جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۴
کد مطلب: 30296
۰

جزئیات برگزاری آزمون‌های سال ۹۴/برگزاری آزمون سراسری طی دو روز

آزمون‌های سازمان سنجش به صورت منظم و برنامه ریزی شده در سال جاری برگزار می‌شود که جزئیات و زمان برگزاری این آزمون‌ها در ذیل آمده است: 
 
 کارت شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۴ در روز ۱۲ اسفند ماه سال گذشته بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده شد و این آزمون روز جمعه ۱۵ اسفند ماه برگزار شد. 
 
طبق برنامه ریزی‌های سازمان سنجش نتیجه اولیه آزمون نیمه متمرکز سال ۹۴ به صورت کارنامه تنظیم و در دهه سوم فروردین ماه از طریق سایت این سازمان منتشر می‌شود، همچنین در نیمه اول اردیبهشت ماه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های منتشره سازمان با رعایت کلیه ضوابط نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته محل از میان کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از کد رشته‌های امتحانی مربوط اقدام و کد رشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه مرتب کرده و با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت آن‌ها در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند. نتیجه نهایی نیز نیمه اول شهریور اعلام می‌شود. 
 
نتایج اولیه آزمون ارشد در نیمه اول اردیبهشت ماه
 
بنا به این گزارش کارت ورود به جلسه آزمون ورودی دوره‌های کار‌شناسی ارشد ناپیوسته و بیستمین المپیاد دانشجویی کشور ۱۲ تا ۱۴ بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش توزیع شد و این آزمون در روزهای ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه سال ۹۳ در ۱۰۲ حوزه امتحانی برگزار شد. 
 
به گفته سخنگوی سازمان سنجش نتیجه اولیه آزمون کار‌شناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ نیمه اول اردیبهشت و نتیجه نهایی نیز شهریورماه سال آینده اعلام می‌شود. 
 
اول اردیبهشت آغاز توزیع کارت کار‌شناسی ارشد پیام نور
 
بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده کارت شرکت در آزمون کار‌شناسی ارشد پیام نور سه شنبه اول اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود و داوطلبان تا پنج شنبه سوم اردیبهشت ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت این سازمان نسبت به پرینت کارت خود اقدام کنند. این آزمون جمعه ۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و نتیجه نهایی اواخر مرداد ماه اعلام می‌شود. 
 
برگزاری آزمون سراسری طی دو روز
 
ثبت نام برای آزمون سراسری سال ۹۴ از ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه آغاز شد و با توجه به مهلت تمدید شده دوم اسفند ماه به پایان رسید. آمارهای سازمان سنجش نشان داد در این آزمون تعداد ۱۵۰ هزار و ۶۲۵ نفر ثبت نام کردند که آمار داوطلبان ثبت نام کننده این آزمون نسبت به سال گذشته ۱۴. ۶۰ درصد کاهش داشته است. 
 
با توجه به اینکه ماه رمضان امسال از اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود لذا بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون سراسری تنها طی دو روز و در روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد برگزار خواهد شد و مانند سال گذشته برگزاری این آزمون طی ۳ روز نخواهد بود. نتیجه اولیه این آزمون به صورت کارنامه تنظیم و هفته اول مردادماه بر روی سایت سازمان قرار داده می‌شود. 
 
اعلام جزئیات ثبت نام در آزمون ارشد فناوری اوایل اردیبهشت ماه
دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سال ۹۴ نیز همچون سال گذشته در مقطع کار‌شناسی ارشد شامل دوره کار‌شناسی حرفه‌ای ارشد و مهندسی فناوری ارشد پذیرش دانشجو خواهد داشت و با هماهنگی شورای گسترش وزارت‌ علوم تا اواسط اردیبهشت سال ۹۴ زمان نهایی ثبت نام در این دوره‌ها مشخص خواهد شد. البته در خصوص نوع رشته‌ها و ظرفیت پذیرش در دوره‌های ارشد فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی هنوز بررسی نهایی صورت نگرفته است و تا اردیبهشت ماه جزئیات ثبت نام در این دوره‌ها نیز اعلام می‌شود. 
 
ثبت نام آزمون کاردانی به کار‌شناسی از سوم خرداد
بنا بر این گزارش ثبت نام آزمون کاردانی به کار‌شناسی سال ۹۴ از سوم تا دهم خرداد ماه انجام می‌شود و این آزمون عصر روز جمعه ۱۶ مرداد ماه برگزار خواهد شد.
 
 
مرجع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.