کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دو سوم افسردگی‌ها در زنان به صورت علائم جسمانی و بیماری بروز می‌کند

19 آبان 1393 ساعت 0:42

حدود دو سوم موارد اختلالات روحی و روانی مانند افسردگی و اضطراب در زنان، به صورت علائم جسمانی و بیماری بروز می‌کند که این میزان در بین مردان بسیار کمتر است.


مهدی شفیعی روانپزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر سن ابتلا به افسردگی به ویژه در بین زنان کاهش قابل ملاحظه‌ یافته و موارد آن افزایش یافته است.

وی با اشاره به تأثیرات متقابل مشکلات جسمی و اختلالات روانی بر روی هم، تصریح کرد: حدود دو سوم موارد اختلالات روحی و روانی مانند افسردگی و اضطراب در زنان، به صورت علائم جسمانی و بیماری بروز می‌کند که این میزان در بین مردان بسیار کمتر است.

شفیعی افزود: در واقع بسیاری از مشکلات و بیماری‌های جسمی یا در نتیجه بیماری‌ها و اختلالات روحی و روانی به وجود آمده‌اند و یا در نتیجه این نوع اختلالات تشدید می‌شوند که در هر دو حالت، مبارزه با اختلال روحی و روانی می‌تواند به برطرف شدن یا کاهش شدت بیماری جسمی کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات و آمارهای موجود، زنان و مردان مجرد و افرادی که به تازگی از همسر خود جدا شده‌اند و یا همسرشان فوت کرده است، بسیار بیشتر از سایرین دچار افسردگی و مشکلات جسمی ناشی از آن می‌شوند.


کد مطلب: 27727

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/27727/دو-سوم-افسردگی-ها-زنان-صورت-علائم-جسمانی-بیماری-بروز-می-کند

میگنا
  https://www.migna.ir