شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۱:۱۴
کد مطلب: 25463
۰
رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری اعلام کرد

جزئیات تعرفه‌های پزشکی در بخش خصوصی

بسته نظارتی برتعرفه‌ها از سوی شورای عالی نظام پزشکی تصویب شده که مسئولیت تعیین صلاحیت حرفه‌ای پزشکی را بر عهده دارد با تغییر روش تعیین هزینه از سوی سازمان‌های بیمه‌گر برای نخستین بار بعد از انقلاب، تحولی در نظام تعرفه‌گذاری و ایجاد عدالت بین رشته‌ای پدید آمد هزینه جراحی، دندانپزشکی، داخلی، بیهوشی و رشته‌های پروانه‌دار بزودی تغییر خواهد یافت قیمت تمام شده هتلینگ در بخش دولتی در شورای عالی بیمه با 44 درصد افزایش تصویب و به اجرا درآمد خوشبختانه پرداخت بیمه‌ها در مطالبات بیمارستانی، در مقایسه با سال‌های گذشته، بموقع و بی‌سابقه است در بخش تعرفه ویزیت نیز حداقل 30 درصدافزایش تعرفه‌ای تعیین شد تمامی خدمات دندانپزشکی در گروه سنی کودکان با بیمه انجام می‌شود زالی از افزایش تعرفه 15درصدی دندانپزشکی در سال 93 خبر داد و گفت: تمامی خدمات دندانپزشکی که قیمت‌های آن‌ها بالا بوده، متعادل می‌شوند صدا و سیما در پخش برنامه‌ای، شأن و منزلت پزشکان به عنوان بازیگران اصلی طرح تحول نظام سلامت را زیر سؤال برده است


رئیس سازمان نظام پزشکی ایران با بیان این‌که از 5 سال گذشته هزینه جراحی تغییر نکرده است گفت: «با تغییر متد تعیین هزینه از سوی سازمان‌های بیمه‌گر برای نخستین بار بعد از انقلاب، تحولی در نظام تعرفه‌گذاری و ایجاد عدالت بین رشته‌ای پدید آمد. هزینه جراحی، دندانپزشکی، داخلی، بیهوشی و رشته‌های پروانه‌دار بزودی تغییر خواهد یافت.

علیرضا زالی در جمع خبرنگاران درباره تصویب بسته نظارتی برتعرفه‌ها از سوی شورای عالی نظام پزشکی که مسئولیت تعیین صلاحیت حرفه‌ای پزشکی را بر عهده دارد، افزود: «این بسته نظارتی با مشارکت بخش‌های مختلف طراحی شد. هسته اجرایی این بسته رؤسای نظام پزشکی‌ها و رؤسای شوراهای هماهنگی استان‌ها هستند. بزودی پروتکل‌های اجرایی این موضوع نیز تصویب و جهت اجرا ابلاغ می‌شود.»

دکتر زالی درباره تعرفه مصوبه بخش خصوصی گفت: «قیمت تمام شده هتلینگ در بخش دولتی در شورای عالی بیمه با 44 درصد افزایش تصویب و به اجرا درآمد. خوشبختانه پرداخت بیمه‌ها در مطالبات بیمارستانی در مقایسه با سال‌های گذشته بموقع و بی‌سابقه است. تعرفه هتلینگ بخش خصوصی نیز به توافق ضمنی با مسئولان بیمارستان‌های خصوصی به تصویب رسید. در بخش تعرفه ویزیت نیز حداقل 30 درصدافزایش تعرفه‌ای تعیین شد.» وی افزود: «خوشبختانه در تعرفه‌های امسال علاوه بر رشد پایه‌ای تعرفه برای پزشکان عمومی با سابقه 15 سال، 15 درصد اضافه دریافتی لحاظ شد. از سویی پزشکان عمومی که موفق به دریافت دکترا شده‌اند در میزان تعرفه معادل متخصص در نظر گرفته شدند.
همچنین برای نخستین بار پزشکانی که در قالب فلوشیپ خدمت می‌کنند تعرفه‌ای معادل تعرفه فوق تخصص دریافت خواهند کرد. علاوه بر این امسال شاهد رشد 33 درصدی در تعرفه ویزیت لیسانسیه‌های پروانه‌دار و گروه‌های مامایی بودیم.» دکتر محمد جهانگیری معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور نیز در ادامه این نشست گفت: «تمامی خدمات دندانپزشکی در گروه سنی کودکان با بیمه انجام می‌شود.» وی از افزایش تعرفه 15درصدی دندانپزشکی در سال 93 خبر داد و گفت: «همچنین تمامی خدمات دندانپزشکی که قیمت‌های آن‌ها بالا بوده، متعادل می‌شوند.»

10 برابر شدن مالیات پزشکی
 علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی ایران با انتقاد به 10 برابر شدن مالیات پزشکان طی 3 سال گذشته اظهار داشت: «نارضایتی پزشکان از مبحث مالیات به معنی آن نیست که پزشکان نمی‌خواهند مالیات بپردازند بلکه از اجحاف‌هایی که در حق آن‌ها صورت گرفته گلایه دارند.» در پی 10 برابر شدن مالیات پزشکان طی 3 سال گذشته رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان این‌که 42 درصد اقتصاد خرد و کلان کشور مالیات پرداخت نمی‌کنند، خواستار رسیدگی به این موضوع توسط دولت و تیم اقتصادی آن شد.

زالی با بیان این‌که ترجیع بند شکایات جامعه پزشکی نسبت به مالیات پرداختی است، افزود: «فشار مضاعفی در پرداخت مالیات بر جامعه پزشکی وارد می‌شود. این در حالی است که براساس گمانه زنی‌ها 42 درصد اقتصاد خرد و کلان کشور مالیات پرداخت نمی‌کنند.» مطب پزشکی یا بنگاه اقتصادی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در واکنش به ارسال نامه‌ای از سوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: «اخیراً نامه‌ای با این مضمون که پزشکان هر سه ماه یکبار در مطب باید تمام خرید و فروش‌ها، معاملات و قراردادها را به دوایر مالیاتی اعلام کنند، برای پزشکان در اقصی نقاط کشور ارسال شده است. اما سؤال اینجاست که مگر مطب پزشک بنگاه اقتصادی است که باید چنین صورت‌های معاملاتی را در هر فصل اعلام کند.»

مخدوش کردن چهره پزشکان توسط صدا و سیما
 وی در ادامه با انتقاد از صدا و سیما در پخش برنامه‌ای که شأن و منزلت پزشکان به عنوان بازیگران اصلی طرح تحول نظام سلامت را زیر سؤال برده است گفت: «مراتب اعتراض خود را نسبت به پخش برنامه‌ای با عنوان (شوق زندگی) که در آن سؤالات موهن و سخیفی از جامعه پزشکی شده بود، به رئیس سازمان صدا و سیما، ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، دانشگاه‌ها و سایر انجمن‌های پزشکی ارسال کردیم. به اعتقاد ما جریانات ناآگاه و مغرض با پخش چنین برنامه‌هایی با موضوع سلامت فقط باعث یأس و ناامیدی در مردم می‌شوند.»
ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .