پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۹:۰۹
کد مطلب: 29142
۱
با اعلام معرفی نخستین مراکز تخصصی مشاوره ازدواج عنوان شد

بهزیستی ظرفیت کارشناسی کافی برای تولی‌گری مشاوره ندارد

 

 

به گزارش ایسنا، دکتر بهمن بهمنی در نشست خبری که امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد: در این مرحله حدود 50 مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده معرفی می‌شود که بیشتر آنها در تهران فعالیت می‌کنند.

 

وی افزود: هدف از صدور مجوز برای مراکز مشاوره ازدواج و خانواده توجه به کیفیت تخصصی آنها و توسعه کمی این مراکز است. مراکز تخصصی ازدواج و خانواده در کنار تابلوی قبلی خود، تابلوی ارائه خدمات تخصصی ازدواج را نیز ثبت می‌کنند.

 

مدیر دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اختلاف سازمان بهزیستی و انجمن سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اظهار کرد: ماموریت اصلی سازمان بهزیستی ارائه خدمات مشاوره به جمعیت‌های خاص خود از جمله معلولان، معتادان و خانواده‌های زن سرپرست است، اگرچه این سازمان تلاش‌هایی در این زمینه انجام داده است اما هنوز در پوشش جمعیت تحت نظر خود به توفیقات لازم دست نیافته است.

 

بهمنی با بیان اینکه مشاوره رشته‌ای گسترده و بسیار تخصصی است، تصریح کرد: مشاوره دارای بخش‌های مختلفی مانند مشاوره شغلی، تحصیلی، فردی، روانشناختی و فرزندپروری می‌شود. براساس قانون سازمان بهزیستی متولی ساماندهی مشاوره اجتماعی برای جمعیت تحت پوشش خود است و نه انواع مشاوره.

مدیر دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان افزود: این سازمان ظرفیت کارشناسی کافی برای تولی‌گری انواع مشاوره را ندارد، بنابراین به منظور ایجاد هماهنگی میان بخش‌های مختلف مشاوره نیاز به ساختاری فرابخشی مانند سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مشاوره ازدواج و خانواده نیز گفت: این کارگروه پنج عضو دارد و یکی از آنها سازمان بهزیستی است. این سازمان حق وتوی تصمیمات گرفته شده را ندارد، اما با تصمیمات اتخاذ شده در این کارگاه مخالفت می‌کند. صورت جلسه‌ای در این زمینه تهیه شده و قصد داریم امروز یا فردا این صورت جلسه را به دفتر معاون رییس جمهور فرستیم.

 

 

بهمنی درباره مجمع ملی خیرین ازدواج گفت: عملکرد اساسی این مجمع گسترش استفاده افراد از ظرفیت مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده است و ما در حال انجام هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری نشست سراسری آن هستیم.

مدیر دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان در تعامل تخصصی و حقوقی با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، مراکز تخصصی مشاور و ازدواج جوانان را فعال می‌کند ضمن آنکه مسوولان این مراکز مشاوره باید دارای شرایطی باشند.

وی درباره شرایط موردنیاز برای صاحبان مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده اظهار کرد: آنها باید 35 سال به بالا، متاهل و دارای حداقل 5 سال سابقه موثر در ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه مشاوره ازدواج و خانواده و دارای حسن شهرت باشند.

بهمنی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ورزش و جوانان توانایی کارشناسی کافی برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج را دارد، اظهار کرد: از سال 71 و در زمان سازمان ملی جوانان، ماموریت تشکیل مراکز مشاوره ازدواج را در سطح کشور برعهده گرفت و ظرفیت کارشناسی آن در حال حاضر افزایش نیز پیدا کرده است.

مدیر دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان درپاسخ به پرسش ایسنا در زمینه بودجه بخش خانواده وزارت ورزش و جوانان نیز اظهار کرد: بودجه این بخش در صورت تصویب در سال آینده سه برابر می‌شود البته تصویب و تخصیص آن به اقتصاد کلان کشور مربوط است با این حال ما تلاش می‌کنیم از منابع جامع بویژه مجمع خیرین ازدواج برای تسهیل و ترویج خدمات ازدواج بهره ببریم.

وی در پایان اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سرفصل بودجه دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان ارائه خدمات به جوانان پیش‌بینی شده است و ما در سال آینده از طریق ستاد ساماندهی گزارش‌هایی را درباره نحوه تخصیص این بودجه به جوانان دریافت می‌کنیم.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن