جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۹
کد مطلب: 28521
۰
رئیس همایش اختلالات عصبی ـ تکاملی:

حدود ۳۰ درصد کودکان جهان مشکلات روانپزشکی دارند

به گزارش فارس، جواد علاقبند راد در نشست خبری همایش اختلالات عصبی ـ تکاملی که روز شنبه 3 دی سال جاری در بیمارستان حضرت علی‌اصغر(ع) برگزار شد، گفت: مغز انسان از بدو خلقت شروع به رشد می‌کند و در طول سال‌های زندگی به ویژه سال‌های اولیه از مراحلی عبور می‌کند؛ با توجه به اهمیت سیر تکاملی مغز، بخشی از سیستم بهداشت و درمان هر کشوری به مغز و تکامل آن اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: هر مشکلی که ناشی از اختلال در عملکرد مغز در جریان تکامل باشد، اختلال عصبی ـ تکاملی است که به صورت یک طیف وجود دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برخی از اختلالات عصبی ـ تکاملی به دلیل مشکلات حسی ـ حرکتی یا متابولیکی، فرد را به شدت گرفتار می‌کند که توانبخشی راهکار درمانی آن است؛ مثلا سندروم داون موجب عقب‌ماندگی شدید همراه با مشکلات جسمی، صرع، تشنج و ... می‌شود.

وی افزود: برای درک اختلالات و کمک به شناسایی ماهیت آنها باید بین رشته‌ای عمل کنیم.

علاقبند راد گفت: تأخیر تکامل لزوماً عقب‌ماندگی نیست، همچنین کسانی که در یکی از ساختارهای مغزی دارای نقص هستند، با مکانیسم جبرانی، نقص موجود را پوشش می‌دهند.

وی ادامه داد: 25 تا 30 درصد کودکان جهان مشکلات روانپزشکی دارند که باید درمان شوند، چرا که کودکان آینده‌سازان کشور هستند و از این منظر توجه به مشکلات روانپزشکی و روانشناختی در کنار مسائل جسمانی اهمیت پیدا می‌کند.

رئیس همایش اختلالات عصبی ـ تکاملی خاطرنشان کرد: در همایش اختلالات عصبی ـ تکاملی، کارگاه مقدماتی برای درمان بیش‌فعالی برگزار می‌شود، همچنین تشخیص افتراقی این اختلال با اوتیسم به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

میترا حکیم شوشتری دبیر علمی همایش اختلالات عصبی ـ تکاملی نیز با بیان اهمیت توجه به پایش تکامل اظهار داشت: تکامل، سن طلایی دارد که سه اول زندگی را دربرمی‌گیرد و وقتی به آن پرداخته نمی‌شود تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی افزود: بسیاری از مسائل مختلف در رشته های طب اطفال می‌تواند بر تکامل تأثیر بگذارد. کنگره اختلالات عصبی ـ تکاملی با هدف توجه به اختلالات عصبی ـ تکاملی 17 تا 18 دی سال جاری از 8 و 30 دقیقه صبح تا 14 برگزار می‌شود؛ پایش تکامل و غربالگری کودکان، اختلالات متابولیک و غدد درون‌ریز، مغز و اعصاب و اختلالات روانپزشکی بر مشکلات تکامل جزو محورهای این همایش است.

حکیم شوشتری اظهار داشت: 7.5 تا 8.5 امتیاز بازآموزی برای این همایش در نظر گرفته شده است و گروه هدف آن، متخصصان و فلوشیپ‌های مغز و اعصاب، روانپزشکان، روانشناسان بالینی، کاردرمانگران، شنوایی‌سنج‌ها و بینایی‌سنج‌ها هستند، همچنین 40 سخنران در این دو روز به سخنرانی پیرامون محورهای مذکور خواهند پرداخت.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت