سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ / ۱۶:۵۹
کد مطلب: 27959
۰

نمایش احساسات افراد در زمان واقعی با برنامه شناسایی چهره

نمایش احساسات افراد در زمان واقعی با برنامه شناسایی چهره
به گزارش ایسنا ، نرم‌افزار «موتور پرسرعت پیچیده شناسایی شیء» (SHORE) برای عینک هوشمند گوگل سازگار شده که می‌تواند ویدیو را بطور بلادرنگ بر روی پردازشگر عینک پردازش کند. فرانهوفر برای تسکین نگرانی‌های حریم خصوصی در مورد قابل پیگیری بودن این نرم‌افزار شناسایی چهره قول داده است که اطلاعات را هرگز بر روی ابزار cloud قرار ندهد.

به گفته محققان، ساخت این فناوری سالها طول کشیده و از کتابخانه‌ای از داده‌های بسیار کارآمد ساخته شده بر روی زبان برنامه‌نویسی ++C برای تحلیل چهره انسان استفاده می‌کند. برنامه SHORE را می‌توان طوری اجرا کرد که اطلاعات در مورد فرد مورد مکالمه در نزدیکی صورت وی قرار گرفته و به کاربر در مورد احساسات، جنسیت و سن وی اطلاع‌رسانی کند. این برنامه به تنها چیزی که برای تخمین احساسات افراد احتیاج دارد، یک دوربین دیجیتالی شبیه به دوربین‌های روی عینک گوگل است. با حدود 10 فریم در هر ثانیه، این برنامه تصویر دریافت شده را بررسی کرده و آن را با اطلاعات پایه‌ای مربوط به 10 هزار صورت که در حافظه دارد مقایسه می‌کند.

این مقایسه در کنار اندازه‌گیری دقیق اجزا صورت فرد به نرم افزار این امکان را می‌دهد که حدس درستی درباره احساسات درونی وی به دست دهد و بفهمد آیا شخص در این لحظه ناراحت، خوشحال، متعجب یا عصبانی است.
در حدود 94 درصد موارد SHORE جنسیت را نیز تشخیص داده و درباره سن فرد هم حدس‌هایی می‌زند. موسسه از کاربران خواسته که کاربردهای جدی این نرم‌افزار را نیز مد نظر داشته‌باشند. افرادی همچون مبتلایان به اوتیسم که در توضیح احساساتشان با مشکل مواجهند، می‌توانند از این ابزار برای برقراری یک ارتباط دوسویه با دیگران استفاده کنند.
همچنین خودروسازان می‌توانند این ابزار را در وسایل نقلیه کار بگذارند و به این ترتیب از خواب‌آلودگی رانندگان وسایل نقلیه مطلع شوند. در این مورد یک بوق هشداردهنده به رانندگان کمک می‌کند از بروز تصادفات سهمگین پیشگیری کنند.
این نرم‌افزار همچنین کاربردهایی در تشخیص درد و یا استرس و افسردگی در بیماران دارد. محققان حدس می‌زنند که این ابزار در دنیای تجارت نیز حرفهایی برای گفتن دارد. آنجا که شرکت‌های تبلیغاتی از آن برای قضاوت در مورد واکنش مصرف کنندگان نسبت به یک آگهی تبلیغاتی استفاده می‌کنند تا دید بهتری نسبت به آنچه بیش‌تر مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد داشته‌باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم