جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ / ۲۲:۰۶
کد مطلب: 28182
۱

اضطراب عامل تشدید جوش صورت!

اضطراب عامل تشدید جوش صورت!

 

 

دکتر منصور نصیری کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه افراد اغلب تصور می‌کنند که بروز جوش‌ها پس از 18 سالگی حکایت از مشکلی در بدن دارد، گفت: در صورت نیاز با آزمایشات تکمیلی وجود بیماری را تایید یا رد می کنیم که البته در بسیاری از اوقات هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

این متخصص پوست و مو علت جوش زدن در برخی موارد را اختلالات هورمونی در زنان دانست و اظهار کرد: در بسیاری از موارد نیز مشاهده شده است که فرد بدون هیچ اختلال هورمونی و بدون مصرف داروهای کورتون که پزشکان نیز آن را تایید نمی‌کنند، همچنان با وجود شرایط طبیعی جوش می‌زند. در این افراد نیز پس از انجام بررسی‌های لازم مشخص می‌شود که فرد مبتلا به آکنه با شروع دیررس است.

 

وی یادآور شد: بیماری آکنه با شروع دیررس در هر دو جنس زن و مرد مشاهده می‌شود و می‌تواند از هر سنی شروع شود.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص درمان آکنه با شروع دیررس گفت: بسته به اینکه میزان شدت بیماری تا چه حد باشد، درمان متفاوتی صورت می‌گیرد که در صورت خفیف بودن داروهای موضعی، صابون‌های مخصوص یا کرمی که ضایعات سر سیاه و سر سفید را کاهش می‌دهد، تجویز می‌شود.

 

نصیری کاشانی در ادامه افزود: در فرم شدید بیماری آکنه با شروع دیررس، اگر بدن فرد نیز درگیر شده باشد، علاوه بر داروهایی که در فرم خفیف برای بیمار تجویز می‌شود، آنتی بیوتیک نیز باید استفاده شود و در موارد مقاوم به درمان چه از نوع آکنه متوسط و چه آکنه شدید، از ترکیبات مشتقات ویتامین A استفاده می‌شود.

 

این دانشیار مرکز آموزش و پژوهش تحقیقات پوست و جذام یادآور شد: رژیم غذایی چندان دخالتی در جوش زدن ندارد، اما اگر خود فرد مشاهده می‌کند که با مصرف برخی از مواد غذایی جوش می‌زند، باید مصرف این دسته از مواد را کاهش دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه رژیم غذایی ثابتی برای بیماران مبتلا به آکنه وجود ندارد، تصریح کرد: در گذشته رژیم غذایی خاصی را برای این بیماران توصیه می‌کردند اما بعد از مدتی مشخص شد که برخی از آن مواد با بروز و شدت آکنه هیچ ارتباطی ندارد.

 

نصیری کاشانی در پایان خاطر نشان کرد: در بیماری آکنه با شروع دیررس هرچند راه پیشگیری وجود ندارد، اما بیماران برای کاهش شدت آن می‌توانند صورت خود را با آب و صابونی که خاصیت ضد باکتری دارد، شست‌و‌شو دهند.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم