کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه یک روانشناس به والدین:

با فرزندانتان برای عضویت در شبکه‌های اجتماعی همراه شوید

22 مرداد 1393 ساعت 17:26

یک روانشناس به والدین توصیه کرد: برای کاهش آسیب‌های عضویت در شبکه‌های اجتماعی، با فرزندانشان برای عضویت در شبکه‌های اجتماعی همراه شوند.


دکتر"جهانگیر کرمی"، در گفت و گو با ایسنا، از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای ارتباطی در عصر حاضر یاد کرد و استفاده از این ابزارها را در دنیای کنونی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: شبکه‌های اجتماعی در دنیای کنونی جایگاه مهمی دارند، تا آنجا که بر اساس اطلاعات موجود دو مورد از معروف‌ترین آن‌ها به نام‌های فیس بوک و توییتر یک میلیارد نفر عضو دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه معتقد است: عضویت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در زندگی افراد اثرات زیادی داشته باشد، چرا که امکان دسترسی ارزان قیمت با افرادی را فراهم می‌کند که ممکن است مسافت‌های بسیاری را از هم دور باشند و چه بسا در فقدان این تکنولوژی هرگز از حضور هم مطلع هم نشوند.

کرمی استفاده از این ابزارها را در ایجاد دوستی‌ها و ملاقات‌های مفید در زمینه‌های کاری اثرگذار دانست و گفت: کاربران این نوع از ارتباطات می‌توانند از جهات مختلف با هم در ارتباط باشند. وی افزود: عضویت در شبکه‌های اجتماعی امکان برقراری دوستی‌های جدید را فراهم می‌کند، ضمن اینکه می‌تواند نقش مهمی در یافتن دوستان قدیمی داشته باشد.

کرمی با بیان اینکه اینگونه شبکه‌های اجتماعی به لحاظ برقراری ارتباطات می‌توانند در تقویت روحیه افراد اثرگذار باشد، گفت: امکان تعاملات فردی در استفاده از اینگونه شبکه‌های اجتماعی بالاست. این روانشناس کرمانشاهی، استفاده از این ابزارهای ارتباطی را نیازمند فرهنگ سازی دانست و بر لزوم آموزش‌های صحیح برای استفاده از این شبکه‌ها تأکید کرد. وی شبکه‌های اجتماعی را به شدت اعتیاد آور دانست و گفت: این شبکه‌ها فرد را از دنیای واقعی دور کرده و گاهی ساعت‌های متوالی او را به خود مشغول می‌کند و از این حیث می‌تواند مخاطراتی برای او به همراه داشته باشد.

کرمی در ادامه با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی می‌توانند کاربرهای غیر واقعی داشته باشند، به افراد هشدار داد که مواظب باشند، چرا که احتمال افشای اطلاعات شخصی در شبکه‌های اجتماعی بالاست و از این حیث لازم است کاربران شبکه‌های اجتماعی نکات ایمنی را رعایت کنند. وی افزود: احتمال شکسته شدن حریم خصوصی اعضای اینگونه شبکه‌ها زیاد است.

این روانشناس در ادامه با بیان اینکه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در دنیای مجازی باعث کاهش ارتباطات چهره به چهره می‌شود، گفت: از آنجایی که ارتباطات چهره به چهره در کاربران شبکه‌های مجازی بسیار کم است، استفاده زیاد از این شبکه‌ها می‌تواند مشکلات روحی و روانی را در فرد بوجود آورده و او را گوشه‌گیر و منزوی کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه احتمال سوء استفاده از اعضای شبکه‌های اجتماعی زیاد است، گفت: اعضای اینگونه شبکه‌های اجتماعی به سادگی می‌توانند مورد سوء استفاده‌های شخصی و حتی سیاسی قرار بگیرند و از این حیث فرهنگ سازی در زمینه استفاده از این شبکه‌ها و فعالیت در دنیای مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است.
کرمی در ادامه خواستار نظارت کافی والدین بر حضور فرزندانشان در شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی شد و گفت: از آنجایی که ممنوعیت حضور افراد و بخصوص جوانان در اینگونه شبکه‌های اجتماعی در دنیای کنونی امکان‌پذیر نیست، توصیه می‌شود خانواده‌ها با آشنایی کامل با این فضا با فرزندانشان برای حضور در شبکه‌های اجتماعی همراه شوند و از این طریق بر فعالیت آن‌ها نظارت داشته باشند.


کد مطلب: 26469

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/26469/فرزندانتان-عضویت-شبکه-های-اجتماعی-همراه-شوید

میگنا
  https://www.migna.ir