کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا عضلات پا در خواب می‌گیرد؟

1 اسفند 1393 ساعت 22:12

یک فوق تخصص روماتولوژی عنوان کرد: گرفتگی عضلات پا در هنگام خواب علل بسیار متفاوتی دارد، اما در اکثر موارد جای نگرانی ندارد و به دلیل خستگی و وارد شدن فشار به عضلات پا طی روز اتفاق می‌افتد.


دکتر علیرضا رجایی در گفت‌و گو با آنا درباره گرفتگی عضلات پا در هنگام خواب گفت: گرفتگی عضلات پا دلایل بسیار متفاوتی از قبیل خستگی روزانه، تنگی کانال نخاع، کمبود برخی الکترولیت‌ها(پتاسیم، کلسیم، سدیم و...)، نارسایی مزمن کلیه، بیماری‌های عروق محیطی و ....دارد اما باید گفت در بیشتر مواقع این گرفتگی عضلات دلیل مشخصی ندارد و در اکثر موارد خستگی روزانه و فشار وارد کردن بیش از حد به عضلات پا موجب بروز آن می‌شود.

وی با بیان اینکه گرفتگی عضلات پا در بیشتر مواقع برای افراد خطری را به همراه ندارد افزود: اما اگر این عارضه طی روز مکرر بروز پیدا کند و یا هر شب به مدت 5 تا 6 ماه ادامه پیدا کرد، باید به پزشک مراجعه کرد.

این فوق تخصص روماتولوژی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: به افرادی که درگیر این اسپاسم غیرارادی پا می‌شوند، توصیه می شود مصرف مایعات خود را افزایش دهند. به گفته وی؛ احتمال بروز این گرفتگی‌های دردناک عضلات در زنان‌باردار بیش از سایر افراد است زیرا بارداری موجب ایجاد اختلال در الکترولیت‌های بدن می‌شود.
رجایی با بیان اینکه افراد باید از فشار آوردن بیش از حد به عضلات پا در طی روز خودداری کنند عنوان کرد: زمانی که عضلات پا دچار گرفتگی می‌شود افراد باید به آرامی عضله گرفته را مالش دهند و در صورت امکان از کمپرس یخ استفاده کنند و به آرامی پاهای خود را تکان دهند تا گرفتگی برطرف شود.


کد مطلب: 29457

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/29457/چرا-عضلات-پا-خواب-می-گیرد

میگنا
  https://www.migna.ir