جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۱
کد مطلب: 25251
۰

گام هايي براي فراموشي خاطرات بد" زندگي

گام هايي براي فراموشي خاطرات بد" زندگي
به گزارش میگنا دكتر غلامرضا حاجتی متخصص اعصاب وروان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: خاطرات بد در اثر مواجه شدن با اتفاق‌هایی از جمله مرگ، طلاق و حوادث در زندگی برای فرد به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: عده‌ای از انسان‌ها وجود دارند که زندگی و حوادث آن را رخدادهایی تصادفی می دانند که به طور کاملا اتفاقی و بی دلیل در اطراف و پیرامون رخ می‌دهند، افرادی نیز وجود دارند که معتقدند تصادفی در کار نیست و هر چه رخ می‌دهد دلیل ظاهری و باطنی دارد، که ممکن است آن را بشناسیم یا از نگاهمان پنهان باشد در این صورت شخص بیشتر ترجیح می‌دهد که بفهمد چرا این اتفاقات بد و ناهنجار در زندگی او رخ داده است.

وی بیان کرد: فراموش کردن گذشته یکی از سخت ترین کارها است و راه‌های مختلفی برای فراموش کردن گذشته و خاطرات ناگوار وجود دارد در این صورت لازم است که با خاطرات و تجربیات خود روبرو شوید.

وی اذعان داشت: بهتر است برای پشت سر گذاشتن و فراموش کردن گذشته گام هایی بردارید از جمله اینکه احساسات خود را بروز داده و تقصیر گناهتان را برگردن بگیرید با کسانی که در آن خاطرات دخیل بوده‌اند حرف بزنید برای فراموشی گذشته به عقب باز گردید با دور ریختن احساسات و عواطف مربوط به خاطرات دردناکتان آنها را فراموش کنید در این صورت خواهید دید چقدر احساس آرامش می‌کنید.

حاجتی گفت: برای کنار گذاشتن افکار دردناک غرور را کنار بگذارید فراموش کردن نیاز به تلاش و انرژی بسیار دارد با کنار گذاشتن گذشته دردناک می توانید آرامتر و متمرکز تر به زندگی خود ادامه دهید همچنین وقت‌تان را با کسانی بگذرانید که شادتان می‌کنند و از بودن با آنها لذت می‌برید.

وی خاطر نشان کرد: برای درمان افکار بد و اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب انجام روان درمانی و اصلاح باورهای نادرست که ممکن است در مورد حادثه‌ای در ذهن فرد باشد به او کمک شایانی می‌کند همچنین پرداختن به امور دیگری که توجه فرد را به سمت دیگری منحرف می‌کند می تواند تا حدودی برای او موثر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت