی میکنن
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
بسیار خوب و آموزنده بود من شوهری دارم که هیچ وقت بهم نگفته خانم آماده شو بریم بیرون ۵سال ازدواج کردیم يا یه هدیه برام گرفته باشد نگرفته
Iran, Islamic Republic of
شوهرمنم خیلی خسیسه. ادم های خسیس کلا. ادم بدی هستند سخاوتمند بودن نشانه ی خوب بودن مرد با شخسیت هست. من دختر بررگ پسر بزرگ. اصلا به فکر ازدواج. بچه ها نیست. خیلی بی خیال نسبت به زندگی. تمام دعواهامون. سر پوله. پول در نمیده. میگه. ندارم. تمام. ادم های. خسیس همش میگن. ندارم. خدا لعنتشون کنه
Iran, Islamic Republic of
مرد خسیس. نبایدازدواج کنه.
دد
Iran, Islamic Republic of
من الان یه ماهه با یه خسیس نامزد کردم و الان میفهمم که واقعا گدای با اینکه وضعش بد نیست بازم خیلی خیلی خسیسه با اینکه خیلی پشیمونم راهی ام ندارم نمی‌دونم چیکار کنم و همینطور خانوادش هیچ خرجی برام نمیکنن
Iran, Islamic Republic of
بخدامن ازهرلحاظ باکمی و کاستی زندگی کنار اومدم باهاش سوختمو ساختم یه سال بیکاره دوسال سرکاراونوقت موقعی که میره سرکاری ریال بهم نمیده ازاونورم اگه خرج کنه میگه تاتوتوزندگیمی من یکم به دونمیشه پیشرفت نمیکنم ازاین حرفا اونوقت من هرچی بهش میگم وام بگیر رو حقوقت برنامه ریزی کن بدش ازقسط و قرض میانه پول جمع میکنه نه هم خوب خرج میکنه اصلا هیچ گونه هدفی نداره خودشم نمیدونه چکارمیکنع
۰۰
Iran, Islamic Republic of
شوهرم خیلی خسیسه،درامدش خوبه اما به من فقط یارانه منو میده،۳۰۰ ت،باهمون باید برم خونه مادرم که دراستان دیگریست،باهمون لباس بخرم،داروگیاهی و عیره،لباسای تو خونه که همه کهنه شدن،بیرونم همینطور،میگم من خجالتم میاد،میگه به من چه...فقط منتظر مرگشم،حتی منو دکترم نمیفرسته مریض باشم.
بگم که پدرش خسیس بود،مادرشم همینطور
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!