کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ازدواج نامناسب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد!

نشريه سلامانه , 24 اسفند 1393 ساعت 19:57

آیا یک رابطه زناشویی بد تنها بر روی روان انسان اثر می‌گذارد یا جسم او را نیز درگیر می‌کند؟ دانشمندان عقیده دارند یک ازدواج بد می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی به‌خصوص در میان زنان را افزایش دهد.


به گزارش webmd، در یکی از آخرین تحقیقات انجام شده هزار و 200 زوج آمریکایی 57 تا 85 به مدت پنج سال موردمطالعه قرار گرفتند. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد، آن دسته افرادی که همسرانشان بیش‌ازحد حساس یا سخت‌گیر بودند بیش از آن‌هایی که همسرانی حامی داشتند به انواع بیماری‌ها به‌ویژه مشکلات قلبی دچار می‌شوند. چنین تأثیری با مرور و با افزایش سن زن و مرد بیش‌ازپیش به چشم می‌آید.
اثر مخرب ازدواج نامناسب بر قلب را می‌توان ناشی از افزایش فشارهای روحی، استرس و نگرانی دانست که موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی می‌شوند و به دنبال آن بدن را در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی آسیب‌پذیر می‌کنند. البته نباید فراموش کرد که مردان نسبت به زنان مشکلات کمتری در این زمینه پیدا می‌کنند و شرایط جسمانی باثبات‌تری دارند، زیرا زنان تمایل زیادی به درونی سازی احساسات منفی دارند. تمایلی که خطر افسردگی و مشکلات قلبی برای آن‌ها را افزایش می‌دهد.
از طرف دیگر زمانی که زنان به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند به‌اندازه کافی از حمایت همسران خود برخوردار نمی‌شوند، این در حالی است که اگر جایگاه آن‌ها تغییر کنند زنان اغلب واکنش‌های حمایتگری بیشتری از خود نشان می‌دهند.
بنابراین بیماری زنان ممکن است نظر آن‌ها را به‌طورکلی درباره کیفیت ازدواجشان عوض کند و آن‌ها را به افرادی ناراضی بدل کند، احساسی در مواقع بیماری به‌ندرت در مردان به وجود می‌آید.


کد مطلب: 29928

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/29928/ازدواج-نامناسب-خطر-ابتلا-بیماری-های-قلبی-افزایش-می-دهد

میگنا
  https://www.migna.ir