کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تفاوت عملکرد مردان و زنان در شرایط مخاطره آمیز

نشريه سلامانه , 28 مهر 1393 ساعت 23:51

آیا در شرایط سخت و پُر استرس کاری عملکرد زنان با مردان متفاوت است؟ دانشمندان عقیده دارند، هنگامی که شرایط در محیط کار به گونه ای پیش برود که استرس افراد افزایش یابد، بازدهی زنان اغلب کاهش و اضطرابشان بیشتر می شود.


به گزارش medicalnewstoday، وضعیت مخاطره آمیز شرایطی است که با نتایج کاملاً نامشخص که ترکیبی از مهارت و شانس می تواند در بهتر یا بدتر شدن آنها اثر گذار باشد. چنین موقعیت حداقل یک بار در زندگی برای همه انسان ها رخ می دهد، اتفاقی که در محیط های کاری بسیار رایج است. به عنوان مثال مطرح کردن یک ایده جدید یا داوطلب شدن برای انجام مأموریتی همگی می توانند جزء موقعیت های مخاطره آمیز محسوب شوند. بنا بر یافته های آخرین تحقیقات، این موقعیت ها بر زنان و مردان تأثیرات متفاوتی دارد.

زنان در شرایط مخاطره آمیز نزدیک به 14 درصد بیشتر از زنانی که در شرایط عادی قرار دارند دچار استرس می شوند. در مقابل میزان استرس مردان در شرایط مخاطره آمیز یا عادی تفاوت چندانی دیده نمی شود. این موقعیت نه تنها روحیه زنان را دچار تشویش می کند بلکه عملکرد آنها را نیز در حدود 11 درصد کاهش می دهد.

چنین نتایجی نه تنها در محیط های کاری بلکه در مدارس هم قابل پیش بینی است، دانش آموزان دختر اغلب هنگامی که دچار استرس می شوند نمرات کمتری کسب می کنند. اما نحوه عملکرد دانش آموزان پسر در شرایط مخاطره آمیز و غیر مخاطره آمیز یکسان است.
بنابراین اگر مدیران در دفاتر کاری یا مدارس عوامل استرس زا را کنترل کنند، بازدهی کارمندان یا دانش آموزانشان به صورت خیره کننده ای افزایش می یابد.


کد مطلب: 27432

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/27432/تفاوت-عملکرد-مردان-زنان-شرایط-مخاطره-آمیز

میگنا
  https://www.migna.ir