پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۵:۴۲
کد مطلب: 28813
۱

اين 10 قابليت کاربردي Gmail را فعال کنيد

اين 10 قابليت کاربردي Gmail را فعال کنيد
در اين مطلب با اين قابليت ها آشنا مي شويد. عموما گوگل پيش از اين که قابليت جديدي را به سرويس جيميل خود اضافه کند، آن ها را در بخش لابراتوار جيميل قرار مي دهد تا کاربران از آن ها استفاده کنند و براساس بازخوردهاي دريافتي، تصميم به قرار دادن آن ها در جيميل مي گيرد.

براي فعال کردن قابليت هاي معرفي شده در اين راهنما بايد به بخش تنظيمات جيميل برويد و از تب Labs موارد مورد نظر خود را انتخاب و در نهايت در قسمت پايين صفحه  Labs، روي دکمه  Save Changes کليک کنيد.

Quick Links : اگرچه در جيميل به آساني مي توان به صندوق هاي پستي مختلف، برچسب ها يا موارد ديگر دسترسي داشت؛ اما از طريق قابليت Quick Links مي توانيد هر لينک پراستفاده  مورد نظر خود را در جعبه  سمت چپ صفحه اضافه کنيد. اين لينک ها مي توانند بوکمارک باشند يا يک جست وجوي پراستفاده. امکان اضافه کردن برچسب ها يا هر لينک ديگر نيز در اين بخش وجود دارد.

Canned Responses : در جيميل همچون بيشتر سرويس  دهنده هاي ايميل مي توان يک امضا تعريف کرد تا در انتهاي متن نامه اضافه شود. اما اگر بخواهيد چند امضاي مختلف داشته باشيد، چه کاري بايد انجام دهيد؟ از طريق قابليت Canned Responses مي توانيد متن هاي مختلف را ذخيره کنيد تا از طريق منوي مربوطه به آن ها دسترسي داشته باشيد. به عنوان مثال اگر قرار است پيغام هاي مشخصي را هر روز براي افراد مختلف ارسال کنيد، مي توانيد از اين طريق اين پيغام ها را ذخيره کنيد و سپس هر زمان که به آن ها نياز داشتيد به متن نامه  خود اضافه کنيد.به گزارش zoomit ،امکان ويرايش اين متون پس از اضافه کردن به متن نيز وجود دارد.

Default 'Reply All' : اغلب در ايميل هايي که چندين نفر مخاطب نامه هستند ،وقتي پاسخي از جانب يکي از مخاطبان ارسال مي شود بهتر است که آن پاسخ به همه  افرادي که در بحث شرکت کرده اند ارسال شود. به صورت پيش فرض وقتي روي دکمه  Reply کليک مي کنيد، تنها اسم فرستنده  اصلي نامه در فهرست دريافت کنندگان قرار مي گيرد. اگر مايل هستيد هر زماني که روي دکمه  Reply کليک مي کنيد٬ Reply All فعال شود و نامه به تمام افراد درگير در بحث ارسال شود، به سادگي مي توانيد قابليت Reply All را از Labs فعال کنيد.

Apps Search: اگر از سرويس هاي Google Docs و Google Site استفاده مي کنيد مي توانيد با فعال کردن قابليت Apps Search در لابراتوار جيميل، وقتي در قسمت جست وجو به دنبال مورد خاصي مي گرديد، آن مورد در اسناد ذخيره شده در Google Docs نيز جست وجو شود.

Send & Archive: يکي از قابليت‌هاي بسيار کاربردي دکمه+  Send است. با اين قابليت مي توانيد وقتي ايميل را پاسخ مي دهيد، کل گفت وگوي خود با شخص مورد نظر را آرشيو کنيد. در جيميل ايميل هاي ارسالي و دريافتي حتي پس از خوانده شدن در صندوق نامه ها باقي مي ماند مگر اين‌که آن ها را آرشيو کنيد. با اين دکمه بلافاصله پس از ارسال ايميل، گفت وگوي پاسخ داده شده آرشيو مي شود.

Unread Message Icon : مايل هستيد بدون باز کردن تب جيميل از تعداد نامه هاي خوانده نشده، آگاه شويد؟ با قابليت Unread Message Icon تعداد نامه هاي خوانده نشده اکانت جيميل شما در گوشه  تب مربوط به آن نمايش داده مي شود. به اين ترتيب براي آگاه شدن از وجود نامه  جديد نيازي نيست هر بار تب مربوط به جيميل را باز کنيد و به عدد نوشته شده در کنار Inbox نگاه کنيد.

Auto Advance: اگر روزانه چندين ايميل جديد دريافت مي کنيد يا پاسخ مي دهيد شايد برايتان جالب باشد پس از خواندن يا پاسخ دادن هر نامه به صورت خودکار به نامه  بعدي ارجاع داده شويد. از طريق قابليت Auto Advance به جاي اين که پس از خواندن يا پاسخ دادن نامه به صفحه  فهرست نامه هاي اينباکس انتقال داده شويد، به نامه بعدي يا قبلي ارجاع داده خواهيد شد.

Preview External Service in Messages: در لابراتوار جيميل چند قابليت وجود دارد که با فعال کردن آن ها مي توانيد پيش نمايشي از ويدئوها، اسناد، ايميل هاي صوتي و ... را بدون نياز به اجرا يا باز کردن آن ها مشاهده کنيد. به عنوان مثال با فعال کردن اين قابليت وقتي آدرسي در ايميل وجود داشته باشد، مکان مورد نظر روي نقشه نمايش داده مي شود.

 

 

 

 

 

Custom Keyboard Shortcuts: اگر شما هم عاشق کليدهاي ميانبر هستيد ، مي توانيد از کليدهاي ميانبر جيميل استفاده کنيد. براي نمايش فهرست بلند بالاي کليدهاي ميانبرِ پيش فرضِ جيميل تنها کافي است دکمه  ?  (دکمه  علامت سوال  انگليسي) را وارد کنيد. اما اگر اين کليدها کافي نيستند يا مايل به سفارشي کردن آن ها هستيد، مي توانيد از قابليت Custom Keyboard Shortcut در لابراتوار جيميل بهره ببريد.

Undo Send : احتمالا براي شما پيش آمده است که بلافاصله پس از فشار دادن دکمه  Send متوجه شويد که بخشي از نامه به اشتباه وارد شده يا فايل پيوست به درستي به نامه اضافه نشده است. عموما چند ثانيه پس از ارسال نامه متوجه اين موضوع مي شويد. کليد Undo Send منجي هر کاربري در اين شرايط است. پس از ارسال نامه، يک نوار براي چند ثانيه در قسمت بالاي صفحه، نمايش داده مي شود تا در صورت تمايل نامه را Undo کنيد. در واقع وقتي دکمه  Send را فشار مي دهيد، براي مدت زماني که خودتان تعيين مي کنيد،جيميل نامه را ارسال نمي کند تا در صورت مشکل بتوانيد نامه را بازگردانيد و ويرايش و مجدد ارسال کنيد.


خراسان

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند