پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۵
کد مطلب: 27531
۱

محققان دریافتند: نقش مثبت اشتباه در یادگیری بهتر

محققان دریافتند: نقش مثبت اشتباه در یادگیری بهتر
به گزارش ایسنا، اندرو آنکر، پژوهشگر بخش روانشناسی دانشگاه تورنتو در این مورد اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده حدس زدن‌های تصادفی تاثیری بر یادگیری ندارد، اما حدس‌های نزدیک به جواب نقش بهتری در یادگیری بلند مدت اطلاعات در مغز دارند.

محققان با توجه به نتیجه تحقیقاتی که در سال 2012 انجام شده بود بر این باور بودند که بزرگسالان به علت کم بودن ضریب خطا در یادگیری عملکرد بهتری دارند اما اکنون مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه تورنتو نشان می‌دهد که آزمون و خطا در یادگیری در جوانان و بزرگسالان تاثیر مثبتی دارد.

محققان بخش روانشناسی دانشگاه تورنتو برای اثبات ادعای خود 65 جوان با میانگین سنی 22 سال و 64 بزرگسال با میانگین سنی 72 سال را مورد آزمایش قرار دادند.
این آزمایش نشان داد که فرایند خطا در یادگیری نقش مناسبی در انتقال داده‌ها به مرکز دائمی کنترل اطلاعات مغز دارد، چرا که به عقیده محققان مغز اطلاعات را بیشتر به صورت مفهومی ذخیره می‌کند. جزئیات بیشتر این مطالعه در نشریه Experimental Psychology منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .