کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک متخصص اعصاب و روان تشریح کرد

تغییر سبک زندگی بیماری افسردگی را گسترش می‌دهد

17 فروردين 1394 ساعت 17:48

یک متخصص اعصاب و روان از جمله عوامل گسترش بیماری افسردگی را تغییر در سبک زندگی دانست.


به گزارش تسنیم، غلامرضا حاجتی با اشاره به شیوع بیماری افسردگی در جامعه اظهار داشت: تغییر سبک ‏زندگی باعث شده تا بیماری افسردگی همانند سایر بیماری‌ها در جامعه شیوع پیدا کند و این در حالی است که طبق آمار رسمی از ‏وزارت بهداشت، حدود 13 درصد مردم کشور دچار افسردگی هستند.

‏ حاجتی به ضرورت اقدام برای درمان این بیماری اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد که بیماری افسردگی به موقع تشخیص داده شود و اقدامات ‏درمانی لازم صورت بگیرد، که متأسفانه این بیماری در 50‌درصد از موارد تشخیص داده نمی‌شود و خود عامل تشدید این بیماری ‏است.

‏ این متخصص اعصاب و روان در ادامه افزود: اگر بیماری افسردگی به‌موقع درمان نشود، عمده‌ترین عوارض آن می‌تواند آسیب ‏به خود و خودکشی توسط فرد افسرده باشد، که متأسفانه این مورد در جامعه بسیار اتفاق افتاده است و از طرفی هم وجود برخی بیماری‌ها در ‏درون فرد به واسطه افسردگی تشدید پیدا می‌کند.

‏ حاجتی بیماری افسردگی در خانم‌ها را شایع‌تر از آقایان دانست و عنوان کرد: خانم‌ها نسبت به آقایان به‌دلیل تغییرات فیزیولوژیک بیشتر مستعد بیماری افسردگی هستند که تقریباً این آمار دو برابر آقایان است.
‏ وی در پایان خاطرنشان کرد: به خانم‌ها توصیه می‌کنیم که ورزش منظم هفتگی و برنامه‌های تفریحی را در کنار کارهای دیگر خود داشته ‏باشند و بیشتر سعی کنند در کنار جمع خانوادگی خود باشند.


کد مطلب: 30239

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/30239/تغییر-سبک-زندگی-بیماری-افسردگی-گسترش-می-دهد

میگنا
  https://www.migna.ir