سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۷
کد مطلب: 30327
۱

راه اندازی بیمارستان های دندانپزشکی در کشور

معاون درمان وزیر بهداشت از راه اندازی بیمارستان های دندانپزشکی در کشور خبر داد و گفت: راه اندازی شش بیمارستان تخصصی دندانپزشکی در شش کلانشهر کشور در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد آقاجانی در مراسم آغاز طرح تحول سلامت دهان افزود: امیدواریم این بیمارستان ها با مشارکت بخش غیردولتی راه اندازی شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شده تا برای ارائه خدمات دندانپزشکی به معلولان ذهنی و بیماران روانی از متخصصان بیهوشی استفاده شود که البته اجرای این طرح ها به چند سال زمان و تامین منابع نیاز دارد.

نامبرده تاسیس بخش های دندانپزشکی در بیمارستان های وزارت بهداشت، تاسیس واحدهای دندانپزشکی در کلینیک های تخصصی ، راه اندای کلینیک های دندانپزشکی در مراکز استان ها، اصلاح تعرفه ای خدمات دندانپزشکی، استاندارد سازی و سطح بندی خدمات دندانپزشکی، اعتباربخشی مراکز دندانپزشکی و قیمت گذاری خدمات دندانپزشکی را از جمله برنامه های وزرات بهداشت در حوزه دندانپزشکی عنوان کرد.

نقش دولت در ارائه خدمات سلامت دهان و دندان


معاون وزیر بهداشت در ادامه به تشریح هشت نقش دولت در ارائه خدمات سلامت دهان و دندان پرداخت و گفت: تدوین تعرفه خدمات دندانپزشکی یکی از این نقش ها است که در آن بسیار کوتاهی شده است؛ خدمات دندانپزشکی تعرفه ندارند یا اینکه تعرفه آنها مناسب نیست.

آقاجانی با اشاره به نقش دولت در قیمت گذاری لوازم دندانپزشکی افزود: بازار لوازم دندانپزشکی رها شده و این مساله تاثیر نامطلوبی روی قیمت تمام خدمات دندانپزشکی داشته به طوریکه 27 درصد هزینه های سلامت مردم مربوط به این خدمات است.

وی خاطرنشان کرد: سطح بندی خدمات دندانپزشکی نیز از سوی دولت صورت نگرفته و مشخص نیست که در هر نقطه کشور چه خدماتی ، از سوی چه افرادی باید ارائه شود و حتی در این مورد برنامه ریزی هم نشده است.

این مقام وزارت بهداشت با بیان اینکه استانداردسازی خدمات دندانپزشکی مهم است، گفت: گام منسجمی از سوی دولت تاکنون در این زمینه برداشته نشده اما امسال پنج نوع موسسه از جمله دندانپزشکی ها قرار است به اعتباربخشی ها افزوده شوند.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: این وزارتخانه کمتر از 10 درصد در بازار ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم نقش دارد؛ در سطوح اولیه که یونیت های دندانپزشکی غبار گرفته بودند و در سطوح بالاتر هیچ چیزی نداریم .

وی با اشاره به نقش دولت در تامین منابع مالی برای هزینه های دندانپزشکی نیز گفت: خیلی محدود به این مساله عمل شده است و حتی تعریف بسته بیمه های پایه در تامین هزینه های خدمات دهان و دندان کاملا مغفول مانده است.
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.