کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جمع‌آوری «دیکلوفناک» از داروخانه‌ها

12 آذر 1393 ساعت 9:54

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در واکنش به مباحث مطرح در فضای مجازی درباره داروی دیکلوفناک تاکید کرد: ریکال داروی دیکلوفناک نشانه قدرت نظارتی بالاست.


به گزارش ایسنا، دکتر مهدی پیرصالحی با اظهار تعجب از بازتاب ممنوعیت داروی دیکلوفناک که در فضای مجازی مطرح شده، گفت : این مساله موضوعی داخلی، کارشناسی، فنی و تخصصی بوده است و هر ارگان نظارتی در هر جای دنیا درباره داروهایی که مشکلات فنی کوچکی دارند و لزوما خطر آفرین یا کشنده نیستند، می‌تواند دستور بازگشت یا به اصطلاح ریکال دهد.

وی اظهار داشت: در مورد این دارو نیز آزمایشگاه ما مواردی را بررسی کرده که ما رابه نتیجه فوق رسانده است. اگر در بررسی‌های مجدد مشکل قابل برطرف کردن بود، اصلاحات انجام خواهد شد و در غیر این صورت همه آنها معدوم می‌شود. این اتفاق در باره همه داروها صادق است.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، پیر صالحی افزود: ضمنا نکته مهم قابل ذکر استفاده از داروی دیکلوفناک صرفا در بیمارستان است؛ حدود چهار - پنج سالی می‌شود که این دارو صرفا در بیمارستان‌ها مصرف می‌شود و فروش آن در داروخانه‌ها تخلف است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو مجددا تاکید کرد: بازگرداندن یا ریکال یک دارو نشان دهنده قدرت نظارتی بالای سازمان غذا و داروست.


کد مطلب: 28052

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/28052/جمع-آوری-دیکلوفناک-داروخانه-ها

میگنا
  https://www.migna.ir