پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ / ۲۳:۲۷
کد مطلب: 30192
۱

ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دانشگاه علوم اقتصادی در سال ۸۴ طبق بررسی‌های صورت گرفته این دانشگاه از زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی خارج شد و به وزارت علوم ملحق شد این درحالی است که طی سال‌های گذشته خبرهایی مبنی بر ادغام این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌ها مطرح بود اما وزارت علوم در آخرین روزهای کاری سال گذشته و در نبود بسیاری از دانشجویان، این دانشگاه را با دانشگاه خوارزمی ادغام کرد.

در سال گذشته این دانشگاه قرار بود با دانشگاه‌های چون دانشگاه صنعتی امیر کبیر، علامه طباطبایی و یا خواجه نصیرالدین طوسی ادغام شود اما در آخرین روزهای کاری سال ۹۳ موضوع ادغام این دانشگاه از سوی مسئولان وزارت علوم انجام شد این درحالی بود که مسئولان وزارت علوم در ماه‌های پایانی سال گذشته اعلام کرده بودند تغییری در روند کار این دانشگاه ایجاد نخواهد شد.

حسینی مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که چرا ادغام دانشگاه‌ علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی در عید و به دور از چشم دانشجویان و اساتید شکل گرفته گفت: هیچ اتفاقی در عید نوروز رخ نداده و تمامی این اتفاقات مربوط به قبل از عید نوروز و در اسفند ماه بوده است.

وی اضافه کرد: بحث ادغام دو دانشگاه علوم اقتصادی و دانشگاه خوارزمی به تایید شورای گسترش آموزش عالی و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است اما تا کنون رای شورای گسترش در این زمینه ابلاغ نشده است.
مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی افزود: تمامی تغییرات باید با تایید شورای گسترش صورت گیرد و دکتر فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز در تمامی جلسات این شورا حضور دارد و مصوبات این شورا با تایید وی صورت می‌گیرد.

حسین تصریح کرد: دانشگاه علوم اقتصادی قبلا وابسته به وزارت اقتصاد بود و قرار بود با یکی از دانشگاه‌ها ادغام شود و ارتقاء یابد، البته این بحث در حالی مطرح شد که این دانشکده بدون تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه تبدیل شد و این موضوع مورد انتقاد شورای انقلاب فرهنگی قرار گرفت و به براین اساس با هماهنگی‌های صورت گرفته در خصوص ادغام دانشگاه‌ علوم اقتصادی و دانشگاه‌ خوارزمی این ابهام‌ها برطرف شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند