شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۳:۵۸
کد مطلب: 26378
۲
۲۸

گفتگو با مهسا دولتشاهی رتبه چهار علوم تجربی در کنکور93

گفتگو با مهسا دولتشاهی رتبه چهار علوم تجربی در کنکور93
مهسا دولتشاهی رتبه چهار گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور سراسری امسال می گوید که به رغم برگزاری بازیهای جام جهانی در آستانه کنکور تماشای هیچ کدام از بازیهای ایران را از دست نداده و خواندن مصاحبه های مربوط به تک رقمی های کنکور همیشه برایش جالب و سرگرم کننده بوده است.
 

به گزارش خبرنگار مهر، مهسا دولتشاهی دختر جوان لرستانی که در آزمون سراسری سال 93 رتبه چهارم کشور در گروه آزمایشی علوم تجربی و همچنین رتبه 8 گروه آزمایشی زبان خارجه را کسب کرده است متولد سال 76 بوده و در دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان خرم آباد تحصیل کرده است. یک خواهر و یک برادر کوچک دارد و فرزند ارشد خانواده است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید که از سال دوم دبیرستان به صورت جدی درس خواندن برای کنکور را آغاز کرده و میزان درس خواندن در سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی رفته رفته بیشتر و به روزانه 7 ساعت رسیده است.

اولین باری که مهسا تک رقمی شد

دولتشاهی ادامه می دهد که وقتی برای اولین بار در آزمون های آزمایشی کشوری شرکت کرده موفق به کسب رتبه دوم شده و از آن زمان متوجه شده است که می تواند جز رتبه های تک رقمی کنکور باشد، بنابراین با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده وارد این میدان شده است.

وی می گوید: در کنار مطالعه، هشت ساعت خواب کامل در هر روز را داشته و سعی کرده ام در کنار درس و تحصیل به سلامت بدن نیز اهمیت دهم.

این نوجوان نخبه لرستانی معتقد است که فشار والدین به فرزندان برای درس خواندن روش صحیحی نیست و نباید دانش آموزان را از حضور در مهمانی ها و مراسم خانوادگی محروم کرد زیرا خودش هرگز تفریحات و مهمانی های خانوادگی را به طور کامل از برنامه حذف نکرده و سعی کرده است همیشه حساب شده و دقیق عمل کند و این برنامه ریزی به حدی دقیق بوده که حتی بازی های ایران را در جام جهانی از تلویزیون تماشا کرده است.

پزشکی که روزی آرزو داشت مهندس شود

مهسا دولتشاهی از آرزوی دوران کودکی اش می گوید و اینکه روزی آرزو داشته که مهندس برق شود و حتی از کودکی به خواندن درس ریاضی علاقه بسیار داشته اما با توجه به جایگاه و موقعیت زنان در رشته های مهندسی در کشورمان و با توجه به آینده شغلی اش رشته تجربی را برای تحصیل در دوران دبیرستان انتخاب می کند.

وی در خصوص هدفش برای آینده نیز گفت: هنوز به طور قطعی تصمیم نگرفته ام اما احتمالا رشته پزشکی دانشگاه تهران را برای تحصیل انتخاب می کنم اما اینکه در چه رشته ای دوره تخصص را ادامه دهم بستگی به شناخت و علاقه ام به رشته های مختلف دارد و باید پس از پایان دوران دکتری به آن فکر کنم و تصمیم بگیریم.

این جوان نخبه لرستانی در خصوص ارتباط با دوستان و دسترسی به وسایل ارتباط جمعی در دوران  آمادگی اش برای کنکور نیز یادآور می شود: رابطه زیادی با دوستانم نداشتم و هیچ وقت از تلفن همراه به مدت طولانی استفاده نمی کردم. از اینترنت هم فقط در مواقع ضروری و برای مشاهده کارنامه آزمون های آزمایشی و خواندن مصاحبه های رتبه های تک رقمی سال های گذشته آزمون سراسری استفاده می کردم.

