سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ / ۱۸:۴۴
کد مطلب: 2883
۰
۱

الزام مدارس استعدادهای درخشان به ایجاد کلاس علوم انسانی

معاون وزیر آموزش و پرورش در مقطع متوسطه گفت: تمامی مراکز استعدادهای درخشان موظفند از امسال حداقل یک کلاس درس دبیرستانی را در رشته های علوم انسانی برای دختران و پسران دایر کنند.
به گزارش مهر، ابراهیم سحرخیز یکشنبه در نخستین نمایشگاه متمرکز و آمایش کشوری مشاغل با موضوع مدرسه و چشم انداز هدایت تحصیلی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد مهارت در دانش آموزان گفت: ما امروز در مسیر و نقشه راه تحول آموزش و پرورش که با مساعدت وزیر و حمایتهای دولت و مجلس و جامعه بزرگ فرهنگیان در حال قلم خوردن است تکالیفی را در قالب برنامه پنجم توسعه داریم. وی افزود: به دنبال تحقق توسعه متوازن به عنوان مجموعه ای از دستگاههای خدمتگذار برای تحقق توسعه و پیشرفت و چشم اندازی 1404 و برنامه پنجم توسعه مکلفیم زمینه پیشرفت را در قالب مهارت در دانش آموزان نظری ایجاد کنیم. معاون وزیر آموزش و پرورش یاد آور شد: قطعا تاکید بر مهارتهای فنی و حرفه ای و کارو دانش سر لوحه کارهای آموزش و پرورش است هر چند که در این زمینه تماما بسترهای لازم فراهم نشده اما تلاش مسئولین در حال حرکت است. سحرخیز در ادامه افزود:تعداد 38 درصد از دانش آموزان سال دوم و سوم متوسطه در رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش مشغول به تحصیل اند که در این راستا با توانمند سازی نیروهای انسانی و با جذب بودجه تلاش داریم این رقم را افزایش دهیم. معاون وزیر تاکید کرد: تمامی مراکز استعدادهای درخشان موظفند از امسال حداقل یک کلاس درس دبیرستانی را در رشته های علوم انسانی برای دختران و پسران دایر کنند.  سحر خیز با اشاره به اهمیت و نقش مشاوران آموزشی در مدارس افزود: از آنجا که مشاوران مدارس نقش بسیار سبز، بی بدیل ومهمی در تربیت و آموزش دانش آموز دارند لذا دغدغه هایشان هم باید حل شود که خوشبختانه با پی گیریهای وزیر شاخص 750 به یک را به شاخص 400 به یک رسانده ایم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
اصلاً این مدارس باید جمع شود معنی ندارد که یک سری دانش آموز را مانند موش آزمایشگاهی در یک مجموعه ایزوله و به دور از واقعیات مدارس و جامعه نگهداشت و بعدش هم مانند یقیه از آنها کنکور گرفت و بعد هم اکثرشان به خارج مهاجرت کنند
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!