کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار کارشناسان درباره برنامه چراغ قوه

5 آبان 1393 ساعت 12:09

افراد سودجود می توانند از برنامه چراغ قوه موجود در تلفن های همراه برای ثبت موقعیت مکانی تلفن و محتوای متن پیامک ها استفاده کنند.


ایرنا: کارشناسان هشدار می دهند: میلیون ها نفر در سراسر جهان از طریق اپلیکیشن های رایگانی که بر روی تلفن همراه خود نصب می کنند، هدف جاسوسی قرار می گیرند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از اپلیکیشن های چراغ قوه که به کاربر امکان می دهد از تلفن همراه خود به صورت یک چراغ قوه استفاده کند، می تواند حساس ترین اطلاعات شخصی کاربر را بطور مخفیانه ثبت کند. این جاسوسی شامل کشف موقعیت مکانی تلفن همراه، جزئیات مالک آن، تماس های تلفنی وی و حتی متن پیامک ها می شود.

طبق ادعای کارشناسان، این اطلاعات سپس برای ردیابی عادات خرید کاربر به شرکت های تحقیقات بازار و سازمان های تبلیغاتی منتقل می شوند. این احتمال نیز وجود دارد که باندهای تبهکار، هکرها و سارقان هویت، اپلیکیشن های چراغ قوه خاص خود را درست کرده اند تا بتوانند با دستیابی به اطلاعات مصرف کننده ها به حساب های بانکی آنها دسترسی یابند.
بیشترین اپلیکیشن های چراغ قوه برای تلفن های هوشمند آندرویدی که ده ها میلیون بار دانلود شده اند شامل: Super-Bright LED Flashlight، Brightest Flashlight و Tiny Flashlight+LED می شود


کد مطلب: 27522

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/27522/هشدار-کارشناسان-درباره-برنامه-چراغ-قوه

میگنا
  https://www.migna.ir