پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ / ۲۰:۳۰
کد مطلب: 29102
۰

افسردگی با مصرف مکمل های پروبیوتیک درمان می شود

به گزارش مهر، بسیاری از محققان و کارشناسان سلامت، فواید محصولات و مکمل های پروبیوتیک و تاثیر آن را در عملکرد مغز بسیار قوی می دانند و معتقدند پروبیوتیک ها مواد شیمیایی عصبی مانند سروتونین و دوپامین تولید می کنند که باعث تنظیم و کنترل فرایند های مهم روانی می شود.

پروبیوتیک ها به عنوان باکتری های مفید روده شناخته شده اند، فشار خون را پایین آورده و علاوه بر کاهش وزن، به سلامت قلب کمک می کند. مکمل های پروبیوتیک که به نام پروبیوتیک شناخته شده اند، می‌توانند در شیوه پردازش اطلاعات احساسی تغیراتی ایجاد کند و میزان بالایی از این باکتری های به خوبی می تواند اضطراب و افسردگی را کاهش و تسکین دهد.
برای آزمایش این نظریه در دانشگاه آکسفورد محققان آزمایشاتی بر روی ۴۵ نفر در رنج سنی ۱۸ تا ۴۵ ساله انجام دادند که هر روز به مدت سه هفته به آنها مکمل پروبیوتیک دارو و دارو نما دادند. آنها از تست های مختلف کامپیوتری استفاده کردند تا پردازش اطلاعات احساسی شان را «مانند کلمات مثبت و منفی »ارزیابی کنند.
یافته ها نشان داد در یک آزمایش افرادی که مکمل پروبیوتیک استفاده کرده بودند، توجه و واکنش کمتری نسبت به اطلاعات منفی و عکس العمل بیشتری نسبت به کلمات مثبت نشان دادند. همچنین افرادی که دارو و دارونما استفاده کرده بودند، نتایج نسبتا مشابهی داشتند که نسبت به مصرف کنندگان پروبیوتیک، واکنش شان به اطلاعات منفی بیشتر بود.
محققان مطمئن نیستند که تغییرات در باکتری روده ، چطور روی مغز اثر می گذارد. بعضی از آنها احتمال می دهند عصب واگوس که اطلاعات حسی را از روده به مغز می رساند، در این اتفاق نقش دارند . به گزارش مهر، نتایج این مطالعات در نشریه بین المللی دیابت به چاپ و در مجله روان داروشناسی منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.