کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراحل تغیر رشته دانش آموزان از سال دوم به سوم متوسطه

15 تير 1393 ساعت 13:34

با توجه به سوالات مکرر دانش آموزان در خصوص تغيير رشته از دوم به سوم دبيرستان ، مراحل ذيل بايد با هماهنگي مشاور مدرسه طي شود:


ميگنا : طبق آيين نامه ، تغيير رشته فقط در تابستان سال دوم متوسطه تا پايان شهريور ماه انجام مي شود . 

1- درخواست کتبي دانش آموز و ولي ( تکميل نمون برگ شماره 2/1)
2- استعلام از آموزش متوسطه جهت تغيير رشته ( آيا آموزش اجازه اضافه نمودن ثبت نام در رشته مورد نظر را به آموزشگاه شما در سال آتي را مي دهد؟ و امکان ثبت نام در رشته مورد نظر در سيستم بکفا و سناد سال آتي را داريد؟
3 - با توجه به اضافه شدن دوره تابستان براي پايه اول و دوم توصيه مي گردد ثبت نام و تغيير رشته را در دوره تابستان انجام دهيد ( براساس آيين نامه زمان تغيير ر شته خرداد و شهريور است اگر دانش آموز آمادگي داشته باشد مي تواند خرداد امتحان دهد
4 - معرفي دروس تغيير رشته در سيستم دانا ويندوزي مدرسه موقع تعريف دروس تغيير رشته حتماً آن را غير حضوري با گروه 998 تعريف شود)
5 - ثبت نام و انتخاب رشته( رشته دانش آموز هماني باشد که در خرداد بوده است
6 - انتخاب واحد دروس تغيير رشته 

7-  ثبت نمره از قسمت ورود نمرات انفرادي و حتماً نوع گروه را از اينجا به از غير حضوري به تغيير رشته تغيير دهيد( با اين کار در کارنامه سالانه جلوي دروس مورد نظر تغيير رشته مي نويسد). بنابراين تغيير رشته در دوره تابستان / غير حضوري/ موقع ثبت نمرات انفرادي نوع گروه به تغييررشته ثبت مي گردد.

يادآوري: توجه داشته باشيد که اگر دانش آموز با قبولي در دروس تغيير رشته در پايه سوم در رشته جديد ثبت نام نماييد در خلاصه وضعيت دروس اختصاصي رشته جديد را جزو دروس باقيمانده خواهد آورد. و ملزم به گذراندن دروس خواهد بود. حتماً به اطلاع ولي دانش آموز و دانش آموز برسانيد كه فارغ التحصيل شهريور سال سوم خواهد شد.
 
تعیین مجدد شاخه یا رشته
با استناد به ماده 5-111 آیین نامه آموزشی متوسطه روزانه زمان تعيين شاخه يا رشته مجدّد حدّاكثر تا پايان شهريور ماه و يا مهر ( به استناد راي 856 شوراي عالي 90/12/2 کلمه ( و یا مهرماه ) اضافه شد ) در پایه اول می باشد و دانش آموز مي تواند در امتحان تعيين رشته ، درس يا درسهايي كه شرايط را براي وي در شاخه و يا رشته هاي مورد نظر فراهم مي كند همزمان با امتحانات شهريور ماه و يا مهر ماه شركت كند.( اين بند شامل قبول شدگان خرداد كه در دروس اصلي نمره 12 نگرفته اند مي شود)


بروجرد- مهرداد گودرزي / مشاور مدرسه


کد مطلب: 25838

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25838/مراحل-تغیر-رشته-دانش-آموزان-سال-دوم-سوم-متوسطه

میگنا
  https://www.migna.ir