پدر مهسا: کسب این رتبه برایمان دور از ذهن نبود

وی ادامه می دهد: در مدتی که برای کنکور آماده می شدم مطالعه غیر درسی نداشتم و از فضای اتاق خودم در منزل برای درس خواندن استفاده می کردم چون در منزل شرایط آرام و خوبی را داشتم و مجبور نبودم که به کتابخانه بروم.

مهسا از شرایط حوزه برگزاری آزمون نیز راضی نبوده و یادآور می شود: آزمون در حوزه ای که در آن امتحان داشتم با پنج دقیقه تاخیر آغاز شد و اندکی آرامش ذهنی مرا بر هم زد به نحوی که پس از ترک جلسه بسیار ناراحت بودم اما پس از تصحیح سوالات در سامانه اینترنتی سازمان سنجش متوجه شدم که می توانم جز رتبه های بسیار عالی کنکور باشم و به صورت تقریبی مطمئن بودم که رتبه تک رقمی را کسب می کنم.

علی دولتشاهی پدر رتبه تک رقمی کنکور سال 93 نیز که مهندس شیمی و مدیر تولید کارخانه یخچال سازی لرستان است می گوید: خود ما انتظار داشتیم که فرزندمان رتبه خوبی در آزمون کسب کند و کسب این رتبه برایمان دور از ذهن نبود.

مهسا سالهای دوم و چهارم ابتدایی را جهشی خوانده است

پروانه مادر مهسا نیز دبیر ریاضی است و در خصوص این موفقیت گفت: مهسا از همان کودکی بسیار با هوش بود بنابراین از آغاز تحصیل و از کلاس اول ابتدایی برای او برنامه ریزی کردیم و سالهای دوم و چهارم ابتدایی را به صورت جهشی خواند.

وی حرفهایش را اینگونه ادامه می دهد: مهسا پس از پایان دوره ابتدایی با قبولی در آزمون تیزهوشان وارد مرکز استعدادهای درخشان فرزانگان شد و در مدتی که در این مرکز بود همواره جزو نفرات اول مراکز استانها در زمینه تحصیلی بود.

وی یادآور می شود: درس ریاضی مهسا در دوره دبیرستان و در مرکز فرزانگان با خودم بود. یعنی خودم معلم او بودم و در این مدت هرگز با او به گونه ای رفتار نکردم که احساس کند امتیاز برتری نسبت به دانش آموزان دیگر دارد و حتی کمتر از سایر بچه های کلاس به او اهمیت می دادم تا حساسیت دوستانش را تحریک نکنم.

ابراز تمایل برای تحصیل در خارج از کشور

در پایان گفتگو از مهسا دولتشاهی می پرسیم که اگر شرایط برای ادامه تحصیل وی در خارج از کشور فراهم شود آیا به خارج از کشور می رود تا او پاسخ دهد: اگر دانشگاهی که به من پیشنهاد ادامه تحصیل می دهد شرایطی بهتر از دانشگاههای ایران داشته باشد شاید برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروم اما مطمئن هستم که در آنجا نمی مانم و پس از پایان دوران تحصیل به وطن باز می گردم و به مردم کشورم خدمت می کنم چرا که شهر و کشور من به جوانانی نیاز دارد که نیازها و کمبودهای آن را جبران کنند.

وی ادامه می دهد: پس از پایان دوران تحصیلی بستگی به نوع شرایط اگر امکانات و زمینه های لازم در لرستان وجود داشته باشد امیدوارم بتوانم به استانم برگردم و در اینجا به مردم خدمت رسانی کنم.

