سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - 30 May 2023
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ / ۱۹:۰۶
کد مطلب: 30452
۲

تاثير جنب و جوش به فراگیری دانش آموزان بیش فعال !

تاثير جنب و جوش به فراگیری دانش آموزان بیش فعال !
به گزارش هلث، مارک راپورت نویسنده و رییس بخش روانشناسی اطفال دانشگاه سنترال فلوریدا واقع آمریکا گفت: در رویکردهای سنتی هدف رام کردن کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی-بیش فعالی است اما این هدف دقیقا مخالف چیزی است که باید برای اکثر کودکان مبتلا به این اختلال انجام داد.


وی افزود: با این حال این پیام به این معنی نیست که به کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی-بیش فعالی باید اجازه داد که در اتاق بدوند بلکه لازم است شرایط جنب و جوش آنها را تسهیل کرد تا بتوانند سطح هوشیاری لازم خود را برای فعالیت های شناختی حفظ کنند.

این مطالعه که در مجله Abnormal Child Psychology منتشر شده است این ادعا را تایید می کند که جنب و جوش بیش فعالی در کودکان مبتلا به کم توجهی-بیش فعالی به صورت یک هدف سازنده عمل می کند.

به بیان دیگر ، بیش فعالی به دانش آموزان در حفظ هوشیاری در کلاس درس کمک می کند اما تنها لازم است که هدایت شود.

این مطالعه نشان می دهد که دانش آموزان مبتلا به اختلال کم توجهی-بیش فعالی زمانی که بر روی توپ یا دوچرخه ورزشی می نشینند، عملکرد بهتری در کلاس درس، تکالیف و آزمون های روزانه دارند.

 

مرجع : خبرگزاری ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

احساساتی که نشان می‌دهد ضریب هوشی شما بالا است
چگونه مشاوره روانشناسی بگیریم ؟
چطوری در محل کار عذرخواهی کنیم؟
اختلالات شخصیت کلاستر B
نارسایی توجه /بیش فعالی اختلال رفتاری پیچده اما قابل مدیریت
کشف تاثیر استرس محل کار روی تایپ‌ کردن
اضطراب با بدن زنان چه می‌کند؟
روش‌های غلبه بر استرس امتحانات
نشانه های روابط عاشقانه ناکارآمد وسمی کدامست ؟
معنویت در حل مشکلات روانی بیرون‌زاد راهگشاست
تعریف و طبقه بندی کودکان استثنایی
اعلام ضوابط کارورزی، برگزاری کارگاه و دوره‌های توانمندسازی روانشناسی
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!