جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۲
کد مطلب: 28071
۰

دربروزحمله عصبی صرع چه بایدکرد؟!

دربروزحمله عصبی صرع چه بایدکرد؟!
فرد دچار حمله عصبی صرع را باید به پهلو برگرداند/پس از ۵ دقیقه تشنج از اورژانس کمک بگیرند
-
یک فوق تخصص مغز و اعصاب گفت: در صورت بروز حمله عصبی صرع در فرد باید وی را به پهلو بچرخانند و در صورت گذشت بیش از ۵ دقیقه از تشنج از اورژانس کمک بخواهند.

به گزارش میگنا، دکتر پرویز بهرامی فوق تخصص مغز و اعصاب درگفت‌وگو با فارس درباره اختلال صرع و انواع آن اظهار کرد: اختلال صرع به دو نوع کلی منتشره و کانونی تقسیم می‌شود که نوع کانونی آن علائم شدیدی از خود بروز نمی‌دهد.

وی افزود: نوع کانونی اختلال صرع را می‌توان با جراحی درمان کرد در صورتیکه در نوع منتشره به علت انتشار به کل مغز معمولا از جراحی استفاده نمی‌شود و دارو درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فوق تخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: این اختلال با دو یا سه نسخه قابل درمان نیست بلکه طول درمان 3 ساله دارد و در تمام این مدت بیمار باید با پزشک خود در ارتباط باشد تا اثرات و عوارض این داروها بر روی فرد تحت نظارت قرار بگیرد و در صورت لزوم درمان و دارو تغییر کند.

بهرامی ضمن تأکید بر لزوم برطرف کردن عامل زمینه‌ای بروز صرع برای درمان این اختلال گفت: دارو باید براساس نوع صرع به مقدار کافی و زمان کافی صورت گیرد و قطع ناگهانی دارو یکی از عوامل تشنج در مبتلایان به بیماری صرع است بنابراین داروهای مبتلایان صرع باید در 4 تا 5 ماه به تدریج قطع شود.

وی خاطر نشان کرد: علت صرع نامشخص است و به صورت خود به خود اتفاق می‌افتد بیماری‌های دوران جنینی، اختلالات متابولیک مغز، ضربه‌ها، سکته‌ها و تومورهای مغزی نیز می‌توانند در بافت مغز اختلال به وجود آورده و موجب شوند تا آن نقطه به عنوان منطقه ایجاد تخلیه الکتریکی همزمان چند سلول شود که در نهایت موجب اشکال در ساختار مغز و تشنج خواهد شد.

این فوق تخصص مغز و اعصاب افزود: صرع می‌تواند به صورت اولیه وجود داشته باشد یا به طور ثانویه ایجاد شود برای مثال در اکثر سکته مغزی و یا تورم مغزی صرع ثانویه ایجاد می‌‌‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب از افراد خواست هنگامی که فردی تشنج می‌کند خونسردی خود را حفظ کنند و چیزی بین دندان‌های فرد دچار حمله عصبی صرع قرار ندهند اما پس از 5 دقیقه اگر تشنج فرد قطع نشد به اورژانس خبر دهند.

وی از اطرافیان فرد دچار حمله عصبی صرع خواست اشیاء خطرناک را از اطراف وی دور کنند و یقه فرد را باز کنند و فرد را به پهلو و ترجیحا پهلوی راست بچرخانند.

اگر فرد دچار حمله عصبی صرع دیابت داشته باشد یا باردار بوده یا آسیب دیده باشد باید سریعا از اورژانس کمک گرفت. 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند