شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۸:۰۸
کد مطلب: 26156
۰
متخصص قلب و عروق:

تپش قلب ناشی از فشارخون بالا ظرف ۳ دقیقه آدم را از پا در می‌آورد

منوچهر قارونی، در گفت‌و‌گو با فارس در تعریف بیماری تپش قلب تصریح کرد: تپش قلب در حالت طبیعی نباید حس شود ولی زمانی که فرد تپش قلب خود را حس می‌کند تپش قلب دارد که به تپش قلب طبیعی و فیزیولوژیک و بیماری تپش قلب تقسیم می‌شود.

وی علل تپش قلب طبیعی و فیزیولوژیک را اضطراب و دلشوره، داشتن تب عنوان و تصریح کرد: زمانی که دمای بدن فرد افزایش می‌یابد به طور طبیعی فرد دچار تپش قلب می‌شود یعنی بر خلاف حالت عادی که تپش قلب خود را حس نمی‌کند در زمان تب تپش قلب را حس می‌کند.

این متخصص قلب وعروق افزود: زمانی‌که فرد صبح از خواب بیدار می‌شود متوجه تپش قلب خود می‌شود که این مورد طبیعی است و چیز مهمی نیست.

قارونی خاطرنشان کرد: نوعی تپش قلب داریم که می‌تواند ناشی از فشارخون بالا یا نارسایی قلبی باشد که این موارد بسیار جدی است و مبتلایان به این نوع تپش قلب باید از خود مراقبت کنند.

وی تصریح کرد: در بیماری‌های جدی قلبی مثل فشار خون بالا، سکته قلبی، نارسایی قلبی، تنگی و نارسایی دریچه میترال و همچنین رماتیسم‌ها ممکن است تپش قلبی داشته باشیم که مرگ ناگهانی را در پی داشته باشد در این موارد باید حتماً باید از دستگاه شوک استفاده کرد در غیر این صورت ممکن است تپش قلب ظرف 3 دقیقه عامل مرگ شود.

این متخصص قلب و عروق افزود: اگر تپش قلب به صورت ناگهانی در کسی رخ دهد که پیش‌تر سابقه نداشته است ممکن است باعث سرگیجه شده و فرد حتی زمین بخورد چون وقتی قلب نامنظم کار می‌کند 25 تا 30 درصد خون خارج شده از قلب کاهش پیدا می‌کند که می‌تواند عامل سرگیجه و ضعف و بی حالی شود.

قارونی تپش قلب را دارای انواع مختلف دانست و تصریح کرد: در تپش قلب ممکن است قلب تند تند بزند یا ممکن است در اصطلاح ریب بزند یعنی دوتا بزند یکی بیندازد یا 3 تا بزند یکی بیندازد که به این تپش قلب ریزشی می‌گویند که به اصطلاح قلب انسان هری می‌ریزد گویا ناگهان در آسانسور زیر دل فرد خالی می‌شود.

وی افزود: نوعی از تپش قلب نامرتب است یعنی بررسی نبض بیمار نشان می‌دهد که تپش قلب فرد از قاعده خاصی پیروی نمی‌کند و با نام فیبریلاسیون دهلیزی خوانده می‌شود بنابراین تپش قلب انواع مختلف داشته و در بیماری‌های مختلف وجود دارد ولی مهم آن است که تپش قلب را در بیماری‌ها جدی بگیریم نه در حالت عادی.

این متخصص قلب و عروق درباره افراد دارای ریسک بالای ابتلا به تپش قلب گفت: ریسک ابتلا به تپش قلب در افراد هیجانی یعنی کسانی که تند غذا می‌خورند،‌ تند رانندگی می‌کنند، تند حرف می‌زنند، دلشوره و اضطراب دارند که دیر به کار خود برسند بیشتر است و تپش قلب در این افراد زیاد دیده می‌شود.

قارونی درباره عوارض تپش قلب بر سایر اعضاء بدن نیز گفت: تپش‌های قلب طبیعی و فیزیولوژیک عوارضی بر سایر اعضاء بدن ندارد ولی اگر تپش قلب نوعی بیماری باشد بر سایر اعضای بدن تاثیر منفی می‌گذارد.

وی درمان تپش قلب با توجه به نوع آن درمان مخصوص به خود را می‌خواهد که با بررسی بیماری توسط پزشک تجویز خواهد شد.

این متخصص قلب و عروق درباره روش های پیشگیری از ابتلای به بیماری تپش قلب گفت: نوشیدن چای و قهوه و نوشابه گازدار ریسک ابتلا به تپش قلب طبیعی یا فیزیولوژیک را بالا می‌برد ضمن اینکه پرکاری تیروئید، مسمومیت دارویی و کم‌خونی عامل تپش قلب است بنابراین خانم‌هایی که کم خونند تپش قلب دارند.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...