جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۸:۰۲
کد مطلب: 28299
۰

لیسانس آسان و کاربردی می خواهید، سری هم به اینجا بزنید

لیسانس آسان و کاربردی می خواهید، سری هم به اینجا بزنید
اگر بدانید که پس از فارغ التحصیلی شانس تان برای کار در سرای محله های شهرداری بالاتر می رود ، مصمم تر می‌شوید ؟
پس تا سوم دی فرصت دارید که به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و برای تحصیل در مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران ثبت نام کنید.
 
 

به گزارش جام جم آنلاین دکتر غلامرضا کریمی، رئیس مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به این که مرکز آموزش های شهروندی از سال 1390 تاسیس شده است، گفت : رشته های تحصیلی این مرکز به دو گروه تقسیم می شود. گروه اول رشته های نویی مانند رشته های تربیت مربی آموزش های شهروندی یا مدیریت محله است که سرفصل های شان در همین مرکز و با در نظر گرفتن فضای شهری تدوین شده است.

وی ادامه داد: گروهی از کسانی که در این رشته ها تحصیل می کنند شهروندان عادی هستند که با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند وارد این رشته ها شوند و گروه دیگر کارکنان شهرداری هستند.

کریمی اظهار کرد: دانشجویان باید به ازای هر ترم تحصیلی هزینه ای معادل 350 تا 400 هزار تومان را بپردازند و بسته به مدت زمانی که درس می خوانند می توانند در پایان تحصیلات فوق دیپلم یا لیسانس بگیرند و گروهی از فارغ التحصیلان این رشته ها نیز می توانند در سراهای محله مشغول به کار شوند.

تا کنون 152 نفر از این مرکز فارغ تحصیل شده اند و 500 نفر نیز هم اکنون در حال تحصیل در آن هستند و از آنجا که به واسطه تحصیل در این مراکز تخصصی به دست می آورند در اولویت استخدام شهرداری قرار می گیرند. مرکز آموزش های شهروندی شهرداری سالی دو ماه در مهر و بهمن ، بار دانشجو می پذیرد و شیوه گزینش دانشجو برای شهروندان عادی در آن بر اساس معدل است.

به گفته رئیس مرکز آموزش های شهروندی گروه دوم رشته های ارائه شده در این مرکز ، پودمانی است که مخصوص فعالان در ساختار مدیریت محله های تهران همچون اعضای هیأت امنای محله ها یا اعضای کانون های محله هاست .

وی می افزاید: این دوره ها 400 تا 480 ساعت است و هدف آن آموزش اصول مهم شهروندی و مسایل مربوط به هویت هر محله همچون جاذبه های گردشگری و آسیب های اجتماعی آن به مدیران محله هاست.

تاکنون 7 هزار نفر از 13 هزار فعال در ساختارهای محله ای از این دوره ها استفاده کرده اند و این مسئول امیدوار است که آنها دانش به دست آمده از این دوره ها را به شهروندان عادی نیز منتقل کنند.

کریمی ادامه می دهد: همزمان با این فعالیت ها، شهرداری در سرای محلات هم دوره های کوتاه مدت آموزشی برای شهروندان دارد که نوع آنها بر اساس نیاز شهروندان در هر محله تغییر می کند به طوری که در 174 محله تهران از آموزش کارآفرینی تا آموزش هایی درباره علم و زندگی و زباله و پسماند و محیط زیست و فرهنگ ترافیک را در بر می گیرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد