کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل نظارت سازمان نظام پزشکی :

بیشترین تخلفات پزشکی / دخالت بی‌جای آرایشگران و ورزشکاران در امور پزشکی

18 خرداد 1393 ساعت 17:56

مدیرکل نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: بیشترین تخلفات پزشکی در حوزه زیبایی است، آرایشگران و مربیان ورزشی هم در امور پزشکی دخالت بی‌جا می‌کنند. مردم قبل از انتخاب پزشک از نظام پزشکی استعلام بگیرند.


شهریار خاقانی در گفت‌وگو با فارس، گفت:‌ در حوزه پزشکی تخلفات بسیاری رخ می‌دهد به طوری که برخی افراد غیر پزشک به ارائه خدمات درمانی اقدام می‌کنند و گاهی افرادی پروانه بهره‌برداری از مؤسسه‌ای را ندارند، اما در آنجا تخلف کرده و خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: گاهی نیز برخی پزشکان صلاحیت حرفه‌ای ندارند و در زمینه دیگری فعالیت می‌کنند، مثلاً مواردی وجود داشته مانند متخصص ارولوژی که جراحی بینی انجام داده یا دندانپزشک، تزریق بوتاکس می‌کند.

خاقانی گفت:‌بنابراین حیطه نظارت در سازمان نظام‌پزشکی بر روی افرادی است که فعالیت غیرمجاز می‌کنند، مکانی که در آنجا خدمات درمانی ارائه می‌شود، کیفیت و استاندارد کار و هزینه ارائه این خدمات است.

مدیرکل نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: متأسفانه بیشترین تخلفات در حوزه زیبایی است که دخالت متخصصان مختلف از گروه‌های پزشکی و حتی گروه‌های غیر پزشک مانند آرایشگران و مربیان بدنسازی را شاهد هستیم.

خاقانی تصریح کرد: نظارت محیطی بر مراکز مختلف بر عهده وزارت بهداشت است و نظام‌پزشکی در جایگاه رسیدگی به شکایات و ارجاعات مردمی است و مردم باید بدانند که حق دارند برای انجام جراحی یا دریافت خدمات درمانی از نظام‌پزشکی استعلام بگیرند.

وی گفت:‌ البته این موضوع فرهنگ‌سازی می‌طلبد تا مردم هر کاری را استعلام کنند. مردم زمانی که وسیله‌ای می‌خواهند بخرند حتماً قبل از خرید آن را استعلام می‌کنند اما برای سلامتی خود به راحتی بدن خود را در اختیار افراد غیر متخصص می‌گذارند.

خاقانی تصریح کرد: این موضوع تا حدی است که می‌بینیم در حوزه زیبایی از آرایشگران خدمات می‌گیرند و رژیم‌های درمانی خود را از مربیان بدنسازی دریافت می‌کنند.

مدیرکل نظارت سازمان نظام پزشکی با تأکید بر برخورد با مراکز غیر مجاز ارائه‌کننده خدمات درمانی، گفت: جراحی‌های زیبایی و تشویق به لاغری بیشترین موارد شکایت بوده است چرا که هجمه تبلیغات توسط نشریات و رسانه‌های خارجی به سمت زیبایی و لاغری رفته و توقعات القایی ایجاد کرده است.

خاقانی گفت: ‌در نتیجه جامعه پزشکی نیز به این سمت سوق داده شده‌اند، به طوری که حتی خیلی از جراحی‌ها در مطب‌ها انجام می‌شود و پس از ایجاد عارضه، گزارش داده می‌شود.

مدیرکل نظارت سازمان نظام پزشکی افزود: ماهانه 50 نشریه توسط این سازمان رصد می‌شود در حالی که در پزشکی به جای تبلیغات باید اطلاع‌رسانی شود. در هر صورت ما با تبلیغات و عرضه خدمات درمانی غیر مجاز برخورد می‌کنیم و حتی محرومیت از فعالیت در مطب و طبابت را هم داشته‌ایم.

 


کد مطلب: 25294

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25294/بیشترین-تخلفات-پزشکی-دخالت-بی-جای-آرایشگران-ورزشکاران-امور

میگنا
  https://www.migna.ir