کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بطری‌های آب در چه دمایی سرطان‌زا می‌شوند؟

11 مهر 1393 ساعت 15:26

گروهی از محققان دانشگاه فلوریدا هشدار دادند از نوشیدن آب درون بطری که به مدت طولانی در دمای گرم مانده است اجتناب کنید.


گروهی از محققان دانشگاه فلوریدا هشدار دادند از نوشیدن آب درون بطری که به مدت طولانی در دمای گرم مانده است اجتناب کنید.

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه نانجینک چین با بررسی بطری‌های آب نوشیدنی در این کشور دریافتند پس از چهار هفته، میزان مواد شیمیایی آزاد شده در آب با بالاتر رفتن دما، افزایش می‌یابد.

این پژوهش به سرپرستی لنا ما از موسسه غذا و علم کشاورزی و استاد تحقیق پروژه دانشگاه نانجینک چین انجام شد. در این تحقیق 16 برند مختلف بطری آب بررسی شد. این بطری‌ها در دمای 158 درجه فارنهایت به مدت چهار هفته نگهداری شدند. از این تعداد برند فقط یک برند از میزان استاندارد مواد استفاده کرده بود. بطری‌های پلاستیکی از پلی اتیلن ترفتالات ساخته شده‌اند. زمانی‌که این مواد گرم شوند عنصر انتیموان و بیسفنول آزاد می‌کنند. بر اساس گزارش آژانس بین المللی تحقیقات سرطان، آنتیموان عنصری سرطان‌زاست.

با وجود اینکه سازمان غذا و داروی آمریکا برای استفاده بیش از اندازه از این مواد در بطری‌های نوشیدنی هشدار داده است، اما همچنان تاثیرات وجود این مواد بر انسان ادامه دارد.
همچنین این مواد تاثیر منفی بر سلامت کودکان دارند. لنا ما در ادامه افزود: باید در استفاده از بطری پلاستیکی برای مواد مختلف از جمله شیر، قهوه و آبمیوه توجه بیشتری شود. ما فقط بر روی آب آشامیدنی تحقیق کردیم حال اگر این مواد آبمیوه دارای اسید باشد داستان کاملا متفاوت خواهد بود. نتایج این تحقیق در نشریه آلودگی محیط زیست منتشر شده است.


کد مطلب: 27152

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/27152/بطری-های-آب-دمایی-سرطان-زا-می-شوند

میگنا
  https://www.migna.ir