جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ / ۱۸:۵۱
کد مطلب: 26722
۰
متخصص پوست و مو مطرح کرد

تاتو و خالکوبی عامل زگیل، هپاتیت، زرده زخم، ایدز و بیماریهای ریوی

تاتو و خالکوبی عامل زگیل، هپاتیت، زرده زخم، ایدز و بیماریهای ریوی
امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با فارس درباره خالکوبی و نحوه انجام این کار تصریح کرد: خالکوبی یا تاتو روشی است که در آن رنگ‌های مختلف گیاهی و شیمیایی را زیر پوست تزریق می‌کنند که ممکن است بعدها واکنش‌های حساسیتی بدهد.

وی افزود: خالکوبی از سال‌ها پیش انجام می‌شد و چیزی جدید نیست ولی متخصصان پوست و مو به هیچ وجه با خالکوبی موافق نیستند چرا که ممکن است مشکلات عمده‌ای با خالکوبی اتفاق بیفتد.

احسانی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات می‌تواند انتقال عفونت‌ها باشد، عفونت‌های ویروسی مثل عامل بیماری زگیل، ویروس هپاتیت، ایدز، عفونت زرده زخم ممکن است از طریق تاتو و خالکوبی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

این متخصص پوست و مو افزود: اگر سوزن‌هایی که استفاده می‌شود استریل و یک بار مصرف نباشد و در کل کسی که این کار را انجام می‌دهد شرایط استریل را رعایت نکند به راحتی می‌تواند این ویروس‌ها را انتقال دهد و فرد دچار زگیل، هپاتیت، ایدز شود.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از مشکلات تاتو واکنش‌های حساسیتی است برای مثال فردی 20 سال پیش تاتو کرده است و از آن زمان تاکنون محل تاتو قرمز ملتهب و سفت می‌شود و این در واقع واکنش به تاتو است. احسانی افزود: واکنش به تاتو واکنشی است که در کنار محل تاتو ممکن است همراه با علائم ریوی مثل تنگی نفس و سرفه باشد یا می‌تواند فقط به محل تاتو محدود نشود و برجسته تر و فراگیرتر از محل تاتو شود.

این متخصص پوست و مو درباره درمان تاتو و از بین بردن تاتو نیز گفت: تاتو به راحتی پاک نمی‌شود و متأسفانه گاهی دیده می‌شود که افراد به روش‌های غیر علمی سعی می‌کنند تاتو را پاک کنند، که در این صورت رد زخم و گوشت اضافه بر جای می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین درمان تاتو لیزر است و به همین سبب به خانم‌ها توصیه می‌کنیم به هیچ وجه تاتو را نزد آرایشگران پاک نکنند بلکه به همکاران متخصص پوست مراجعه کنند تا در مراحل اولیه پاک شود.

احسانی درباره ماندگاری تاتو نیز گفت: ماندگاری تاتو بر روی پوست به نوع رنگ ارتباط دارد و معمولا طولانی مدت است ضمن اینکه این عامل به فرد تاتو کننده نیز ارتباط دارد به این نحو که اگر تاتو در عمق انجام شود به سختی از بین خواهد رفت و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.