کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نه گفتن منطقی نشانه‌ی شجاعت و صداقت انسان است

10 مرداد 1393 ساعت 0:15

راضی نگه‌داشتن تمام آدم‌هایی که در اطراف ما هستند تقریبا غیرممکن است ضمن اینکه ما وظیفه نداریم برای خوشنودی و رضایت دیگران بیش از توان خود تلاش کنیم.


سیمین ابراهیمی روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،گفت: همه‌ی ما بارها در موقعیت‌هایی قرار گرفته‌ایم که گفتن کلمه نه علی‌رغم میل باطنی برایمان سخت و دشوار بوده است چون بیش از رضایت خودمان دلواپس توجه و رضایت دیگران هستیم، زیرا از کودکی همواره آموخته‌ایم که باید برای رضایت دیگران بیشتر از خواسته‌های خود ارزش قائل باشیم.

وی افزود: نادیده گرفتن خود چه‌بسا سبب ترغیب دیگران و اطرافیان نسبت به ابراز درخواست‌های غیر منطقی‌شان خواهد شد و در این جاست که نباید اجازه قربانی شدن در برابر خواسته‌های نابجای دیگران را به خود بدهیم.

ابراهیمی تصریح کرد: در صورتیکه گفتن منطقی نه گاهی‌اوقات نهایت صداقت و صراحت و شجاعت ما را می‌رساند در نتیجه دیگران احترام بیشتری برای ما قائل خواهند شد.

این روانشناس و مشاور خانواده اظهار داشت: به گفته کارشناسان بهترین بهانه برای نه گفتن می‌تواند امور شخصی و مراقبت از خود باشد.

وی تاکید کرد: ما هیچ نیازی به شرح و توضیح علت عدم پذیرش خود نداریم بعلاوه نباید نسبت به رد انجام درخواست دیگران احساس گناه کنیم بلکه باید توجه کنیم که انجام کارهایی که تمایل چندانی به انجام آن نداریم احساس بدی را در ما ایجاد کند که باید با اعتماد به نفس و انگیزه بالا با آن مقابله کنیم و دست از کوشش خود برنداریم.


کد مطلب: 26274

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/26274/نه-گفتن-منطقی-نشانه-ی-شجاعت-صداقت-انسان

میگنا
  https://www.migna.ir