جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۲
کد مطلب: 28660
۱

وضعیت فرزندآوری تحصیلکرده ها/24 درصد ارشد و دکتری بدون بچه

وضعیت فرزندآوری تحصیلکرده ها/24 درصد ارشد و دکتری بدون بچه
علی اکبر محزون در گفتگو با مهر افزود: یکی از موضوعاتی که در سازمان ثبت احوال مورد بررسی قرار گرفته میزان فرزندآوری در سطوح مختلف تحصیلی بوده و این تحلیل بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در کشور صورت گرفته است.

وی گفت: تحصیلات یک استاندارد بین المللی دارد و در 6 سطح سنجیده می شود به طوریکه مرحله اول دوره ابتدایی، دوم راهنمایی، سوم مرحله متوسطه، سطح چهارم در ایران وجود ندارد، سطح پنجم دوره کاردانی و کارشناسی و مرحله ششم نیز دوره کارشناسی ارشد و دکتری است.

مدیرکل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال به آمار بی فرزندی و تک فرزندی اشاره و تاکید کرد: بررسی های انجام شده نشان می دهد که 8 درصد افراد دارای تحصیلات ابتدایی بدون فرزند و 13.5 درصد آنان یک فرزند دارند. همچنین 13.4 درصد افراد دارای تحصیلات راهنمایی نیز بدون فرزند و 23.1 درصد آنان یک فرزند دارند.

به گفته وی، حدود 21 درصد افراد در سطح متوسطه بدون فرزند و 31.5 درصد آنان تک فرزند، در سطح تحصیلکرده های کاردانی و کارشناسی 34.1 درصد بدون فرزند و 31.1 درصد تک فرزند هستند و در آخرین سطح کارشناسی ارشد و دکتری نیز 24 درصد بدون فرزند و حدود 28 درصد نیز یک فرزند دارند.

محزون به آمار دو فرزندی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 42 درصد با تحصیلات ابتدایی، 65.6 درصد با تحصیلات راهنمایی، 81.5 درصد با تحصیلات متوسطه، حدود 90 درصد با تحصیلات کاردانی و کارشناسی و 80.7 درصد با تحصیلات ارشد و دکترا دارای حداکثر دو فرزند(صفر تا دو فرزند) بوده اند.

وی گفت: از این آمارها نیز فقط دو فرزندی در سطوح یک تا 6 به ترتیب 21.5 درصد، 29.1 درصد، 29.1 درصد، 24 درصد و 28.7 درصد را به خود اختصاص داده اند.

محزون در مورد دو سه فرزندی نیز گفت: 19.1 درصد افراد دارای تحصیلات ابتدایی، 17.17 درصد تحصیلات راهنمایی، 11.7 درصد تحصیلات دوره دبیرستان، 7.6 درصد دوره کاردانی و کارشناسی و 8.9 درصد افراد دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری، سه فرزند دارند.

به گفته وی، آمار 4 فرزندی نیز در 14.6 درصد سطح یک، 8.9 درصد سطح دو، 4.2 درصد سطح سه، 2 درصد سطح پنج و 4.6 درصد سطح 6 دیده می شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "