کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی نقش سن در مرگ‌ومیر معتادان در بزرگترین پژوهش مصرف مواد مخدر

19 بهمن 1393 ساعت 14:01

پژوهش دانشگاه منچستر بر روی 200 هزار معتاد نشان داد، مصرف‌کنندگان مسن مواد مخدر مانند هروئین 27 برابر بیشتر از عموم مردم احتمال دارد که قربانی قتل شوند.


به گزارش ایسنا، محققان در بزرگترین بررسی انجام شده بر روی مصرف‌کنندگان مواد مخدر از سوابق 198 هزار و 247 نفر در انگلیس استفاده کردند که اطلاعات آن‌ها در سال‌های 2005 تا 2009 در برنامه‌های درمان اعتیاد یا در سیستم دادرسی جنایی ثبت شده بود؛ این داده‌ها همچنین شامل 3974 مرگ و علل آن در این دوره زمانی بود.
مصرف‌کنندگان مواد مخدر شش برابر بیشتر از مردم عادی در اثر مرگ زودرس از دنیا رفته بودند؛ تقریبا از هر 10 مرگ یک مورد در اثر خودکشی بود که چهار برابر نرخ موجود در میان عموم مردم است.
-
این پژوهش برای نخستین‌بار به ثبت گرایش‌های سنی در مرگ و میر کاربران مواد مخدر پرداخته و نتایج آن نشان می‌دهد که بسیاری از نابرابری‌های سلامتی بین مصرف‌کنندگان مواد مخدر و عموم مردم با بالا رفتن سن، گسترش یافته است. در پیرترین گروه سنی 45-64 سال، مرگ در اثر قتل 27 برابر رایج‌تر از عموم مردم بود. رایج‌ترین دلیل مرگ، مسمویت با مواد مخدر بود و خطر آن با افزایش سن مصرف‌کننده بیشتر می‌شد.
-
این پژوهش همچنین به تاکید بر سایر عوامل اصلی مرگ شامل بیماری‌های گردش خون، بیماری‌های تنفسی (مانند ذات‌الریه) و بیماری‌های کبدی پرداخته است که همگی بویژه در میان مصرف‌کنندگان مواد مخدر بسیار رایج‌تر از جمعیت عمومی است.
نتایج بدست آمده همچنین نشان داده که مصرف‌کنندگان اغلب تغذیه و محل زندگی ضعیفی داشته و ممکن است اعتیادهای دیگری مانند سیگار کشیدن و مصرف الکل داشته باشند که در این پژوهش مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.
با این‌حال، این پژوهش با استفاده از روشی که تنها افراد تحت درمان را مورد بررسی قرار نداده، کاربران بیشتری را نسبت به تحقیقات قبلی تحت پوشش قرار داده است.


کد مطلب: 29204

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/29204/بررسی-نقش-سن-مرگ-ومیر-معتادان-بزرگترین-پژوهش-مصرف-مواد-مخدر

میگنا
  https://www.migna.ir