کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند درصد جمعیت کشور نخبه‌اند؟

4 تير 1393 ساعت 17:38

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به جمعیت بالای 77 میلیون نفری ایران گفت: نزدیک به یک درصد از جامعه را نخبگان تشکیل می‌دهند که باید راهبری کشور را بر عهده گیرند.


به گزارش ایسنا،"غلامعلی منتظر" در مراسم تودیع و معارفه مدیر بنیاد نخبگان استان کرمان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نخبگان اظهار کرد: توسعه کشور از طریق علم میسر است و طراحی نظام و فرآیندهای مرتبط با توسعه هدف بنیاد ملی نخبگان است و نگاه بنیاد ملی نخبگان به بنیادهای نخبگان استانی در طول مدار توسعه کشور است.

وی با تاکید بر تجاری‌سازی و توسعه فناوری در کشور، افزود: حوزه بنیاد ملی نخبگان منابع انسانی توسعه را محقق می‌کند و منابع انسانی راهبری این نظام را برعهده دارد.
منتظر با بیان اینکه در حال حاضر برای شناسایی افراد نخبه کاستی‌هایی وجود دارد، افزود: کشور ما نیاز به افراد جامع‌الاطراف دارد و ما باید به دنبال شناسایی استعدادهای مختلف در عرصه‌های علمی، ادبی، هنری و قرآنی باشیم و در بنیاد ملی نخبگان به دنبال تسهیل راه برای نخبگان کشور هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد ملی نخبگان، پژوهشگاه و کارگاه تحقیقاتی و آموزشی نیست، اظهار کرد: بنیاد نخبگان حلقه اتصال نیازهای انسانی با کسانی است که در عرصه‌های مختلف کار می‌کنند. منتظر تصریح کرد: بنیادهای نخبگان استانی کانون تدبیر منطقه هستند، لذا نباید در عرصه اجرایی کار کنند چرا که ما به دنبال بزرگ کردن بنیاد نخبگان نیستیم و بنیاد باید به سمت متفکر و چابک‌شدن پیش رود.


کد مطلب: 25618

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25618/چند-درصد-جمعیت-کشور-نخبه-اند

میگنا
  https://www.migna.ir