کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تمهیدات آموزش و پرورش برای سه پایه شدن متوسطه دوم

25 آبان 1393 ساعت 12:28

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تمهیدات آموزش و پرورش برای سه پایه شدن متوسطه دوم را تشریح و اعلام کرد: امیدواریم تا پایان سال 93، ساختار و جدول مواد درسی را برای پایه‌های دهم، ‌یازدهم و دوازدهم در مقطع دوم متوسطه را مشخص کنیم.


مهندس علی زرافشان در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره روند هدایت تحصیلی و تحقق سیاست‌های توزیع متوازن دانش آموزان در رشته‌های تحصیلی اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته استقبال از شاخه کار و دانش و فنی و حرفه‌ای بالا رفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سال تحصیلی 93-94 آخرین سالی است که دانش آموزان در نظام آموزشی گذشته تحصیل می‌کنند، سیاست خود را بر کیفیت بخشی مدارس فنی و حرفه‌ای متمرکز کرده‌ایم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال آینده پایه اول متوسطه دوم را نداریم و ساختار به صورت 6-3-3 درخواهد آمد عنوان کرد: بر این اساس سال آینده هدایت تحصیلی درون پایه‌ای در متوسطه دوم انجام نمی‌شود و دانش آموزان پایه نهم که به متوسطه اول منتقل شده باید برای هدایت تحصیلی اقدام کنند.

زرافشان اعلام کرد: اکنون در حال کار بر روی ساختار دوره دوم متوسطه هستیم و امیدواریم تا پایان سال 93، ساختار و جدول مواد درسی را برای پایه‌های دهم، ‌یازدهم و دوازدهم مشخص کنیم. در آن زمان است که می‌توان گفت روند هدایت تحصیلی جدید چگونه خواهد بود و ترکیب دانش آموزان چگونه می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس جدول زمانبندی سال 94 را به تولید محتوای آموزشی اختصاص می‌دهیم. اکنون کارهای کارشناسی انجام شده و باید در جلسات تصمیم گیری در سطح کلان وزارتی نهایی شود.


کد مطلب: 27812

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/27812/تمهیدات-آموزش-پرورش-سه-پایه-شدن-متوسطه-دوم

میگنا
  https://www.migna.ir