کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیگار بیماریهای خطرناک را حتی پس از درمان بازمی گرداند

18 بهمن 1393 ساعت 19:32

مطالعات محققان انجمن سرطان آمریکا (ACS) نشان می دهد که احتمال مرگ افرادی که به سرطان روده بزرگ مبتلا بوده اند و درمان شده اند، در صورت استعمال سیگار، دوبرابر بیشتر از نجات یافتگانی است که سیگار نمی کشند.


به گزارش ایرنا و به نقل از ساینس، در این مطالعه آمده است که افرادی که به سرطان روده بزرگ مبتلا بوده اند و درمان شده اند، نباید سیگار بکشند و همچنین نباید در معرض دود سیگار قرار بگیرند. سرطان روده بزرگ سومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در آمریکا محسوب می شود. مهمترین روش غربالگری این بیماری، کلونوسکوپی در دوره های منظم است که به افراد بالای 50 سال توصیه می شود.
*****
نور آفتاب از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند مطالعات محققان موسسه دانافاربر بوستون آمریکا نشان می دهد که نور آفتاب باعث جذب ویتامین D توسط بدن می شود و با تقویت سیستم ایمنی، از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.
این اولین بار است که ارتباط مستقیم ویتامین D و چگونگی پاسخ سیستم ایمنی بدن به سلول های سرطانی مورد بررسی قرار گرفته است. سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در جهان و چهارمین علت مرگ ناشی از سرطان است.
بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، در سال 2011 میلادی 51 هزار و 783 نفر بر اثر این بیماری جان خود را در آمریکا از دست دادند.


کد مطلب: 29190

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/29190/سیگار-بیماریهای-خطرناک-حتی-درمان-بازمی-گرداند

میگنا
  https://www.migna.ir