پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۶:۰۵
کد مطلب: 29770
۰
وزیر بهداشت اعلام کرد

آخرین وضعیت پرونده آمپول‌های آلوده اوستین

شناسایی داروهای غیرمجاز انبارها
آخرین وضعیت پرونده آمپول‌های آلوده اوستین
به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی روز شنبه در حاشیه کنگره ملی شهدای دانشجو و در جمع خبرنگاران، افزود: برای این منظور در بیمارستان لبافی نژاد و بیمارستان فارابی و همان مراکزی که عمل شده اند تیم ویژه ای تشکیل شده تا دارو از همه نظر بررسی شود؛ هم از نظر عملکرد کلینیکال وهم از نظر درمانی و پیشگیری تا اگر دارو اصالت ندارد در بقیه مراکز استفاده نشود.

وی افزود: دستگاه های قضایی کاملا مسلط به موضوع بوده و در حال پیگیری هستند. وزیر بهداشت در عین حال اعلام کرد: از همه افرادی که آسیب دیده‌اند حمایت می شود و عمل جراحی آنها توسط بهترین همکاران انجام می شود.

وی همچنین گفت: به همه مراکز درمانی اطلاع‌رسانی شده که اگر از اصالت دارو مطمئن نیستند و دارو از بازار قاچاق خریداری شده به هیچ وجه مورد استفاده قرار نگیرد. در عین حال شب گذشته دستور دادم که برای دو ماه آینده این دارو توسط وزارتخانه از مبدا مورد اعتماد و با هزینه کم تر وارد کشور شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های قضایی پیگیر موضوع هستند افزود: دستگاه های قضایی افرادی که سودجویی کرده و با سلامت مردم بازی می کنند را شناسایی کرده و به سرعت دستگیر می کنند و یا شاید تاکنون دستگیر شده‌اند.
وزیر بهداشت در خاتمه با بیان اینکه همه داروهای غیرمجاز در انبارها شناسایی شده اند، گفت:بهتر است متخلفان توسط دستگاه قضایی اعلام شود.

-
مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت:
عارضه نابینایی بعد از تزریق داروی اوستین در یکی از بیمارستان‌های چشم تهران نیز گزارش شد
-
مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: عارضه نابینایی بعد از تزریق داروی اوستین که احتمالاً ار مراکز نامعتبر تهیه شده بود،‌ علاوه بر کلینیک اعلام‌شده، در یکی از بیمارستان‌های بزرگ چشم‌پزشکی تهران نیز گزارش شده است.

محمد میردهقان در گفت و گو با فارس، افزود: کمیته‌ای متشکل از مسئولان مرتبط و کارشنان صاحبنظر برای بررسی علت عارضه نابینایی تعدادی از بیماران در کلینیک چشم پزشکی ، در وزارت بهداشت تشکیل شده، کشت های لازم برای بررسی آلودگی دارو نیز انجام شده است و به زودی نتیجه این بررسی ها اعلام می‌شود.
وی گفت: فعلاً مهمترین توصیه وزارت بهداشت این است که مراکز درمانی داروهای مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه کنند و به هیچ وجه دارویی را که از معتبر بودن منبع آن مطمئن نیستند برای بیماران استفاده نکنند.
مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: فعلاً نمی توانیم با قاطعیت علت این عارضه را اعلام کنیم اما مسئله مشکل دار بودن داروها مطرح است ضمن اینکه می دانیم این عارضه علاوه بر کلینیک چشم پزشکی در یکی از بیمارستانهای چشم پزشکی بزرگ و خصوصی تهران نیز گزارش شد و مدتی پیش هم چنین گزارشی را را از یکی از مراکز چشم پزشکی کرج داشتیم. هفته گذشته 15 بیمار مبتلا به بیماری AMD در کلینیک چشم پزشکی رازی در شمال تهران بعد از تزریق داروی اوستین دچار نابینایی از یک یا دو چشم شدند و در مجموع 21 چشم از این بیماران کور شد، اقدامات درمانی برای بازگرداندن بینایی این افراد ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی