چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۵
کد مطلب: 28119
۰

وقتی درد قلب و کمر قاطی می‌شود! ‌

وقتی درد قلب و کمر قاطی می‌شود! ‌

یک فیزیوتراپ اظهار کرد: در برخی موارد نشستن‌های نا‌مناسب در طولانی‌ مدت علائمی را ایجاد می‌کند که این علائم با بیماری‌های قلبی - عروقی اشتباه گرفته می‌شود.

 دکتر مرتضی عزیزیان در گفت‌وگو با ایسنا، نشستن‌های طولانی مدت همراه با پر نکردن قوس کمر و نیز خم‌ شدن ستون فقرات از ناحیه مهره‌های سینه‌ای را موجب کاهش حجم فضای داخلی قفسه‌ سینه و فشردگی احشایی مانند ریه عنوان کرد.

 وی افزود: همچنین این طرز نشستن در طولانی‌ مدت موجب تغییر حالت و جابجایی ارگان‌های داخلی بدن و نیز تغییر و جابجایی عروق خون آورنده و خون برنده و نیز شریان‌های دیگر بصورت جزیی یا حتی چشمگیر خواهد شد.

 این فیزیوتراپ خاطرنشان کرد: این جابجایی و تغییر حالت برخی ارگان‌ها از نظر سیستمیک علائمی را در بدن فرد ایجاد می‌کند که تغییرات آریتمی (ضربان قلب) و نامنظم شدن آنها از جمله این علائم هستند.

 عزیزیان ایجاد درد در ناحیه کتف چپ را از جمله این علائم عنوان کرد و افزود: این درد می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی شده، علائمی شبیه بیماری‌های قلبی ایجاد کرده و الگویی از درد شبیه بیماری‌های قلبی ایجاد کند که در بسیاری موارد با درد واقعی قلب اشتباه گرفته می‌شود.

 عزیزیان خاطرنشان کرد: قوز کردن می‌تواند موجب ایجاد فشار بر روی دیسک‌های مابین مهره‌های سینه‌ای شود و با فشار بر روی این دیسک‌ها و سطوح مفصلی مجاور آنها موجب ارجاع درد به قدام قفسه سینه شود.

 این فیزیوتراپ توصیه کرد: افراد چنانچه در ناحیه قفسه سینه خود احساس درد کرده و علائم بیماری‌های قلبی را دارند باید در سریع‌ترین زمان با مراجعه به پزشک از عدم ابتلا به بیماری‌های قلبی اطمینان پیدا کنند.

 وی تصریح کرد: چنانچه بیماری قلبی تشخیص داده نشد و درد نیز همچنان ادامه داشت، باید توجه به دردهای کمر و قفسه‌ سینه ناشی از عدم نشستن مناسب مورد توجه قرار گیرد.

 عزیزیان درمان‌های موثر در این زمینه را اصلاح ارگونومی بدن و انجام یک سری حرکات درمانی به نام "مانیپولاسیون" عنوان کرد و گفت: انجام حرکات مانیپولاسیون که جدای از حرکات ورزشی معمولی است، باید تحت نظر پزشک متخصص و دوره دیده انجام شود تا آسیبی به فرد وارد نشود.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.