جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۵:۱۹
کد مطلب: 29542
۰
معاون آموزشی وزرات بهداشت خبر داد:

قبولی در آزمون مهارت شرط طبابت شد

اعمال بومی گزینی مناطق محروم
به گزارش مهر، دکتر سید امیرمحسن ضیایی - معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست خبری امروز با اعلام این خبر افزود: هر فرد ایرانی که می خواهد در کشور جمهوری اسلامی ایران اجازه طبابت در پزشکی عمومی را اخذ کند باید این آزمون مهارتی را بگذرانند. فرد دوره دانشگاهی خود را تمام می کند و مدرک می گیرد اما برای اجازه نظام پزشکی باید این آزمون مهارتی را بگذارند. این آزمون در تمامی بخش های دانشگاهی به طور مداوم در طول سال برگزار می شود.


وی افزود: این موضوع باعث می شود که افراد دیگر کشیک نفروشد و دانشگاه ها نیز به کیفیت آموزش توجه بیشتری داشته باشند چرا که فرد باید مهارت لازم را کسب کند تا پزشک شود. افرادی که از خارج از کشور هم فارغ التحصیل می شوند همین طور است و باید در این آزمون شرکت کنند. ضیایی گفت: این آزمون برای بار اول از سوی دانشگاه برگزار می شود و هزینه ای ندارد اما اگر فرد قبول نشود باید برای بارهای بعدی هزینه آزمون را بپردازد. ضمن آنکه برای ورود به دوره دستیاری هم ارائه گواهی این آزمون الزامی است.

وی از تدوین آیین نامه بومی گزینی پذیرش دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی در مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی باید یک درصدی را از ظرفیت خود که می تواند در یک زمان مشخص نیروی انسانی مورد نیاز آنها را در منطقه تامین می کند به عنوان پذیرش بومی اعلام کنند.


معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: پس از موافقت وزارت بهداشت با این ظرفیت که به صورت مازاد بوده و لطمه ای به ظرفیت اصلی پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی نخواهد زد، این ظرفیت در کنکور ۹۴ اعلام شده و افراد در زمان انتخاب رشته می توانند از آن مطلع شوند.

وی اضافه کرد: این پذیرش همچون قانون عدالت آموزشی تابع قوانین پذیرش در مناطق محروم خواهد بود و فرد از کنکور سراسری در این رشته ها پذیرفته می شود و متقاضی باید سه برابر مدت تحصیل را تعهد بدهد و تعهدات هم قابل خریداری و جابجایی نیست و مهر نظام پزشکی هم تنها در همان منطقه قابل اعمال است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد