چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۱:۳۳
کد مطلب: 26262
۰

نقش حیاط‌های مدارس در کاهش استرس کودکان

نقش حیاط‌های مدارس در کاهش استرس کودکان
به گزارش ایسنا، بر اساس مطالعه دانشمندان دانشگاه کلرادو بودلر، کار بر روی تکالیف درسی و باغبانی در چنین محیط‌هایی دارای مزایای کاهش استرس برای جوانان است.

این مطالعه یکی از نخستین تحقیقات در نوع خود است که بر رابطه بین دسترسی دانش‌آموزان به فضاهای سبز و استرس متمرکز شده است.

دانشمندان با مطالعه دانش‌آموزان ابتدایی در نواحی ساخته‌شده و جنگلی، استفاده دانش‌آموزان مقطع چهارم تا ششم از زیستگاه طبیعی برای علوم و دروس نوشتاری و همچنین باغبانی دانش‌آموزان دبیرستانی به صورت داوطلبی، گذراندن واحد درسی یا خدمات موردنیاز مدارس، به نتایج جدید خود دست یافتند.

به گفته لوئیس چالوا ، رهبر ارشد این پژوهش، مدارس جایی هستند که کودکان بخش اعظمی از ساعات عمرشان را در آن‌ها می‌گذرانند و بنابراین واردکردن تماس روزانه با دنیای طبیعی در این مکان‌ها به دلیل مزایای فراوان آن حائزاهمیت است.
حیاط‌های خاکی و طبیعی مدرسه که به طور مثال، دارای گل، بلوط و ویژگی‌هایی آبی هستند، روابط پشتیبانی‌کننده و احساس رقابت را در میان کودکان افزایش می‌دهند.
جزئیات این پژوهش در مجله Health & Place منتشر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...