مهسا در پایان از زحمات خانواده و کادر آموزشی دبیرستان تشکر کرده و می گوید: وجود رتبه های تک رقمی و دو رقمی در استان می تواند انگیزه بسیار خوبی برای سایر دانش آموزان باشد تا بتوانند برای کسب این موفقیت تلاش کنند و خوشبختانه به نظر می رسد که این پتانسیل در استان و شهر ما وجود دارد که باید توسط مسئولان مورد توجه قرار گرفته و پرورش یابد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام مهسا جانم این موفقیت بزرگ رو به شما تبریک میگم انشالله که درهمه ی مراحل زندگیتان موفق باشینكمهساجان من کنکوری 94 هستم میشه لیست کتابای تستتونو برام بگین؟؟؟
زهرا
Iran, Islamic Republic of
سلام وآرزوی توفیق در تمامی زمینه ها
میشه درصد هاتون را بگید؟
Iran, Islamic Republic of
ناسالم میشه منابع کتابتان رو بگین
ساناز
United States
سلام مهساجون این موفقیت را به شما تبریک میگم...میشه لیست کتابهای کمک آموزشی رو برام بگید
مهشید
Iran, Islamic Republic of
سلام مهسا جان من کنکوری 96 هستم الان سال دومم رشتمم تجربی لطفا کتابایی رو بهم معرفی کن که بالای 80 بزنم و تستی تشریحی هر دوش باشه
ممنون
مهسا
Iran, Islamic Republic of
سلام مهسا جون.خیلی شاد کننده بود برای من که تونستم مصاحبه تون رو بخونم و از برنامه درسی شما مطلع شوم.راستش از اونجایی که با هم همنامیم،منم امیدوار شدم که مهسا ها میتونن(شوخی محضه)
در آخر آرزوی موفقیت و درخواست روش هایی که تو رو به درس علاقه مند میکرد رو میخوام بگم.شاد میشم جوای یدی.......
نجمه
Iran, Islamic Republic of
سلام مهساجون لطف میکنی برنامه ریزیت وکتابهای کمک درسی توبرام معرفی کنی
نازنین
Iran, Islamic Republic of
سلام مهساجون میشه بگی روش درس خوندنت چگونه بوده؟
راحله
Iran, Islamic Republic of
سلام کاش خدابخواد منم مثل تو شم رتبه برتر شم
مهدیس
Iran, Islamic Republic of
خیلی علاقه دارم روش درس خوندنتونو بدونم برام اگ میشه از طریق ایمیل بفرستین. براتون آؤزوی موفقیت میکنم.
شکیبا
Iran, Islamic Republic of
سلام مهسا خانم من دانش اموز سال اول مدرسه تیزهوشانم اگه میشه روش برنامه ریزی و کتاب های تست چهار سالتون رو بهم بگین با تشکر
نعيمه
Iran, Islamic Republic of
لطفا كتاباتونو معرفى كنين
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
اگه بگم الگوی من نستی دروغ گفتم با ابین که مدرسم زتدگی با تو فرق داره ولی الگوم تویی سحرجون دوست دارم مثل تو زحنت بکشم رتبه اول بشم
اکرم
Iran, Islamic Republic of
با سلام
داوطلب کنکور تجربی هستم .میخواستم بدانم آیا میتوانم از شما مشاوره تلفنی بگیرم.ممنون
اکرم از آغ-تکاب
بهاره
Iran, Islamic Republic of
سلام من الان سال دوم دبیرستان رشته ی تجربی هستم و تصمیم دارم که از الان بخونم یعنی در تابستان و فهمیده ها و چیز هایی که کسب کردم رو در وبلاگم به اشتراک میذارم
محدثه
Iran, Islamic Republic of
مهسا جون کتابات رو بهمون معرفی کن مرسی
کاش منم مثله تو موفق بشم
محدثه
Iran, Islamic Republic of
باسلام، این موفقیت را بهشما تبریک میگم. اگه میشه شمارتون رو میخواستم تا در درسهایم از شما کمک بگیرم چون امسال کنکوری هستم پس من منتظر هستم که به من ایمیل کنید ممنون.
Iran, Islamic Republic of
خوش بحالت
آرزو
Iran, Islamic Republic of
سلام من سال 88 دیپلم هوانوردی گرفتم میخوام سال96 کنکور تجربی بدم بهم گفتن آبان 95 باید پیش دانشگاهی غیر حضوری ثبت نام کنم از الان میخوام شروع به درس خوندن کنم ولی نمیدونم چه جوری ؟
zahra
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان
اگه قراره برای اولین بار کنکور بدید بهتره که حتما یه کلاس کنکور خوب برید که از لحاظ درسی و روحی
کمکتون کنه چون اکثر کسایی که کلاس کنکور نمیرن یه وقتی کم میارن و احساس میکنن هیچی بلد نیستن.من سال اولی که کنکور دادم کلاس نمیرفتم و به معنای واقعی کم اوردم و همین تضعیف روحیه باعث شد که نتونم خوب کنکور بدم.اما امسال رفتم آموزشگاه علوم و خیلی پر انرژی جلو اومدم و اطمینان دارم موفق میشم.
MONA
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست من
ببینید قلم... الان همش شده تبلیغ.
از توی کتابهاش سوال دقیقا مشابه میده تو ازمون هاش
همیشه تبلیغ کتابهاش رو میکنه و در برخی ازمون ها سوال ضمیمه میده مثلا از 20 سوال ادبیات 10 سوال کپی از کتابهاش هست.شما پول ازمون میدی سوال کتاب میزنی چه کاریه؟
پشتیبانهای ضعیفی داره چون پول کمی بهشون میدهند.
برنامش هر 2 هفته هست و اغلب با برنامه مدارس هماهنگ نیست
هزینش نسبت به بقیه مراکز بیشتر هست.جامعه اماری خوب داره ولی کیفیت ازمون خیلی پایین

