جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۱
کد مطلب: 28805
۱
۳

عیدی کارمندان دولت و كارگران تعیین شد

طبق قانون مدیریت خدمات کشوری عیدی آخر سال ۹۳ کارمندان دولت تعیین شد.
براین اساس یک منبع آگاه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در گفت‌وگو با فارس از عیدی 600 هزار تومانی کارمندان در سال جاری خبر داد.
همچنین سال گذشته نیز عیدی کارمندان 503 هزار تومان تعیین شده بود.
-
همچنين حداقل عیدی کارگران امسال یک میلیون 216 هزار تومان و حداکثر یک میلیون 826 هزار تومان خواهد بود. براین اساس حداقل دستمزد کارگران 608 هزار تومان بوده که طبق قانون حداقل عیدی 1 میلیون 216 هزار تومان و حداکثر آن 1 میلیون 825 هزار تومان خواهد بود.

کارفرمایان مکلف هستند که عیدی آخر سال را تا پیش از پایان سال به کارگران پرداخت کنند. براین اساس طبق ماده واحد قانون کار کلیه کارگاههای مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد را به عنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

تبصره1- مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ 60 روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود. مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

رضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این خبر درست روز بعد تکذیب شد. آقای سخنگوی دولت تکذیب کرد. لطف کنید هر خبری رو منتشر نکنید مگر واقعاً در دولت تصویب شده باشد. خبرگزاری مهر این روزها صحبت از گران کردن مجدد نان تیتر می‌کند. در حالی که اصلاً هیچ خبری از هیچ کجا درز نکرده می‌گم نکنه ما خودمون دشمن خودمونیم آخه انگلیس‌ها که در اینجا زندگی نمی‌کنن که به قول دایی جان ناپلئون بگیم که صد بار گفتم کار کار اینگلیسهاست. یکی هم پیدا شده که می‌گه یارانه دو میلیون به بالا داره قطع می‌شه. یکی از آقایون مجلسی‌ها هم اومد و گفت: نه بابا چنین چیزی نیست چون یه خونواده چهار نفره باید دو میلیون درآمد رو داشته باشن. می‌گم با این شایعات باید گفت: از ماست که برماست.
mZ
Iran, Islamic Republic of
نرخ عیدی ها مشخصه امتیاز 6500 ضربدر 1207 ریال ضریب حقوقی الان اکثر ادارات اموزش و پرورش اسناد هم آماده و تحویل داده ند .
بي نام
Iran, Islamic Republic of
پس كجايند آنهايي كه دم از عدالت ميزنند . همه ما چه كارمند چه كارگر يك ساعت مقرر مي آئيم و يك ساعت هم ميرويم پس چرا اينهمه تفاوت .همه بايد حقوق و مزاياي يكسان داشته باشند .متشكرم
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.