پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۲
کد مطلب: 27768
۰

اثرات خوب خنده هنگام صرف غذا

اثرات خوب خنده هنگام صرف غذا

استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: خوب نجویدن غذا و هضم ناقص آن باعث تنبلی روده، تخمیر غذا در دستگاه گوارش و حتی باعث بوی بد دهان نیز می‌شود.

 

غلامرضا کردافشاری در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره با بیان اینکه زیاد از حد غذا خوردن معده را تضعیف و هضم را دچار اختلال می‌کند، گفت: افراد تا قبل از گرسنگی نباید غذایی خورند و همچنین قبل از اینکه به طور کامل سیر شوند، باید از غذا خوردن دست کشند.

 

وی ادامه داد: مصرف غذا باید با آرامش و آهسته صورت گیرد، چرا که تند غذا خوردن باعث بلع هوا به داخل دستگاه گوارش شده و باعث نفخ شکم می‌شود.

 

این استاد دانشکده طب سنتی با بیان اینکه در سر سفره و به هنگام صرف غذا بیان مطالب نشاط آور بسیار مفید است، گفت: خنده و شادی موجب تحریک بیشتر روده‌ها و تقویت معده شده و دفع مواد زائد را تسهیل می‌کند.

 

کردافشاری تاکید کرد: مصرف مایعات، چای و نوشابه به همراه غذا معده را تنبل می‌کند. آنزیم‌های هضم کننده پروتئین در محیط بسیار رقیق نمی‌توانند عمل کنند و معده به زور چای و نوشابه بلعیده شده در شکم را هضم می‌کند، بنابراین نفخ و گاز تولید می‌کند.

 

وی با بیان اینکه جهت تقویت معده مصرف سبزیجاتی مانند شوید، جعفری، ریحان، نعناع و مرزه در رژیم غذایی مفید است، گفت: در صورت مصرف ماست، حتما مقداری آویشن و نمک به آن اضافه شود.

 

این متخصص طب سنتی در خصوص مصرف و فواید این سبزیجات در تقویت معده و روده‌ها، افزود: شوید هضم کننده غذا، تسکین دهنده دل درد و مانع ضعف معده است و از فساد غذا در بدن جلوگیری و اخلاط غلیظ را از معده خارج می‌کند.

 

به گفته کردافشاری، همچنین گشنیز تقویت کننده دهانه معده، ریحان از ضعف معده جلوگیری کرده، نعناع معده و قوت هاضمه را تقویت و عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم می‌کند.

 

استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران، افزود: آویشن نیز باعث تلطیف غذاهای غلیظ شده، می‌شود و معده را از رطوبت و خلط‌های زاید پاکسازی کرده و مانع فساد غذا در داخل بدن می‌شود و دل درد را تسکین می‌بخشد.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند