جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۲
کد مطلب: 25175
۰
۲

زمان توزیع کارت و جزئيات كنكور 93 / بیشترین شرکت کنندگان در اين رشته!

یک میلیون 31 هزار و 32 متقاضی در آزمون سراسری امسال
 حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسری سال 93 برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه) نیمه حضوری مجازی و بین الملل موسسات آموزشی و همچنین برای کد رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور و موسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی در دو مرحله انجام شد.

وی افزود: با توجه به آمار ثبت نامی مرحله اول و دوم یک میلیون و سی و یک هزار و سی دو نفر متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری امسال شده اند که از این تعداد 608 هزار و 852 نفر زن و 422 هزار و 470 نفر مرد هستند.

توکلی تصریح کرد: آمار داوطلبان در هر یک از گروه های آموزشی به شرح زیر است؛
رشته علوم ریاضی 222 هزار و 507 داوطلب، علوم تجربی 522 هزار و 833 داوطلب، علوم انسانی 263 هزار و 72 داوطلب، هنر 13 هزار و 727 داوطلب و رشته زبان‌های خارجی 9 هزار و 183 داوطلب که در مجموع یک میلیون 31 هزار و 32 متقاضی در آزمون سراسری امسال وجود دارد.

وی اظهار داشت: این آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون سراسری در سال 92، 52 هزار و 249  نفر نسبت به سال 91، 34 هزار و 952 نفر نسبت به سال 90، صد و یک هزار 658 نفر و نسبت به سال 89، 255 هزار و 491 نفر کمتر است.

توکلی اظهار داشت: در آزمون سراسری سال 93 همانند سال گذشته به هر یک از داوطلبان  آزمون های علوم ریاضی، علوم تجربی، زبان خارجی و علوم انسانی در صورت علاقمندی در آزمون هنر این اجازه داده شده که علاقمندی خود را اعلام کنند لذا تعداد 43 هزار و 514 داوطلب علاقمندی خود را در شرکت در آزمون گروه هنر اعلام کردند.

توکلی در ادامه داد: با توجه به ضوابط هر یک از داوطلبان آزمون‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر نیز این اجازه داده شده  تا در صورت علاقمندی در گروه زبان های خارجی نیز شرکت کنند، لذا 119 هزار و 793 داوطلب علاقمندی خود را در شرکت در آزمون گروه زبان های خارجه اعلام کردند.

وی تصریح کرد:آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌ها به صورت جداگانه برگزار می شود و هر داوطلب برای حضور در آزمون باید پیرینت کارت شرکت در آزمون را داشته باشد، لذا داوطلبانی که در دو یا سه آزمون ثبت نام کردند باید 2 یا 3 کارت شرکت در آزمون دریافت کنند البته با توجه به تعداد آمار واقعی( ثبت نام کنندگان) که یک میلیون 31 هزار و 32نفر است، آمار علاقمندان در دو گروه هنر و زبان‌های خارجه نیز 163 هزار و 307 نفر بوده، لذا برای برگزاری آزمون یک میلیون 194 هزار و 629 کارت ورود به جلسه صادر شد، یعنی برای رشته ‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی به همان تعداد متقاضیان و برای رشته‌های هنر 57 هزار و 241 نفر و رشته زبان خارجه 128 هزار و 976 کارت با توجه به علاقمندی سایر گروه‌ها در این دو رشته صادر شده است.

توکلی اظهار داشت: براساس برنامه زمان بندی و پیش بینی شده  آزمون  گروه علوم ریاضی و فنی و حرفه ای در صبح و گروه هنر در بعدازظهر پنج شنبه 5 تیر ماه، گروه علوم تجربی در صبح و زبان های خارجه در بعدازظهر جمعه 6 تیر ماه و علوم انسانی در صبح روز شنبه 7 تیر ماه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: آزمون سراسری سال 93 برای هر یک از داوطلبان 5 گروه آموزشی همانند سال گذشته در یک مرحله است و داوطلبان هر یک از گروه های 5 گانه در یک نیمروز به سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ می دهند چنانچه سوالات آزمون اختصاصی و عمومی به صورت تست چهار گزینه ای از کتب مقاطعی که در دفترچه شماره یک آزمون سراسری سال 93 به عنوان منابع اعلام شده  برگزار می شود و در طراحی هر درس از بخش تست بند و یا اصولی که وزارت آموزش و پرورش سوال را طراحی کرده سوال داده نمی شود و سوالات آزمون همانند سال گذشته مفهومی است و سوالات مفهومی به منزله دشوار بودن نیست بلکه به منزله آن است که کسانی که بهتر درس را مطالعه کرده اند می توانند به سوالات پاسخ دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مرسي
مجتبی خادمی زهکلوت
سلام ازکرمان زمان کارت ورود به جلسه کنکور93کی هست
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن