کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رژیمی برای رفع کبد چرب

13 دی 1393 ساعت 17:30

یک متخصص طب سنتی برای رفع بیماری‌های کبدی رژیمی را برای کبد چرب تشریح کرد.


غلامرضا کردافشاری در رابطه با درمان کبد چرب اظهار داشت: بهترین دارو برای درمان بیماری‌های کبدی استفاده از ترکیباتی است که در آن کاسنی وجود داشته باشد.

به گفته وی افرادی که کبد چرب دارند بهتر است 10 گرم تخم کاسنی، 10 گرم تخم خرفه، 15 گرم تخم خربزه به اضافه 10 گرم تخم خیار را با هم نیم کوب کرده و کمی از آن را از شب در عرق کاسنی و شاتره خیسانده و صاف کنند و صبح آن را مصرف کنند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: بعد از ظهر نیز از این مخلوط این 4 بذر دوباره در عرق کاسنی و شاتره خیسانده و مصرف کنند و بهتر است که مصرف دارو را با غذا فاصله داسته باشد و پس از خوردن دارو نیز تا یک ساعت غذا نخورند.

کردافشاری بیان کرد: افراد مبتلا به کبد چرب روزانه یک لیوان مخلوط عرق کاسنی و شاه تره بنوشند. بهتر است که از مصرف غذاهای سرخ کرده، غذاهای آماده و غلیط مانند ماکارونی، سالاد الویه؛ گوشت گاو  و گوساله، کله پاچه پرهیز کنند.

وی افزود: معده سه قسمت دارد. یک قسمت برای غذاست یک قسمت برای نوشیدنی‌ها و یک قسمت هم برای نفس کشیدن است. افراد از پرخوری پرهیز کنند و جایی برای نفس کشیدن خود بگذارند.

این متخصص طب سنتی گفت: در طول روز ورزش کنند، آب یخ نخورند به خصوص آبی که جرم یخ درون آن وجود دارد، نخورند و به جای آب و نوشیدنی شربتی از آب و عسل و لیمو ترش استفاده کنند.

کردافشاری خاطرنشان کرد: اگر این روند را افراد دو تا سه ماه اجرا کننده و در طول این مدت بیشتر غذاهایشان آب پز باشد از انواع سوپ‌ها با سبزیجات مختلف استفاده کنند، رو به بهبودی می‌روند. اگر چربی خونشان هم بالاست با این روش درمانی رو به بهبود می‌رود، اصلاح کلیه، کبد و مرمت و بازسازی قسمت‌هایی از بدن صورت می‌گیرد. سموم از بدن دفع می شود. می توانند به عنوان نوشیدنی هر چند بار که نیاز به آب دارند از شربت آب و عسل و لیموترش استفاده کنند.
منبع: تسنیم


کد مطلب: 28509

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/28509/رژیمی-رفع-کبد-چرب

میگنا
  https://www.migna.ir