چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 31 May 2023
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۵
کد مطلب: 27531
۱

محققان دریافتند: نقش مثبت اشتباه در یادگیری بهتر

محققان دریافتند: نقش مثبت اشتباه در یادگیری بهتر
به گزارش ایسنا، اندرو آنکر، پژوهشگر بخش روانشناسی دانشگاه تورنتو در این مورد اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده حدس زدن‌های تصادفی تاثیری بر یادگیری ندارد، اما حدس‌های نزدیک به جواب نقش بهتری در یادگیری بلند مدت اطلاعات در مغز دارند.

محققان با توجه به نتیجه تحقیقاتی که در سال 2012 انجام شده بود بر این باور بودند که بزرگسالان به علت کم بودن ضریب خطا در یادگیری عملکرد بهتری دارند اما اکنون مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه تورنتو نشان می‌دهد که آزمون و خطا در یادگیری در جوانان و بزرگسالان تاثیر مثبتی دارد.

محققان بخش روانشناسی دانشگاه تورنتو برای اثبات ادعای خود 65 جوان با میانگین سنی 22 سال و 64 بزرگسال با میانگین سنی 72 سال را مورد آزمایش قرار دادند.
این آزمایش نشان داد که فرایند خطا در یادگیری نقش مناسبی در انتقال داده‌ها به مرکز دائمی کنترل اطلاعات مغز دارد، چرا که به عقیده محققان مغز اطلاعات را بیشتر به صورت مفهومی ذخیره می‌کند. جزئیات بیشتر این مطالعه در نشریه Experimental Psychology منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

احساساتی که نشان می‌دهد ضریب هوشی شما بالا است
چگونه مشاوره روانشناسی بگیریم ؟
چطوری در محل کار عذرخواهی کنیم؟
اختلالات شخصیت کلاستر B
نارسایی توجه /بیش فعالی اختلال رفتاری پیچده اما قابل مدیریت
کشف تاثیر استرس محل کار روی تایپ‌ کردن
اضطراب با بدن زنان چه می‌کند؟
روش‌های غلبه بر استرس امتحانات
نشانه های روابط عاشقانه ناکارآمد وسمی کدامست ؟
معنویت در حل مشکلات روانی بیرون‌زاد راهگشاست
تعریف و طبقه بندی کودکان استثنایی
اعلام ضوابط کارورزی، برگزاری کارگاه و دوره‌های توانمندسازی روانشناسی
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!