چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - 22 Sep 2021
تاریخ انتشار :
جمعه ۶ تير ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۶
کد مطلب: 25641
۰
توصیه یک جراح کلیه و مجاری ادراری به مناسبت ماه مبارک رمضان:

قبل از شروع رمضان، سلامت کلیه‌تان را چک کنید

 

دکتر سیمین وحیدی در گفت وگو با ایسنا، گفت: قبل از شروع ماه مبارک رمضان تمام افراد چه افرادی که سابقه سنگ سازی دارند و چه کسانی که این مشکل را ندارند، باید برای بررسی احتمال وجود سنگ ادراری به پزشک مراجعه کنند.

 

وی یادآور شد: این اقدام باعث می شود که در صورت وجود سنگ کلیه، برای دفع سنگ‌ها زمان کافی وجود داشته باشد.

 

وحیدی یکی از راه‌های پیشگیری از سنگ سازی در ماه رمضان را مصرف دو لیوان آب به صورت ناشتا و یک لیوان قبل از شروع وعده غذایی دانست و افزود: مصرف انواع میوه‌ها نیز به اندازه 400 تا 500 گرم در روز توصیه می‌شود.

 

 

ذخیره آب طولانی مدت در ماه رمضان با مصرف میوه‌های گوشتی

 

 

این جراح کلیه و مجاری ادراری در خصوص توصیه‌های غذایی در ماه رمضان برای سحری گفت: با توجه به این که مصرف میوه در زمان سحر برای نگهداری و تامین آب بدن در طولانی مدت موثر است، بنابراین مصرف میوه‌های گوشتی مانند هلو و سیب که دیرتر آب خود را از دست می‌دهند، به عنوان ذخیره آب طولانی مدت هستند که برای سحری توصیه می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در ماه رمضان به ویژه در وعده سحری، باید از مصرف غذاهای شور و پر نمک و میوه‌های مضر مانند هندوانه (این میوه به علت ادرار آوری موجب از دست دادن آب بدن و تشدید تشنگی می‌شود، همچنین مصرف آن در مبتلایان به مشکلات روده‌ای به علت فیبر زیاد، زیان آور است) و پنیر شور پرهیز کرد.

 

وحیدی تصریح کرد: در زمان افطار، افراد روزه خود را با یک تا دو لیوان آب ولرم و نه چای و هیچ نوشیدنی دیگر باز کنند و سپس به تدریج به مصرف لبنیات مانند دوغ و ماست و غذای اصلی بپردازند، زیرا مصرف همزمان این دو وعده با هم به دلیل وجود کلسیم در لبنیات و آهن در غذای اصلی، منجر به جذب غیرکامل این مواد می‌شود.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۵ روش تقویت روحیه و انرژی مثبت در زندگی
زن‌ها بوی ترس را می‌فهمند؟
قوانین خانه امن
اختلالی که با تغییر فصل خود را نشان می‌دهد
پنج مهارت افراد موفق که در مدرسه یاد نمی‌گیریم
چرا بلاگرنماها مضر هستند؟/ خسارات مادی و معنوی بلاگرها به کاربران فضای مجازی چیست؟
خود شفقتی برای اختلال اضطراب اجتماعی
۱۷ روش یادگیری دوست داشتن خود و شاد بودن
چگونه احساس تنهایی نکنیم ؟
ششمین مرحله سوگواری چیست؟ آیا این مراحل را درست فهمیده‌ایم؟
خودکارآمدی؛ چرا باید خودمان را باور داشته باشیم؟
چرا هیچ‌وقت به اندازۀ کافی وقت نداریم؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.