جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ / ۱۷:۱۰
کد مطلب: 27659
۱

اين فيلم‌ها زندگي شما را نابود مي‌کند

اين فيلم‌ها زندگي شما را نابود مي‌کند
تماشاي فيلم‌هاي مستهجن به طرز غيرقابل باوري تخريب بنيان خانواده را در پي دارد. اين کار به‌طور ظريف و نامحسوسي باعث مي‌شود مرد، جسم همسرش را سواي شخصيت و روان او ببيند، در نتيجه حس احترام و ارزشي که براي او قائل است، رفته‌رفته تضعيف شود و او را در ذهنش تا سرحد يک وسيله براي رفع نياز جنسي پايين بياورد.

به گزارش هفته نامه زندگی مثبت، علاوه بر اين، مرد را نسبت به رابطه زناشويي‌ بي‌رغبت مي‌کند و باعث مي‌شود از رابطه با همسرش احساس رضايت نکند. نتيجه تمام اينها چيزي نيست جز ناتواني در خلق يک زندگي زناشويي سالم که بر پايه صميميت و احترام به همسر استوار شده است.

روان‌شناسان و کارشناسان خانواده، 5 دليل اساسي را براي آثار منفي تماشاي فيلم‌هاي مستهجن بر زندگي زناشويي مطرح کرده‌اند:

1. تاثير و عملکرد اين فيلم‌ها مثل مواد مخدر است؛ احساس لذتي که براي اولين بار با تماشاي آنها به فرد دست مي‌دهد، ديگر تکرار نخواهد شد مگر آنکه با ميزاني بسيار بيشتر به مصرف ادامه دهد. مردان هم اغلب، پس از نخستين تجربه، شروع به تماشاي هرچه بيشتر اين فيلم‌ها مي‌کنند. چيزي که باعث مي‌شود از همسر و خانواده دور شوند يا حتي به بازده کاري آنها لطمه وارد کند.

2. در اين فيلم‌ها نوعي تبعيض جنسي به چشم مي‌خورد؛ زن‌ها صرفا در نقش يک وسيله براي رفع نياز ظاهر مي‌شوند و در وضعيتي کاملا نامساوي با مردان قرار مي‌گيرند. اين امر باعث مي‌شود مرد، همسرش را به مثابه فردي کم‌اهميت‌تر از خود بداند و به چشم ابزاري براي ارضاي تمايلات جنسي‌اش به او نگاه کند. چنين مردي نمي‌تواند با همسرش رابطه‌اي جز رابطه زناشويي برقرار کند، چرا که شخصيت همسرش را نمي‌بيند، فقط جسم او را مي‌بيند.

3. فيلم‌هاي مستهجن، زن را در يکي از اين 4 دسته غيرانساني و بي‌ارزش جلوه مي‌دهد: حريص پول‌پرستي که فقط براي ماديات به سمت مردها مي‌رود، معشوقه‌اي بي‌خرد، موجودي که ميلي سيري‌ناپذير براي داشتن رابطه دارد يا کسي که در تمناي جلب‌توجه است. مرداني که به ديدن اين فيلم‌ها مي‌پردازند نابکارانه‌ترين و خائنانه‌ترين ديدگاه ممکن را نسبت به همسرشان پيدا مي‌کنند و در نتيجه از برقراري رابطه عاطفي سالم و پرمعنا با همسرشان ناتوان مي‌مانند يا حتي ممکن است رفتار خشونت‌آميزي (که نشأت گرفته از همين ديدگاه است) نسبت به او داشته باشند.

4. اين فيلم‌ها مرد را نسبت به همسرش کسل و بي‌تمايل مي‌کند؛ مردي که مدام به تماشاي اينگونه فيلم‌ها مي‌پردازد، دائم در معرض گستره بسيار متنوعي از اندام‌هاي برهنه است که در نتيجه اين تنوع، ديگر اندام همسرش نمي‌تواند برايش رضايت‌بخش باشد.

5. اين فيلم‌ها معياري از زيبايي را در ذهن بيننده به وجود مي‌آورند که در واقعيت هيچ زني نمي‌تواند به آن دست يابد. اين امر منجر به نارضايتي اشتباه مرد در مواجهه با واقعيت زندگي‌اش مي‌شود. عمده‌ترين اثر سوء فيلم‌هاي مستهجن اين است که باعث مي‌شود تمام انرژي جنسي که مرد بايد صرف همسرش کند، هرز مي‌رود و هدر رفتن غريزه جنسي مرد به اين معناست که رابطه زناشويي‌شان کسل‌کننده و بي‌تنوع خواهد شد.

Oprah.com

 
مرجع : سايت خبری سلامت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.