موفق باشید
nima
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان میخواستم یکم از تجربیات کنکورم بگم براتون
اگه دنبال یه آموزشگاه خوب میگردین باید بگم اونایی که دنبال
یه قیمت مناسب هستن دور آموزشگاه هدف و خط بکشن.چون
من خودم تحقیق کرذم دیدم واقعا الکی گرونه چون همون
اساتید تو خیلی آموزشگاه های خوب دیگه هستن منتها با
قیمت های خیلی مناسب تر مثل آموزشگاه و خیلی
جاهای دیگه که خودتون میتونین تحقیق کنین.
مهشید
Iran, Islamic Republic of
بچه هایی که کنکورین بخونییین
لازمه موفقیت تلاش و کوشش ولی بعضی وقتا هم هست آدم
خسته میشه و دیگه نایی برای ادامه دادن نداره
اونجاست که یکی باید باشه آدم و برگردونه به مسیر.
مخصوصا کنکوری ها....
من به شما توصیه میکنم حتما کلاس کنکور برید و مشاور داشته
باشید.
بهترین ها
Iran, Islamic Republic of
اگه دنبال بهترین اساتید هستید قبل از هر تصمیمی به چند تا آموزشگاه خوب مراجعه کنید و مشاوره بشین
اول باید با پرس و جو ببینید کدوم استادا بهترن بعد دنبال یه آموزشگاه بگردین که همه استادارو با هم داشته باشین
که خودش کلی وقتتو میگیره پس من پیشنهاد میکنم یه سر برو آموزشگاه ------------بهترین ها رو اونجا پیدا کن.
بهترین ها
Iran, Islamic Republic of
کلاس ها داره شروع میشه بچه ها عجله کنید برای ثبت نام
شروع کلاس های موسسه علوم از تاریخ 19 تیر ماه
حالا هر کی
Iran, Islamic Republic of
منم دوس دارم کلااس برم دلم میخااد امکاناتیو داشته باشم که بقیه دارن منم دلم میخواد دی وی دی های اموزشی داشتم باشم و خیلی امکانات دیگه برای درس... ولی پوووووووووووووووووول ندارم شماها یه نفرو به من نشون بدین که بابا مامانش دکتر مهندس نباشن تو یه جای کم امکانات باشن .... هر کی رتبه برتر شده یا تیزهوشان خونده یا هر چی دلش خاسته دم دستش بوده . ولی ما بدبختاا..............
ر.ر
Iran, Islamic Republic of
این مشکل جامعه ماس ما بدبخت بیچارها همیشه از همه عقبیم
سروش
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه دوستان کنکوری
من میخوام درباره تجربیات خودم بگم براتون به نظرم بهتره برای کنکور حتما کلاس برید چون کلاس رفتن به شما اعتماد به نفس میده و باعث میشه با اطمینان بیشتری آزمون بدید.من خودم آموزشگاه کنکور علوم میرفتم میتونم بگم نسبتا خوب بود ولی قوانین خاص خودش رو داشت.
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم