جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ / ۱۷:۵۵
کد مطلب: 25867
۰

اثرات پروبیوتیک در کم کردن وزن

به گزارش گروه فارس، فلور روده انسان حاوی انواع باکتری‌هاست؛ بسیاری از این باکتری‌ها برای گوارش بهینه غذا مفید هستند و دسته‌ای از آنها که به باکتری‌های پروبیوتیک معروف هستند علاوه بر کمک به گوارش مولکول‌های پیچیده، ترکیباتی مانند ویتامین‌ها و آنتی بیوتیک‌های مختلف را تولید می‌کنند که برای بدن مفید است. بهتر است بدانید منبع باکتری‌های پروبیوتیک لبنیات و میوه‌ها هستند؛ فرآورده‌های پروبیوتیکی حاوی باکتری‌های مفیدی هستند که اثرات مفیدی در سلامت مصرف کننده دارند.

مجموعه‌ای از مطالعات نشان داده‌اند که فلور روده اشخاصی که اضافه وزن دارند و به خصوص افراد چاق دارای ویژگی‌های خاصی است که منجر به عدم تعادل بین انواع مختلف باکتری‌های روده می‌شود و این مطالعات نشان داده‌اند که مکمل‌های پروبیوتیک برای کم کردن وزن بهتر از رژیم غذایی هستند.
یک تیم پزشکی در دانشگاه لاوال در کبک ـ کانادا برای آزمون این فرضیه که پروبیوتیک‌ می‌تواند به توازن پویایی میکروبیوت روده کمک کند و به نفع باکتری‌هایی است که موجب وزنی سالم در انسان می‌شوند، 125 نفر داوطلب که دارای اضافه وزن بودند را به مدت سه ماه در یک رژیم غذایی قرار دادند. در آغاز شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند؛ نیمی از آنها از دو قرص در روز که حاوی پروبیوتیک (لاکتوباسیلوس رامنوسوس) بود مصرف کردند در حالی که گروه دوم نوعی دارو نما مصرف می‌کردند. پس از 12 هفته از رژیم غذایی، نتایج طرح اولیه برای همه یکسان بود؛ محققان در این آزمون مشاهده کردند مصرف کنندگان پروبیوتیک به طور متوسط 4.4 کیلوگرم کاهش وزن داشتند و در مقابل گروه دوم که دارونما مصرف کرده بودند 2.6 کیلوگرم کاهش وزن داشتند و این نتایج در زنان دو برابر مردان بود. پس از 12 هفته دیگر گروه دوم که دارونما مصرف می‌کردند وزنی ثابت داشتند در حالی که گروه اول که پروبیوتیک مصرف می‌کردند به طور متوسط 5.2 کیلوگرم وزن کم کردند.
مصرف پروبیوتیک تولید لپتین (هورمون گرسنگی) می‌کند و گرسنگی را کاهش می‌دهد؛ اما این اثرات در مردان مشابه نبود و محققان معتقدند این موضوع شاید به مقدار مصرف آنها ربط داشته باشد. برای اینکه باکتری‌ها در فلور روده مفید واقع شوند و به طور موثر رشد کنند باید یک محیط حمایتی که نیاز به یک رژیم غذایی درست دارد، یعنی چربی کمتر و فیبر بیشتر، مصرف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...