کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهترین ورزش برای مبتلایان به بزرگی قلب

26 بهمن 1393 ساعت 13:57

یک متخصص قلب با اشاره به اینکه شنا بهترین ورزش برای بیماران مبتلا به بزرگی قلب است، اظهار کرد: افرادی که به این بیماری مبتلا هستند باید از مصرف نمک پرهیز کنند.


دکتر منوچهر قارونی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه عوامل متعددی موجب بزرگ شدن قلب می‌شود، گفت: فشار خون عامل اصلی ابتلا به این بیماری است، اما مبتلایان بیماری تنگی دریچه قلب و نارسایی دریچه قلب نیز ممکن است به این عارضه مبتلا شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه تنگی نفس و درد قفسه سینه از علائم ابتلا به این بیماری است، بیان کرد: ابتلا به بیماری بزرگ شدن قلب ممکن است موجب نارسایی قلبی و ایجاد مشکل در اندام‌های تحتانی، شکم و ریه شود.

قارونی با اشاره به اینکه نارسایی کلیه و دیابت نیز می‌تواند منجر به نارسایی قلبی شود، تصریح کرد: افرادی که دچار بزرگی قلب هستند باید از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنند.

بهترین ورزش برای این بیماران شنا است.
وی با تاکید بر اینکه افرادی که به این بیماری مبتلا هستند باید از مصرف نمک پرهیز کنند، یادآور شد: زمان بزرگی قلب امکان جذب مواد حاوی نمک بیشتر می‌شود و دقت در استفاده از مواد غذایی برای این بیماران الزامی است.
این متخصص قلب در پایان خاطرنشان کرد: با درمان‌های طبی می‌توان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد، بنابراین باید در صورت مشاهده علائم ابتلا به این بیماری به پزشک مراجعه شود.


کد مطلب: 29347

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/29347/بهترین-ورزش-مبتلایان-بزرگی-قلب

میگنا
  https://www.migna.ir